Sprzedaż czasopism branżowych w I półroczu 2015 roku. Zyskuje tylko Komputer Świat

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że stałym liderem sprzedaży w dziale prasy komputerowej jest CD-Action. W stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku, niemal wszystkie magazyny branżowe tracą swoich czytelników. Wyjątkiem jest Komputer Świat.

Bartłomiej Plewnia

Magazynem, który traci najbardziej, wciąż jest Chip.

Według informacji opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy i opracowanych przez portal wirtualnemedia.pl, czołowym magazynem skierowanym do graczy było w I półroczu 2015 roku CD-Action. Pismo Wydawnictwa Bauer osiągnęło w tym okresie średnią sprzedaż na poziomie 75 317 egzemplarzy, co stanowi jednak gorszy wynik niż ten, którym firma mogła pochwalić się rok temu. W pierwszym półroczu 2014 roku CD-Action kupowano średnio 76 933 razy co miesiąc – oznacza to, że magazyn stracił względem zeszłorocznego badania 2,10 proc.

Źródło: wirtualnemedia.pl.

Za CD-Action uplasowały się kolejno: PC Format, Komputer Świat oraz Chip. Najciekawsze zmiany w stosunku do pierwszych dwóch kwartałów 2014 roku zaszły u dołu tabeli. Jedynym magazynem, który zyskał w zestawieniu – i to aż o 10 procent – jest Komputer Świat, wydawany przez Ringier Axel Springer Polska. Z kolei miesięcznikiem, który stracił najbardziej względem pierwszego półrocza zeszłego roku jest Chip - jego sprzedaż zmniejszyła się o niemal jedną czwartą, do poziomu 11 213 egzemplarzy. Znaczący spadek, na poziomie 18,10 procent, zaliczył także drugi w rankingu PC Format – ze średnio ponad 62 tysięcy egzemplarzy do nieco powyżej 51 tysięcy.

Źródło: wirtualnemedia.pl.

  • CD-Action w I półroczu 2015 r.: -2,10% względem I półrocza 2014 r.
  • PC Format w I półroczu 2015 r.: -18,10% względem I półrocza 2014 r.
  • Komputer Świat w I półroczu 2015 r.: +10% względem I półrocza 2014 r.
  • Chip w I półroczu 2015 r.: -24,34% względem I półrocza 2014 r.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy przygotował również statystyki związane z magazynami branżowymi w czerwcu 2015 i 2014 roku. Niezmiennie na czele pozostaje CD-Action ze wzrostem o 0,7 procenta względem poprzedniego roku. Pismo Wydawnictwa Bauer uzyskało tym samym dużo niższą poprawę wyniku niż w maju. Wówczas, jak informowaliśmy miesiąc temu, periodyk kupowano o około jedną czwartą częściej w porównaniu z tym samym okresem w 2014 roku. Polepszenie notowań o niecały procent wydaje się więc w tym ujęciu dość niewielkie, choć nadal stanowi dla pisma pozytywną informację.

Podobnie jak w badaniu dotyczącym pierwszego półrocza obecnego i zeszłego roku, najmocniej zyskuje Komputer Świat - od 28 776 sprzedanych kopii w czerwcu 2014 r. do 31 088 w czerwcu 2015 r., czyli o 8,03 procenta. Natomiast stratę po raz kolejny odnotował magazyn Chip, wydawany przez Grupę Burda – tutaj spadek wyniósł aż 28,82 procent.

  1. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-09-15
00:32

CyberTron Senator

CyberTron

CDA od zawsze sprzedawało się pełniakami... Nie ma co ukrywać,że tak to wygląda w naszym kraju... A to co odstawia ostatnio CDA w kwestii pełniaków to mały kabarecik. Ja rozumiem, że trudno o licencje. Ale jak daje się do numeru starocia (klasyka, wiem, ale każdy w niego już grał) jak Max Payne, grę która jest od 7 lat na rynku i była w niezliczonych promocjach, bundlach (Batman AA, NAWET NIE W POLSKIEJ WERSJI) albo inne gry z komórek (Real Boxing czy ostatnio ujawniony pełniak- Basketball Manager Tycoon... czy jakoś tak)

Żeby nie było, sam kupuję CDA dla tekstów, ale nie recenzji. Od dawna nie mam napędu w kompie więc gry mi zwisają i powiewają, zwłaszcza, że zwykle już je posiadam...

CDA do roboty.

Komentarz: CyberTron

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl