Scenarzysta Star Wars: The Old Republic o rozwoju fabuły gry w formacie free-to-play
W rozmowie z serwisem Massively Hall Hood, główny scenarzysta gry Star Wars: The Old Republic, stwierdził, że przejście na model free-to-play nie oznacza rezygnacji studia BioWare z nacisku na fabułę. Wprost przeciwnie – opcja gry za darmo „tworzy więcej możliwości na rozbudowanie zakrojonych na szeroką skalę wątków”.
Grzegorz Ferenc
- Przejście na darmowy model biznesowy daje nowe możliwości rozwoju fabuły;
- Najprawdopodobniej zostaną rozwinięte wątki kartelu Huttów i Dreadful Masters oraz pojawi się frakcja The Shroud;
- Twórcy pracują nad specjalnymi wydarzeniami w grze;
- Kluczem do sukcesu tytułu w modelu free-to-play są ciągłe zmiany.
Niecałe trzy tygodnie temu gra MMO Star Wars: The Old Republic wzbogaciła się o opcje free-to-play. Choć dla wielu osób decyzja o zmianie modelu biznesowego nie świadczyła zbyt dobrze o przyszłości tytułu, w opinii Halla Hooda, głównego scenarzysty produkcji studia BioWare, przed jej twórcami otwierają się duże możliwości z punktu widzenia rozwoju fabuły.
W rozmowie z serwisem Massively Hood skupił się właśnie na przyszłości historii w formacie free-to play:
Przejście Star Wars: The Old Republic na model free-to-play stwarza więcej możliwości na rozwinięcie zakrojonych na szeroką skalę wątków fabularnych oraz interesujących postaci, jakie są obecne w grze od czasu jej debiutu.
Według scenarzysty – który stworzył większość wątków fabularnych dla klas Jedi Knight oraz Smuggler, a także konteks fabularny dla instancji Talar V – „wojna pomiędzy Galaktyczną Republiką i Imperium Sithów dopiero się rozpoczyna, a na polu walki pojawią się nowe, potężne stronnictwa”.

Choć Hood unikał podawania szczegółów, w wywiadzie padła wzmianka o rosnącym wpływie kartelu Huttów, którego działania zmienią kształt całej galaktyki, a na polu bitwy wciąż pozostało stronnictwo Dread Masters. Pojawi się również tajemnicza frakcja The Shroud.
Według głównego scenarzysty The Old Republic, kluczem do sukcesu produkcji BioWare w modelu free-to-play mają być nieustanne zmiany i utrzymywanie galaktyki w ciągłym niebezpieczeństwie, co „powinno wciagnąć do akcji nawet najbardziej niechętnego agenta”. Hall wspomniał również o dużej liczbie specjalnych wydarzeń, nad którymi pracują twórcy. Złośliwi mogą jednak zapytać – czy potrzeba było przechodzić na darmowy format biznesowy, aby wojna Republiki z Sithami mogła „dopiero się rozpocząć”?
- Star Wars: The Old Republic – ile darmowności we free-to-play?
- Gracz na wypasie – Encyklopedia Star Wars: The Old Republic
- Oficjalna strona gry

GRYOnline
Gracze
Steam
- gry MMO
- BioWare
- free-to-play
- fabuła
- PC
- WWW
Komentarze czytelników
Tlaocetl Senator

Cena czyni cuda - jeśli zamiast 38zł płaci się 25zł za miesiąc... to nie ma sensu męczyć się z 2 paskami skilli.
Swoją drogą - preferowani gracze dostają po dzisiejszym patchu 4 paski.
keeper_4chan Generał

To co dali nie można nazwać F2P, przykro mi.
To oszustwo i manipulacja by trial w grze nazywać już Free-2-Play. :P
zanonimizowany779578 Generał
ale trial który daje maksymalny poziom postaci jaka inna mmo da ci dojść do takiego poziomu w swoim trialu.
Mitsukai Legend

No to niech to nazwa trialem albo free 2 login, a nie f2p :).
keeper_4chan Generał

@radekplug nie daje ci maksymalnego poziomu postaci tylko 45lvl. :P
poza tym nie można na tym ich trial robić :
- nie można handlować z innymi graczami
- wysyłać wiadomości
- nie ma się dostępu do LFG
- nie można nosić epic (fioletowych) item-ow
- limit misji na statek kosmiczny tygodniowo
- ograniczona ilość profesji
- niedostępne opcje personalizacje twojej i kompana
- ograniczenie poziomu do 45
- aukcje ograniczone
+ to taki ze można ukończyć fabułę w męczarniach. :P