Sprzedaż polskich magazynów branżowych w czerwcu i lipcu 2012 roku

Jak co miesiąc, przyglądamy się sprzedaży magazynów branżowych w oparciu o dane upublicznione przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Tym razem piszemy o wynikach z czerwca i lipca bieżącego roku.

Grzegorz Ferenc

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował lipcowe zestawienie wyników sprzedaży czasopism poświęconych tematyce gier i sprzętu komputerowego. Jako że ostatnie zestawienie dotyczyło maja bieżącego roku, tym razem – aby zachować ciągłość opisywanych informacji – wspominamy również o danych z czerwca.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w czerwcu i lipcu 2012 roku - ilustracja #1

Po majowym pobycie na drugim miejscu zestawienia, w czerwcu na prowadzenie powrócił miesięcznik CD Action, a na pozycji wicelidera ponownie uplasował się PC Format.

Na początku lata nadal można było zauważyć tendencję spadkową pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, ale za to w lipcu wszystkie czasopisma – z wyjątkiem Chipa i PC Formatu – zanotowały wzrost. Co ciekawe, periodykom CD Action, Komputer Świat i PC World udało się nawet poprawić osiągnięcia z maja, temu drugiemu aż o 15, 76 procent.

Tytuł

Sprzedaż – lipiec 2012

Sprzedaż – czerwiec 2012

Sprzedaż – maj 2012

CD Action

80 672

71 685

74 571

PC Format

57 853

59 514

80 634

Komputer Świat

41 312

35 689

39 576

PC World

26 482

26 003

28 422

Chip

20 389

21 174

22 809

Porównując wyniki z analogicznymi miesiącami w roku ubiegłym, w czerwcu magazyny branżowe zanotowały kolejny spadek sprzedaży. Wyjątek stanowi jedynie PC Format, który (najprawdopodobniej dzięki obniżce ceny w lutym) mógł pochwalić się nieznacznie lepszym wynikiem w czerwcu 2012 roku niż w tym samym okresie 2011 roku.

Tytuł

Sprzedaż – czerwiec 2012

Sprzedaż – czerwiec 2011

CD Action

71 685

91 082

PC Format

59 514

57 730

Komputer Świat

35 689

36 565

PC World

26 003

31 560

Chip

21 174

27 518

Także lipiec minął pod znakiem tendencji spadkowej w porównaniu z rokiem ubiegłym. CD Action sprzedał o 10,86 procent mniej egzemplarzy niż rok wcześniej, a PC Format – o 1,42 procent. Komputer Świat, który od stycznia bieżącego roku ukazuje się jako miesięcznik (wcześniej był dwutygodnikiem), stracił 1,67 procent nabywców. Negatywnej passy nie udało się przełamać magazynowi Chip – po raz kolejny zanotował on największy spadek, aż o 29,61 procent.

Tytuł

Sprzedaż – lipiec 2012

Sprzedaż – lipiec 2011

CD Action

80 672

90 502

PC Format

57 853

58 685

Komputer Świat

41 312

42 015

PC World

26 482

30 029

Chip

20 189

28 964

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

październik
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-10-13
14:33

mikros Konsul

mikros

Nie ma się czemu dziwić... przecież oczywiste jest, że niedługo internet wyprze nie tylko czasopisma o grach ale całą prasę ogólnie! Gdyby nie ciekawe/nowe/dobre pełne wersje to CDA już dawno podzieliłoby losy PLAYa czy Clicka!

Komentarz: mikros
2012-10-11
21:49

piotreksik23 Konsul

Gadacie tu tak sobie, ale przecież jasne jest, że w Polsce CDA utrzymuje się tylko dzięki pełniakom (podejrzewam z 70% osób kupuje dla gier). Jak na polską kieszeń to zawsze jakaś okazja.

Nie wiem jak na Zachodzie, ale tam konsumenta stać na gier ile chce, więc nie musi szukać okazji.

Czasopisma mogą upadać, mi tam nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Zmniejszy się zapotrzebowanie na papier.

Komentarz: piotreksik23
2012-10-11
19:13

Mellygion Generał

Mellygion

"dlaczego zagraniczne czasopism trzymają się lepiej?"
Może dla tego że my Polacy lubimy (ujmijmy to delikatnie) polemizować a czasopismo technicznie nie pozwala na zamieszczanie naszych jakże potrzebnych, słusznych i oświecających opinii, tudzież naprostowujących n00bów sforowań popartych odpowiednim "internetowym" słownictwem? Dlatego wybieramy kolorowy (od reklam) dół kloaczny jakim jest internet, w kupie przeca raźniej ;)

Komentarz: Mellygion
2012-10-11
18:48

zanonimizowany768165 Legend

Z czasopism najlepiej wybroniłby się Engarde (który był w teorii adresowy do bardziej dojrzałego odbiorcy)... gdyby go kryzys nie zeżarł.

Najważniejsze też wytknął drugi post i to właściwie tyle.

Może jednak znajdzie się jakiś forumowicz który zdradzi sekret dlaczego zagraniczne czasopism trzymają się lepiej?

Komentarz: zanonimizowany768165
2012-10-11
18:27

Irek22 Legend

Irek22

Nie mały udział w takim stanie rzeczy mają same czasopisma (trochę generalizuję, ale widzę to na przykładzie CD-Action - jakby nie było od lat zdecydowany numer jeden jeżeli chodzi o sprzedaż), które z roku na rok obniżają loty stając się de facto materialnymi odpowiednikami internetowej papki. A skoro internetowa papka jest w internecie, to po co mam ją mieć jeszcze na kartkach? Internet przynajmniej się nie kurzy i nie zajmuje miejsca.

Przed radykalniejszym spadkiem sprzedaży czasopisma bronią się już niemal wyłącznie pełniakiami, ale gdy dystrybucja cyfrowa wejdzie na dobre i do Polski, to nie uratują ich już nawet pełniaki. Myślę, że to tylko kwestia czasu i dopracowania szczegółów (oraz oczywiście zawarcia odpowiednich umów), zanim GOL czy inne tego typu serwisy wprowadzą obowiązkowe abonamenty po 10-15 zł i raz w miesiącu będą dawały jednorazowy kod czy inny serial do jakiejś gry z GOGa, Muve czy innego co-to-tam-CDP-dzisiaj-uruchomił.

Komentarz: Irek22

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl