Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 grudnia 2010, 11:46

autor: Adrian Werner

Słabe zainteresowanie telewizorami 3D

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wielokrotnie słyszeliśmy opinie, według których telewizory 3D już wkrótce staną się standardem w domowej rozrywce. Najnowsze badania preferencji konsumenckich pokazują jednak, że większość ludzi nie ma wcale zamiaru kupować tego typu sprzętu.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wielokrotnie słyszeliśmy opinie, według których telewizory 3D już wkrótce staną się standardem w domowej rozrywce. Najnowsze badania preferencji konsumenckich pokazują jednak, że większość ludzi nie ma wcale zamiaru kupować tego typu sprzętu.

Słabe zainteresowanie telewizorami 3D - ilustracja #1

Według przeprowadzonych przez firmę Nielsen analiz jedynie jedna czwarta respondentów na świecie jest zainteresowana kupnem telewizora 3D. Mniej niż 10% zamierza kupić go w ciągu najbliższego roku, a dodatkowe tylko 15% rozważa taką możliwość. Co ciekawe jednak, sytuacja w samych Stanach Zjednoczonych przedstawia się znacznie gorzej. Jedynie 3% tamtejszych badanych postanowiło, że w ciągu w najbliższych dwunastu miesięcy kupi telewizor 3D, a dodatkowe 3% stwierdziło, że prawdopodobnie tak właśnie zrobią.

Co ciekawe, prawie 60% badanych amerykanów w ogóle wykluczyło zakup takiego sprzętu, podczas gdy w skali świata było to około 33%. Analitycy podejrzewają, że znacznie gorsze wyniki w Stanach Zjednoczonych są rezultatem rozczarowania klientów tą technologią. Wcześniejsze badanie firmy Nielsen pokazało, że zainteresowanie zakupem telewizora 3D ulega zmniejszeniu po bezpośrednim kontakcie z takim sprzętem. Wydaje się więc, że sama idea trójwymiarowego obrazu jest znacznie bardziej atrakcyjna niż trapiona problemem wysokiej ceny i ciężkich okularów rzeczywistość. Wszystko to może oznaczać duże problemy dla wielu firm, które zainwestowały olbrzymie pieniądze w promowanie tej technologii. W branży gier zwłaszcza Sony nie szczędzi środków i starań by przekonać nas, że 3D jest przyszłością interaktywnej rozrywki.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.