Studio Spearhead Games wstrzymało pracę nad grą RPG Unforetold: Witchstone. Ponadto firma zwolniła większość pracowników, tłumacząc się kiepską sytuacją finansową. Tej z pewnością nie pomógł kiepski wynik tytułu we wczesnym dostępie.
Niepokojące informacje napłynęły do nas od twórców RPG Unforetold: Witchstone, które na początku roku zadebiutowało we wczesnym dostępie na Steamie. Studio Spearhead Games poinformowało bowiem o wstrzymaniu prac nad grą „na czas nieokreślony”.
Powodem tej decyzji jest sytuacja finansowa firmy, która na dodatek „zmuszona była” zwolnić większość dotychczasowej załogi.
Z wielkim smutkiem zwracamy się dzisiaj do Was w związku z trudnymi decyzjami, które musieliśmy podjąć w sprawie Unforetold: Witchstone. Ostatnie tygodnie były trudne, ponieważ przewidywania dotyczące wpływów finansowych nie sprawdziły się, co postawiło nas w trudnej z sytuacji.
Doszliśmy do wniosku, że od piątku 8 marca, po wydaniu „hotfixa” 7, musimy wstrzymać dalszą produkcję [gry – dop. red] na czas nieokreślony. Ponadto zasmuca nas fakt, że z powodu tych okoliczności musieliśmy podjąć trudną decyzję o zwolnieniu większości naszego zespołu – napisali współzałożyciele Spearhead Games, Atul Mehra i Malik Boukhira, w wiadomości udostępnionej za pośrednictwem platform społecznościowych gry.
Z powyższego komunikatu wyraźnie wynika, że twórcy liczyli na znacznie lepszy odbiór swojej gry – a co za tym idzie, na jej popularność – we wczesnym dostępie. Tak się jednak nie stało i nie pomogła nawet obecność w projekcie legendarnego pisarza i twórcy Zapomnianych Krain (ang. Forgotten Realms) – miejsca akcji m.in. serii Baldur’s Gate – Eda Greenwooda.
Żeby lepiej zobrazować porażkę, jaką okazało się Unforetold: Witchstone, warto przytoczyć garść statystyk z gry (za SteamDB).
Niestety tak marne liczby sugerują, że projekt ten raczej zostanie porzucony „na wieki”, aniżeli tylko chwilowo wstrzymany. Niejako potwierdza to zamknięcie serwera gry na Discordzie.
3

Autor: Marcin Przała
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.