Silnik Unreal Engine 5.2 w końcu rozwiąże ogromny problem obecnych gier

Najnowsza wersja silnika od Epic Games – Unreal Engine 5.2 – wzbogacona została o opcję, która może pomóc rozwiązać ogromny problem obecnych gier.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Komentarze

Silnik Unreal Engine 5.2 w końcu rozwiąże ogromny problem obecnych gier, źródło grafiki: Epic Games.
Silnik Unreal Engine 5.2 w końcu rozwiąże ogromny problem obecnych gier Źródło: Epic Games.

Kilka dni temu Epic Games udostępniło Unreal Engine 5.2, czyli ulepszoną wersją swojego silnika graficznego. Jak się okazuje, posiada on opcję, która pozwoli zniwelować jeden z większych problemów graczy na PC.

DX12 PSO Precaching, bo o niej mowa, to właściwie ulepszona wersja Pipeline Static Object. Modyfikacje w tym przypadku dotyczyły pamięci podręcznej. Od teraz silnik pozwala na zautomatyzowanie procesu zbierania i budowania shaderów. Dzięki temu problem krótkich przycięć gry, przy pojawieniu się nowego nowego shadera zostanie wyeliminowany.

Trzeba przyznać, że taka opcja jest niezwykle kusząca. Wystarczy przypomnieć sobie jak bardzo problematyczna okazała premiera The Last of Us Part I. Napędzający grę autorski silnik Naughty Dog nie radził sobie za dobrze z ładowaniem shaderów, przez co gracze musieli bardzo długo czekać na uruchomienie się gry.

Rozwiązanie zaproponowane przez Epic Games w Unreal Engine 5.2 może spowodować, że problem ten będzie występował rzadziej. Oczywiście deweloperzy muszą najpierw sięgnąć to ten konkretny silnik i zdecydować na zaimplementowanie DX12 PSO Precaching.

Warto tutaj przypomnieć, że już w czasie marcowego pokazu State of Unreal, nowa wersja silnika graficznego od Epic Games robiła duże wrażenie. Wystarczy tylko przypomnieć sobie techniczne demo pozujące jak realistyczny i zarazem łatwy w edycji może być świat tworzony w Unreal Engine 5.2.

  1. Tak powinna wyglądać Forza Horizon 6 - oszałamiające demo Unreal Engine 5.2

18

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Blizzard jest przekonany, że serwery nie padną i premiera Diablo 4 pójdzie gładko

Następny
Blizzard jest przekonany, że serwery nie padną i premiera Diablo 4 pójdzie gładko

„Ile można robić materiałów o Wiedźminie?” - oto program Pyrkonu 2023 z wkładem GRYOnline.pl

Poprzedni
„Ile można robić materiałów o Wiedźminie?” - oto program Pyrkonu 2023 z wkładem GRYOnline.pl

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl