Seria Halo przenosi się na Unreal Engine 5. Oto jak prezentuje się gra na nowym silniku
Po latach zmagań z własnym, problematycznym silnikiem, twórcy Halo postawili na sprawdzone rozwiązanie. Przyszłość serii będzie budowana na Unreal Engine 5.

Spis treści:
Po latach zmagań z własnym silnikiem, twórcy serii Halo zdecydowali się na rewolucyjną zmianę. Przyszłość kultowej strzelanki będzie budowana na Unreal Engine 5, jednym z najpotężniejszych i najpopularniejszych narzędzi dla deweloperów gier w ostatnim czasie.
Unreal Engine 5 i nowa nadzieja dla serii Halo
Zmiana silnika wiąże się z rebrandingiem studia 343 Industries, które od teraz będzie znane jako Halo Studios. Deweloperzy podkreślają, że to nie tylko zmiana technologiczna, ale początek nowej ery dla całej marki.
Wkraczamy w nowy świt dla Halo. Wszystkie przyszłe projekty Halo będą korzystać z Unreal Engine 5, a wiele z nowych gier, wykorzystujących ten silnik, jest już w fazie rozwoju – zaznacza Halo Studios w oficjalnym komunikacie.
Przejście na Unreal Engine 5 ma umożliwić Halo Studios tworzenie „bardziej złożonych i wizualnie oszałamiających światów”. Silnik ten, dzięki zaawansowanym narzędziom, jak Nanite i Lumen, pozwoli deweloperom na tworzenie bardziej zaawansowanych, wizualnie imponujących środowisk, cechujących się niezwykle realistycznymi efektami świetlnymi, co zresztą widać na zaprezentowanych materiałach. To także olbrzymia szansa dla twórców Halo, by w pełni wykorzystać potencjał marki i przenieść ją na nowy poziom realizmu i immersji.
Zmiana silnika to również odpowiedź na problemy, z którymi borykało się studio przy tworzeniu Halo Infinite. Własny silnik 343 Industries, Slipspace Engine, okazał się trudny w obsłudze i wymagał dużego nakładu pracy, co spowalniało proces produkcji.
Zbyt dużo wysiłku poświęcaliśmy na zarządzanie silnikiem, zamiast na tworzenie nowych gier. Przejście na Unreal Engine 5 ma pozwolić deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwoju rozgrywki i fabuły – przyznaje Halo Studios.
Co przyniesie przyszłość?
Choć Halo Studios nie ujawniło jeszcze konkretnych planów, zapowiedź „wielu nowych gier” rozpala wyobraźnię fanów. Możliwe, że wśród tych projektów znajdzie się długo oczekiwany tryb battle royale, o którym od dawna krążą plotki. Możemy być również pewni, że w przyszłych odsłonach serii nie zabraknie Master Chiefa, ikonicznego bohatera Halo.
Naszym celem jest rozbudowa świata Halo, aby gracze mieli więcej możliwości interakcji i jeszcze więcej do odkrycia – mówi Chris Matthews, dyrektor artystyczny Halo Studios.
Przejście na Unreal Engine 5 to ważny krok dla serii Halo. Pozostaje teraz uzbroić się w cierpliwość i czekać na efekty tej zmiany, mając nadzieję, że przyniesie ona nową jakość i znacznie lepsze doświadczenia.
Potencjał Unreal Engine 5 wciąż rozwijany
Sam Unreal Engine 5 stale się rozwija. Jedna z ostatnich aktualizacji tego silnika, oznaczona numerem 5.2, wprowadziła rozwiązanie, które może wyeliminować irytujący problem przycięć w grach. Ponadto, wersja 5.4 wprowadza „Neural Network Engine”, narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję do wspomagania procesu tworzenia gier. AI może być wykorzystana do generowania realistycznego oświetlenia, tworzenia poziomów, projektowania postaci i ich animacji, a nawet do dynamicznego dostosowywania trudności gry.
Ogólny potencjał silnika wykorzystają również twórcy gry LEGO Horizon Adventures. Produkcja łącząca świat Horizon z klockami LEGO, zadebiutuje na PlayStation 5 ze wsparciem dla ray tracingu. To właśnie połączenie śledzenia promieni i możliwości Unreal Engine 5 sprawia, że LEGO Horizon Adventures ma szansę stać się najładniejszą grą LEGO w historii.
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6
- Halo (marka)
- 343 Industries
- gaming
- Unreal Engine
- Unreal Engine 5