Samochody elektryczne są o 22% tańsze w naprawie

Koszty napraw w przypadku aut BVE były w ostatnich 12 miesiącach niższe o 22% w porównaniu z samochodami spalinowymi. W przyszłości ceny eliminowania usterek u mechanika mogą się wyrównać u obu typów pojazdów.

futurebeat.pl

Damian Miśta

Samochody elektryczne są o 22% tańsze w naprawie.
Samochody elektryczne są o 22% tańsze w naprawie.

Źródło fot. powyżej: Pexels | Malte Luk.

Wizyty u mechanika są normą w trakcie eksploatacji każdego samochodu. Są one dokuczliwe dla portfela, a według Fleet Assist w pełni elektryczne auta są aktualnie tańsze w naprawach.

Skąd o tym wiemy?

Badanie przeprowadzono poprzez analizę napraw 850 tysięcy samochodów flotowych i dostawczych, które korzystały z usług 5200 warsztatów zarówno niezależnych, jak i działających pod franczyzną.

Jakie są wnioski?

  • Części zamienne samochodów elektrycznych były zazwyczaj tańsze o 28%. W ostatnich 12 miesiącach ceny części samochodowych wzrosły o 10%, ale w "elektrykach" jest ich mniej, więc bardziej podnosi to koszty serwisu aut spalinowych.
  • W autach elektrycznych następowało wolniejsze zużycie hamulców.
  • W przypadku aut elektrycznych czas pracy przeznaczony na naprawy był krótszy o 33% niż w spalinowych.
  • Oszacowano, że koszt napraw w tych autach jest niższy o 22% względem spalinowych

Analiza pokazała, że najczęściej wymienianymi elementami w autach elektrycznych były: filtry kabinowe, baterie do pilota, żarówki, wycieraczki i płyn hamulcowy.

Fleet Assist zauważyło jednak, że może nastąpić wzrost cen za naprawy samochodów elektrycznych. Kierowcy pokonują coraz mniejsze trasy, więc ich auta mniej się zużywają. W związku z tym właściciele warsztatów będą szukali nowych sposobów na utrzymanie i zapewnienie wynagrodzeń dla swoich pracowników. Vincent St Claire z Fleet Assist ostrzega, że koszty serwisu aut elektrycznych i spalinowych mogą stać się z czasem porównywalne. Firma przytoczyła przykład wprowadzenia specjalnej stawki robocizny za serwisowanie BEV, który był wyższy o 89% względem serwisu auta spalinowego.

Według The Motor Ombudsman w 2022 roku wzrosną ceny usług u nawet 6 na 10 warsztatów samochodowych w celu zachowania dalszej rentowności.

Podobało się?

14

Damian Miśta

Autor: Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
13
20
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-08-25
20:15

dj_sasek Legend

dj_sasek

BRUNNERpl - Tesla zajmuje niechlubne 4 miejsce pod względem ilości skarg na słabą jakość i awaryjność w Norwegii. A tutaj do poczytania do poduchy: https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-nowe-elektryki-na-zlom-nikt-nie-chce-ich-naprawiac,nId,4981870

Także może i Tesla króluje w Norwegii ale też dużo częściej się psuje niż zwykłe auta spalinowe.

Komentarz: dj_sasek
2022-08-08
12:59

Redman2 Generał

Filtr dpf to największy rak aut wysokoprężnych. Nigdy nie kupię żadnych diesli.

Komentarz: Redman2
2022-08-08
12:38

Kcin Centurion

Ludzie w miastach dadzą sobie rade natomiast już widzę tych lewicowych ekologów dojeżdżających z wioski do Warszawy zima na hulajnodze elektrycznej. No w sumie sa rowery elektryczne , dadzą rade.

Samochód po 2030 roku przestanie być produktem ogólno dostępnym tak jak to jest dziś. Wraz z zapotrzebowaniem na surowce na produkcje baterii ich cena bedzie drastycznie rosnąć. A zarówno ich wydobycie jak i dostępność jest kosztowna i ograniczona.
Od jakiegoś juz czasu zastanawiałem sie co UE wymyśli aby wymusić na ludziach opuszczenie wiosek , to juz wiem.

Komentarz: Kcin
2022-08-07
23:59

mirko81 Legend

mirko81

Hehe ciekawe jaki % diagnostów zajmuje się spalinami, bo ja nie spotkałem jeszcze takiego

Komentarz: mirko81
2022-08-07
23:43

Leo Tar Generał

Leo Tar

Skład spalin powinno się mierzyć podczas każdego przeglądu technicznego auta.
Oczywiście tylko benzynowego lub napedzanego LPG.
W przypadku silników diesla, sprawdza się czy nie kopci orzy wyższych obrotach i czy auto, które powinno mieć DPF, rzeczywiście je posiada.

Komentarz: Leo Tar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl