Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2014, 10:10

Sprzedaż pism komputerowych spada; CD-Action nadal liderem

Według danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, popularność pism komputerowych maleje. Lepszymi wynikami sprzedaży w 2014 roku, w porównaniu do poprzedniego, może się pochwalić jedynie miesięcznik Komputer Świat.

Liderujące w wynikach sprzedaży pośród tradycyjnych mediów o tematyce komputerowej CD-Action niedawno świętowało osiemnaste urodziny. - Sprzedaż pism komputerowych spada; CD-Action nadal liderem - wiadomość - 2014-12-15
Liderujące w wynikach sprzedaży pośród tradycyjnych mediów o tematyce komputerowej CD-Action niedawno świętowało osiemnaste urodziny.

Nieciekawe wieści dla mediów papierowych o tematyce komputerowej płyną ze Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Według danych tej organizacji, opracowanych przez portal Wirtualne Media, w okresie od I do III kwartału bieżącego roku wśród pięciu wiodących pism tylko jedno zaliczyło wzrost średniej sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku.

Tytuł

Średni nakład w 2014

Średnia sprzedaż w 2014

Średni nakład w 2013

Średnia sprzedaż w 2013

CD-Action

127 441

80 301

129 464

86 386

PC Format

122 100

59 351

127 196

66 212

Komputer Świat

51 206

32 492

59 113

30 843

Chip

19 589

14 554

26 667

17 839

PC World

21 622

12 051

37 333

21 467

Liderem wśród tradycyjnych mediów o tej tematyce pozostaje nadal poświęcone grom CD-Action, działające już od ponad osiemnastu lat. Jednak także ten miesięcznik zanotował spadek w liczbie sprzedawanych egzemplarzy: nabywców znajdowało średnio nieco ponad 80 tysięcy sztuk. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zniżkowy trend dotknął zresztą większość wiodących periodyków komputerowych, najmocniej zaś PC World, który w 2014 roku miał wyniki gorsze aż o 44 procent. Jedynym pismem, które ma obecnie lepsze wyniki sprzedaży niż dwanaście miesięcy temu, jest Komputer Świat, który mimo nieco mniejszego nakładu rozchodził się średnio w 32,5 tysiąca egzemplarzy. Drugie i czwarte miejsce w zestawieniu ZKDP, PC Format oraz Chip, zaliczyły spadki o odpowiednio 10,3 i 18,4 procent.

Tytuł

Nakład (wrzesień 2014)

Sprzedaż (wrzesień 2014)

Nakład (wrzesień 2013)

Sprzedaż (wrzesień 2013)

CD-Action

129 990

102 623

129 863

101 205

PC Format

120 996

50 117

124 990

60 585

Komputer Świat

51 984

41 153

52 976

27 211

Chip

18 300

13 739

23 000

16 015

PC World

18 500

10 949

32 000

20 088

Podobnie sytuacja przedstawia się także w udostępnionych statystykach dotyczących sprzedaży poszczególnych pism we wrześniu, tutaj jednak liderujące CD-Action zaliczyło minimalny wzrost o 1,4 procent. Dobrym wynikiem może się także pochwalić Komputer Świat, który rozszedł się w ponad 41 tysiącach egzemplarzy (w porównaniu do 27 tysięcy w roku minionym). Największy spadek po raz kolejny zaliczyło PC World, które przy prawie dwa razy mniejszym nakładzie (18,5 tysiąca) sprzedało się w niecałych 11 tysiącach sztuk.

  1. Oficjalna strona internetowa Związku Kontroli Dystrybucji Prasy
  2. Oficjalna strona internetowa miesięcznika CD-Action