Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował podsumowanie sprzedaży polskich magazynów branżowych w listopadzie ubiegłego roku. CD-Action tradycyjnie okazało się liderem zestawienia, a największą stratę zanotował PC World.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży magazynów branżowych w Polsce w listopadzie ubiegłego roku. Tradycyjnie liderem okazało się CD-Action, którego sprzedaż wyniosła 79 432 egzemplarze, co stanowi wzrost o 1,75% w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2013 r. Na drugim miejscu ulokowało się czasopismo PC Format. Jego wydawca ma jednak mniejsze powody do zadowolenia, gdyż wynik 48 704 egz. oznacza spadek o 25,13%. Na podium znalazł się jeszcze Komputer Świat z 30 613 egzemplarzami, co stanowi wzrost o niecałe 3%.
Największym przegranym listopada okazał się magazyn PC World. Zajął on ostatnie, czyli piąte miejsce w rankingu z wynikiem 10 203 egzemplarzy, czyli o 33,89% mniej niż w jedenastym miesiącu 2013 roku.

Natomiast zestawiając listopad z październikiem ubiegłego roku, CD-Action było jedynym czasopismem, które może pochwalić się wzrostem – o 2,53%. Natomiast największą stratę (o 35,49%) zanotował Komputer Świat.
Podczas analizowania wyników sprzedaży warto pamiętać, że kategoria „sprzedaż ogółem” stanowi sumę sprzedaży wydań drukowanych i elektronicznych, zarówno indywidualną, jak i w ramach prenumeraty.


Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.