Silent Hill 2 Remake wspiera generowanie klatek AMD i rekonstrukcję promieni od Nvidii, wystarczy dodać kilka linijek kodu
Gracze odkryli, że możliwe jest uruchomienie generatora klatek od AMD i rekonstrukcji promieni od Nvidii w Silent Hill 2 Remake dzięki zmianie kilku linijek kodu.

Dzisiaj na rynku zadebiutował Silent Hill 2 Remake. Tytuł został ciepło przyjęty przez społeczność, co potwierdza ponad 5 tysięcy pozytywnych opinii na platformie Steam. Nie jest to jednak gra idealna. Jedną ze słabości tytułu jest optymalizacja. Na szczęście Silent Hill 2 Remake posiada obsługę technologii skalowania obrazu takich jak DLSS czy FSR, choć nie są one w pełni dostępne.
Gracze nie mogą korzystać z generatora klatek dołączonego do FSR 3 i rekonstrukcji promieni oferowanej przez DLSS. Jak się jednak okazuje, istnieje prosty sposób, aby ominąć ograniczenia wprowadzone przez twórców.
Youtuber znany jako Deck Wizard opublikował materiał, w którym wyjaśnia jak gracze mogą uruchomić generator klatek od AMD. Aby z niego skorzystać wystarczy dopisać dwie linijki kodu do pliku engine.ini:
[SystemSettings]
r.FidelityFX.FI.Enabled=1
Niestety nie jest rozwiązanie idealne. W niektórych przypadkach mogą występować lekkie rozmycia obrazu zwane także ghostingiem. Niemniej, jeśli płynność jest dla Was ważniejsza od jakości to warto przetestować takie rozwiązanie. Należy przy tym zaznaczyć, że włączenie generatora możliwe jest nie tylko na PC-tach, ale także na konsolach przenośnych na przykład Steam Decku.
Jak uruchomić rekonstrukcję promieni? Bardzo podobnie jak opisywany generator klatek. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Wccftech, aby uzyskać dostęp do omawianej techniki należy tak jak poprzednio dodać kilka linijek kodu w pliku engine.ini:
[SystemSettings]
r.NGX.DLSS.denoisermode=1
r.Lumen.Reflections.BilateralFilter=0
r.Lumen.Reflections.ScreenSpaceReconstruction=0
r.lumen.Reflections.Temporal=0
r.Shadow.Denoiser=0
Dzięki włączeniu omawianych technik można poprawić płynność i jakość obrazu. Jednak to nie jedyna opcja. Społeczność przygotowała już pierwsze mody poprawiające grafikę. Jeden z nich został stworzony przez użytkownika platformy GitHub znanego jako RoseTheFlower. Pozwala on na zniesienie limitu wyświetlanych klatek oraz rozwiązuje problem z czarnymi paskami, które mogły pojawiać się w trakcie wyświetlania przerywników filmowych.