Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 stycznia 2018, 10:02

autor: Adrian Werner

Rocket League z 40 milionami graczy

Niezależne studio Psyonix poinformowało, że nietypowa gra sportowa Rocket League może pochwalić się już 40 milionami graczy.

Gra jest jednym z największych niezależnych przebojów ostatnich lat. - Rocket League z 40 milionami graczy - wiadomość - 2018-01-03
Gra jest jednym z największych niezależnych przebojów ostatnich lat.
ROCKET LEAGUE W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Psyonix
  2. Wydawca: Psyonix
  3. Gatunek: gra sportowa
  4. Platformy: PC, XONE, PS4, Switch
  5. Data premiery: lipiec 2015 r,.

Studio Psyonix ma powody do zadowolenia. Zespół właśnie ogłosił, że w Rocket League zagrało już 40 milionów osób. Nie znaczy to oczywiście, że liczba ta jest tożsama z wynikami sprzedaży, ale i tak jest to wielkie osiągnięcie. Dla porównania, w listopadzie Battlefield 1 mogło pochwalić się „jedynie” 23 mln graczy.

Przypomnijmy, że Rocket League zadebiutowało w lipcu 2015 roku na PC i PlayStation 4. W lutym 2016 r. doczekaliśmy się konwersji na Xboksa One, a dwa miesiące temu do sprzedaży trafiło wydanie na Nintendo Switch.

Sukces Rocket League wynika m.in. z decyzji o udostępnieniu gry w momencie premiery za darmo użytkownikom PlayStation Plus. W trakcie trwania tej promocji projekt pobrało sześć milionów osób, dzięki czemu produkcja zyskała dużą i bardzo aktywną społeczność, która potem napędzała sprzedaż. Doskonałym posunięciem okazało się także umożliwienie wspólnej zabawy posiadaczom różnych platform.

Nie wiemy dokładnie, jak obecnie kształtuje się sprzedaż gry. Ostatnią ujawnioną liczbą było 10,5 mln egzemplarzy i pochodzi ona z marca 2017 r. Wiadomo jednak, że popularność produkcji cały czas rośnie. W lipcu ubiegłego roku autorzy chwalili się bowiem 33 milionami graczy, więc przez sześć miesięcy przybyło ich 7 mln.

  1. Recenzja gry Rocket League - piłka nożna na dopalaczu
  2. Oficjalna strona gry Rocket League
Rocket League z 40 milionami graczy - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.