Sprinkle Islands zadebiutuje w App Store i Google Play 11 lipca
Szwedzkie studio Mediocre Games, kojarzone przede wszystkim z doskonałą zręcznościową grą logiczną Sprinkle, zapowiedziało, że kontynuacja mobilnego hitu – Sprinkle Islands – zadebiutuje w usługach App Store i Google Play Store 11 lipca. Produkcja przechodziła w ostatnim czasie wzmożone testy. Wszystko po to, aby w ręce fanów oryginału trafiła gra większa, bardziej dopracowana i jeszcze trudniejsza.

Szwedzkie studio Mediocre Games, kojarzone przede wszystkim z doskonałą zręcznościową grą logiczną Sprinkle, zapowiedziało, że kontynuacja mobilnego hitu – Sprinkle Islands – zadebiutuje w usługach App Store i Google Play Store 11 lipca. Produkcja przechodziła w ostatnim czasie wzmożone testy. Wszystko po to, aby w ręce fanów oryginału trafiła gra większa, bardziej dopracowana i jeszcze trudniejsza.
Bohaterem kontynuacji Sprinkle pozostał Ouie. W oryginale jeździł on swym wyspecjalizowanym wozem strażackim od pożaru do pożaru, gasząc płomienie zagrażające mieszkańcom świata gry. W Sprinkle Islands stworek w dalszym ciągu piastuje swe odpowiedzialne stanowisko. Tym razem wyrusza jednak w podróż na tytułowe wyspy. Zmiana otoczenia zaowocowała kilkoma modyfikacjami rozgrywki.
Przede wszystkim, twórcy przygotowali znacznie bardziej rozbudowane poziomy (łącznie 48, podzielonych na cztery rozdziały). W „jedynce” plansze mieściły się zwykle w całości na ekranie urządzenia mobilnego. W kontynuacji taka sytuacja będzie rzadkością. Poziomy podobno są bardzo obszerne – często zaskoczą gracza kilkoma powiązanymi wyzwaniami, następującymi jeden po drugim. Dystans między nimi Ouie i jego wóz pokonają m.in. na pokładzie żaglowca.
Celem rozgrywki pozostanie gaszenie pożarów. Fani Sprinkle wiedzą doskonale, że rzadko polega to na bezpośrednim zalewaniu ognia wodą. W oryginale gracz zwykle musi się natrudzić, aby wpaść na właściwy sposób – nierzadko wymaga to od niego wykorzystania znajdujących się na planszy obiektów, przełączania dźwigni czy wciskania przycisków aktywujących różne elementy. W kontynuacji nie będzie inaczej. Dodatkowo po drodze trzeba będzie wypatrywać znajdziek uzupełniających ilość wody w zbiorniku. Nie zabraknie również pojedynków z bossami.
Na potrzeby Sprinkle Islands twórcy z Mediocre Games podrasowali autorski silnik graficzny i fizyczny. Dzięki temu woda zachowuje się jeszcze bardziej naturalnie, a całość prezentuje się wybornie. Potwierdza to najnowszy zwiastun produkcji.