Spotify uderzy w YouTube? Teledyski trafią do oferty m.in. w Polsce

Spotify rzuca wyzwanie portalowi YouTube, rozszerzając własną usługę o teledyski. Na razie dostępność opcji jest ograniczona tylko do kilku krajów, wśród których znajduje się również Polska.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Spotify uderzy w YouTube? Teledyski trafią do oferty m.in. w Polsce, źródło grafiki: Spotify.
Spotify uderzy w YouTube? Teledyski trafią do oferty m.in. w Polsce Źródło: Spotify.

Spotify było dotąd usługą oferującą muzykę i podcasty, jednak to się właśnie zmieniło, gdyż firma postanowiła rozszerzyć swoją ofertę także o teledyski. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie platformy, do aplikacji dodano właśnie betę nowej funkcji, zapewniającej użytkownikom dostęp do teledysków. Mogą z niej korzystać subskrybenci Spotify Premium z 11 krajów.

Spotify rzuca wyzwanie YouTube Music

Jako że funkcja jest na razie w fazie bety, ma sporo ograniczeń, zarówno pod względem katalogu utworów, jak również dostępności. Obecnie znajdziemy w niej jedynie teledyski takich artystów, jak Ed Sheeran, Doja Cat, Ice Spce oraz Aluna i Asake.

Sten Garmark, globalny szef ds. obsługi konsumentów, w rozmowie z serwisem TechCrunch potwierdził, że jest to dopiero początek. Z biegiem czasu lista wideoklipów zostanie wzbogacona o kolejnych wykonawców, zaś katalog będzie liczył tysiące piosenek.

Opcja działa podobnie jak w przypadku YouTube Music. Dostępna jest z poziomu ekranu „Teraz odtwarzane”, gdzie znajduje się ikona „Przełącz na wideo”, znajdująca się nad tytułem piosenki. Kliknięcie na nią zrestartuje utwór, a wówczas w centralnej części ekranu zacznie być odtwarzany teledysk piosenki. Jeśli korzystamy z urządzenia z systemem iOS oraz Android, wówczas obrócenie telefonu do trybu krajobrazowego, pozwoli nam oglądać klip na pełnym ekranie. Gdy zechcemy natomiast powrócić do samej muzyki, wystarczy jedynie kliknąć w ikonę „Przełącz na audio”.

Aktualnie nowa funkcja dostępna jest na 11 rynkach, a Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których można z niej korzystać. Uruchomiono ją m.in. również w Brazylii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji oraz w Kenii.

Oprócz urządzeń z systemami Android oraz iOS, z funkcji można korzystać także na komputerach osobistych i odbiornikach telewizyjnych. Należy jednak pamiętać, że wymagane jest posiadanie subskrypcji Premium, która w naszym kraju kosztuje 23,99 zł. Usługę można też wypróbować całkowicie za darmo, korzystając z niej przez 30 dni.

Podobało się?

0

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
10
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl