Dzięki nowej rundzie inwestycji dowiedzieliśmy się, że twórcy gry Roblox są już warci 4 mld dolarów. Ponadto do 115 mln wzrosła liczba miesięcznych użytkowników produkcji.

Roblox jest często pomijane podczas dyskusji o najpopularniejszych grach na rynku. To błąd, gdyż produkcja od dłuższego czasu osiąga wyniki, za które większość branży dałaby się pokroić. Trudno o lepszy tego dowód niż najnowsza wycena odpowiedzialnego za ten tytuł studia Roblox Corporation.
Według analityków tworząca Roblox firma jest warta 4 miliardy dolarów. Tę kwotę poznaliśmy dzięki magazynowi Wall Street Journal, który poinformował o niej przy okazji uzyskania przez studio od inwestorów dodatkowych 150 mln dolarów na dalszy rozwój gry. Wzrost znaczenia produkcji doskonale obrazuje fakt, że w zeszłym roku wycena Roblox Corp wynosiła „tylko” 2,5 mld dolarów.
Przy okazji twórcy pochwalili się, że liczba grających w Roblox każdego miesiąca zwiększyła się do 115 mln. Pokazuje to, że pomimo kilkunastu lat na karku produkcja nadal szybko rośnie. W sierpniu ubiegłego roku autorzy informowali bowiem o przekroczeniu progu 100 mln użytkowników miesięcznie.
Roblox ma również inne osiągnięcia. W zeszłym roku był piątą najchętniej oglądaną grą w serwisie YouTube. Ponadto twórcy twierdzą, że w ich dzieło przynajmniej raz zagrała połowa amerykańskich dzieci w wieku 9-12 lat. Nic więc dziwnego, że inwestorzy wykazują się tak dużym optymizmem.
Przypomnijmy, ze Roblox zadebiutował w 2006 roku na PC. Z czasem gra trafiła również na Xboksa One oraz urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.
8

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.