Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 czerwca 2013, 14:49

autor: Piotr Doroń

Sprinkle Islands zadebiutuje w App Store i Google Play 11 lipca

Szwedzkie studio Mediocre Games, kojarzone przede wszystkim z doskonałą zręcznościową grą logiczną Sprinkle, zapowiedziało, że kontynuacja mobilnego hitu – Sprinkle Islands – zadebiutuje w usługach App Store i Google Play Store 11 lipca. Produkcja przechodziła w ostatnim czasie wzmożone testy. Wszystko po to, aby w ręce fanów oryginału trafiła gra większa, bardziej dopracowana i jeszcze trudniejsza.

Szwedzkie studio Mediocre Games, kojarzone przede wszystkim z doskonałą zręcznościową grą logiczną Sprinkle, zapowiedziało, że kontynuacja mobilnego hitu – Sprinkle Islands – zadebiutuje w usługach App Store i Google Play Store 11 lipca. Produkcja przechodziła w ostatnim czasie wzmożone testy. Wszystko po to, aby w ręce fanów oryginału trafiła gra większa, bardziej dopracowana i jeszcze trudniejsza.

Bohaterem kontynuacji Sprinkle pozostał Ouie. W oryginale jeździł on swym wyspecjalizowanym wozem strażackim od pożaru do pożaru, gasząc płomienie zagrażające mieszkańcom świata gry. W Sprinkle Islands stworek w dalszym ciągu piastuje swe odpowiedzialne stanowisko. Tym razem wyrusza jednak w podróż na tytułowe wyspy. Zmiana otoczenia zaowocowała kilkoma modyfikacjami rozgrywki.

Przede wszystkim, twórcy przygotowali znacznie bardziej rozbudowane poziomy (łącznie 48, podzielonych na cztery rozdziały). W „jedynce” plansze mieściły się zwykle w całości na ekranie urządzenia mobilnego. W kontynuacji taka sytuacja będzie rzadkością. Poziomy podobno są bardzo obszerne – często zaskoczą gracza kilkoma powiązanymi wyzwaniami, następującymi jeden po drugim. Dystans między nimi Ouie i jego wóz pokonają m.in. na pokładzie żaglowca.

Celem rozgrywki pozostanie gaszenie pożarów. Fani Sprinkle wiedzą doskonale, że rzadko polega to na bezpośrednim zalewaniu ognia wodą. W oryginale gracz zwykle musi się natrudzić, aby wpaść na właściwy sposób – nierzadko wymaga to od niego wykorzystania znajdujących się na planszy obiektów, przełączania dźwigni czy wciskania przycisków aktywujących różne elementy. W kontynuacji nie będzie inaczej. Dodatkowo po drodze trzeba będzie wypatrywać znajdziek uzupełniających ilość wody w zbiorniku. Nie zabraknie również pojedynków z bossami.

Na potrzeby Sprinkle Islands twórcy z Mediocre Games podrasowali autorski silnik graficzny i fizyczny. Dzięki temu woda zachowuje się jeszcze bardziej naturalnie, a całość prezentuje się wybornie. Potwierdza to najnowszy zwiastun produkcji.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej