Spotify uderzy w YouTube? Teledyski trafią do oferty m.in. w Polsce
Spotify rzuca wyzwanie portalowi YouTube, rozszerzając własną usługę o teledyski. Na razie dostępność opcji jest ograniczona tylko do kilku krajów, wśród których znajduje się również Polska.

Spotify było dotąd usługą oferującą muzykę i podcasty, jednak to się właśnie zmieniło, gdyż firma postanowiła rozszerzyć swoją ofertę także o teledyski. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie platformy, do aplikacji dodano właśnie betę nowej funkcji, zapewniającej użytkownikom dostęp do teledysków. Mogą z niej korzystać subskrybenci Spotify Premium z 11 krajów.
Spotify rzuca wyzwanie YouTube Music
Jako że funkcja jest na razie w fazie bety, ma sporo ograniczeń, zarówno pod względem katalogu utworów, jak również dostępności. Obecnie znajdziemy w niej jedynie teledyski takich artystów, jak Ed Sheeran, Doja Cat, Ice Spce oraz Aluna i Asake.
Sten Garmark, globalny szef ds. obsługi konsumentów, w rozmowie z serwisem TechCrunch potwierdził, że jest to dopiero początek. Z biegiem czasu lista wideoklipów zostanie wzbogacona o kolejnych wykonawców, zaś katalog będzie liczył tysiące piosenek.
Opcja działa podobnie jak w przypadku YouTube Music. Dostępna jest z poziomu ekranu „Teraz odtwarzane”, gdzie znajduje się ikona „Przełącz na wideo”, znajdująca się nad tytułem piosenki. Kliknięcie na nią zrestartuje utwór, a wówczas w centralnej części ekranu zacznie być odtwarzany teledysk piosenki. Jeśli korzystamy z urządzenia z systemem iOS oraz Android, wówczas obrócenie telefonu do trybu krajobrazowego, pozwoli nam oglądać klip na pełnym ekranie. Gdy zechcemy natomiast powrócić do samej muzyki, wystarczy jedynie kliknąć w ikonę „Przełącz na audio”.
Aktualnie nowa funkcja dostępna jest na 11 rynkach, a Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których można z niej korzystać. Uruchomiono ją m.in. również w Brazylii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji oraz w Kenii.
Oprócz urządzeń z systemami Android oraz iOS, z funkcji można korzystać także na komputerach osobistych i odbiornikach telewizyjnych. Należy jednak pamiętać, że wymagane jest posiadanie subskrypcji Premium, która w naszym kraju kosztuje 23,99 zł. Usługę można też wypróbować całkowicie za darmo, korzystając z niej przez 30 dni.