Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2020, 10:40

Spider-Man: Miles Morales bez DLC; sporo informacji o rozgrywce

Pojawiły się nowe informacje na temat Spider-Man: Miles Morales. Poznaliśmy garść nowych detali na temat rozgrywki, jakości gry na PS5 i ewentualnego wsparcia po premierze.

W SKRÓCIE:
  1. Spider-Man: Miles Morales jest okładkowym tematem nowego numeru magazynu Game Informer.
  2. Otrzymaliśmy parę nowych zrzutów, garść konkretów o grze i krótki materiał wideo.
  3. Akcja kontynuacji rozegra się rok po wydarzeniach z pierwszej części Spider-Mana.
  4. Miles skorzysta z pewnej grupy gadżetów, otrzyma także nowe ruchy podczas walki.
  5. Moc PS5 pozwoliła zlikwidować ekrany wczytywania.
  6. Twórcy nie planują wydawania DLC.

Najnowszy numer magazynu Game Informer przynosi nam sporą dawkę informacji o Spider-Man: Miles Morales. Gra, która będzie tytułem startowym PlayStation 5, rozwija pomysły z Marvel’s Spider-Man, oferując skok technologiczny, który przekłada się m.in. na brak ekranów wczytywania.

Akcja Spider-Man: Miles Morales będzie się dziać rok po wydarzeniach z pierwszego Spider-Mana. Gra rozpocznie się od sceny akcji. Po ataku na konwój przewożący Rhino, Miles i Peter będą musieli stawić czoła złoczyńcom (materiał wideo z tej misji znajdziecie nieco niżej). Krótko po tym Peter Parker wybierze się z Mary Jane do Symkarii, zostawiając nas z nowym strojem dla Milesa oraz holograficznym modułem treningowym (podobnym w działaniu do wyzwań Taskmastera ze Spider-Mana).

Drobne zmiany zajdą w rozgrywce. Nadal będziemy mieli do czynienia z otwartym światem, głównym wątkiem i zadaniami pobocznymi. Znikną jednak minigry logiczne, a mapę dostępną w Spider-Manie jako osobne menu zastąpi telefon. Gdy go użyjemy, otaczający nas świat zwolni. Nowością są modyfikacje wzroku Milesa, dzięki którym podświetlimy wybrane przez nas elementy gry (znajdźki, cele misji, wrogów).

Wracają gadżety, choć Miles będzie miał ich zdecydowanie mniej niż Peter Parker. Główny bohater gry skorzysta także z opcji niewidzialności, lecz nie będziemy wtedy całkowicie odporni na ataki wrogów. Antagoniści tej odsłony - korporacja Roxxon oraz tzw. grupa Podziemia - dysponują technologią i umiejętnościami, które negują moce i gadżety Milesa. Warto też zaznaczyć, że Miles Morales będzie jedynym grywalnym bohaterem.

Poznaliśmy także część dostępnych ruchów nowego Spider-Mana. Przytrzymując L1 i wciskając wybrany guzik na padzie użyjemy jednego z czterech wzmocnionych ataków:

  • L1 + kwadrat: Venom Punch;
  • L1 + X: Venom Jump;
  • L1 + O: Venom Dash;
  • L1+ ?: aktualnie nieujawnione.

W trakcie ładowania akcji kontroler DualSense będzie stopniowo wzmacniał wibracje, sygnalizując gotowość do ataku. Podczas huśtania się po mieście na pajęczynie, wciskając R2 będziemy czuć jej napięcie.

Spider-Man: Miles Morales na PlayStation 5 zaoferuje dwa tryby graficzne. Będziemy wybierać między jakością (4K, 30 FPS, ray tracing i dodatkowe efekty wizualne) i wydajnością (dynamiczne 4K i 60 klatek na sekundę, uproszczone odbicia z wykorzystaniem SSR). Wersja na PS4 Pro zadziała w 4K i 30 fps, a na zwykłym PS4 w 1080p i 30 fps.

Na ten moment studio Insomniac Games nie planuje tworzenia żadnych DLC, będziemy więc musieli zadowolić się tym, co przyniesie nam Spider-Man: Miles Morales. Premiera tytułu odbędzie się wraz z debiutem PlayStation 5 - 12 listopada w wybranych krajach i 19 listopada w Polsce.

  1. Insomniac Games – oficjalna strona

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej