Bloober Team wypuścił nową aktualizację do Silent Hill 2 Remake. Na liście poprawek jest naprawa błędów graficznych w wersji gry na PS5 Pro.
Bloober Team poinformował na X o pojawieniu się aktualizacji 1.06 do Silent Hill 2 Remake. Łatka skupia się na naprawieniu błędów technicznych i rozgrywki w wersjach gry na Steamie oraz PS5. To dotyczy również bugów graficznych w wersji na PS5 Pro.
Studio Bloober Team przerwało milczenie i przekazało na X, że pracuje nad naprawieniem wydajności Silent Hill 2 Remake na PS5 Pro.
Od premiery PS5 Pro minął ponad tydzień i niektóre gry wciąż czekają na stosowną aktualizację. Na specjalnej liście znalazło się kilkadziesiąt pozycji, a jedną z nich jest Silent Hill 2 Remake. Fani jednak coraz częściej wyrażają swoje zniecierpliwienie, ponieważ okazuje się, że obecnie gra lepiej działa na oryginalnym PS5 lub wersji Slim niż na nowej, potężniejszej wersji konsoli.
Pod różnymi wpisami na oficjalnym profilu marki Silent Hill w serwisie X pojawiają się komentarze fanów dotyczące aktualizacji na PS5 Pro. Piszą oni o wprowadzaniu graczy w błąd, ponieważ na karcie gry w PS Store jest informacja o „PS5 Pro Enhanced”, podczas gdy Silent Hill 2 Remake nie otrzymał jeszcze żadnej łatki. Na subreddicie r/silenthill pojawił się zrzut ekranu pokazujący zbiór komentarzy pytających o to samo, czyli aktualizację dla PS5 Pro.
Sytuacji nie poprawia fakt, że ani studio Bloober Team ani firma Konami nie ustosunkowały się do apeli fanów, a ci ostatni nie wiedzą, kiedy mniej więcej można spodziewać się łatki. Gracze wyczekują patcha, ponieważ gra momentami wygląda źle, zwłaszcza jeśli korzysta się z trybu wydajności. Powodem ma być aplikowanie do Silent Hilla 2 Remake PSSR-a, mimo że gra nie miała jeszcze zostać do tego przystosowana.
Dlatego w trakcie rozgrywki widać m.in. migotanie obrazu na różnych powierzchniach – już w pierwszej lokacji na parkingu sprawia to wrażenie, jakby padał deszcz. Niestabilne są także cienie, ale to wspomniane migotanie jest najbardziej uciążliwe i jak zwracają uwagę niektórzy komentujący, staje się jeszcze bardziej irytujące w późniejszych etapach gry.
Niestety brak odpowiedzi ze strony dewelopera i wydawcy wystawia cierpliwość graczy na wielką próbę. Brakuje nawet zwykłego komunikatu, że łatka znajduje się w przygotowaniu i pojawi się do pobrania w danym okresie czasu. Dla części fanów sytuacja jest niedopuszczalna, gdy pod uwagę weźmiemy, że gra działa najgorzej na najlepszej wersji PS5.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Zbigniew Woźnicki
Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.