Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2021, 15:22

Resident Evil Village powoduje mdłości wśród niektórych graczy

Okazuje się, że nie tylko granie w VR może powodować mdłości. Podobne efekty zaobserwowali gracze Resident Evil Village. Wszystko przez domyślne pole widzenia.

W SKRÓCIE:
  • Część graczy czuje mdłości oraz bóle głowy podczas grania w Resident Evil Village.
  • Wszystko przez ograniczone pole widzenia oraz inne efekty, takie jak head bobbing.
  • W sieci pojawił się już mod, który zmienia domyślne FOV.

Od dawna wiadomo, że podczas grania w produkcje korzystające z wirtualnej rzeczywistości gracze mogą doświadczać mdłości. Zjawisko to zostało nazwane chorobą symulatorową. Okazuje się jednak, że klasyczne gry również mogą wpłynąć w podobny sposób na odbiorców. Teraz problemy te spotkały osoby grające w Resident Evil Village.

Powodem takiego stanu rzeczy okazuje się zastosowane w grze pole widzenia oraz niestabilna kamera. FOV jest domyślnie zablokowane na wartości zaledwie 81 stopni. Rozwiązanie to ma wprowadzać większe uczucie klaustrofobii i potęgować strach. Ruszająca się kamera to z kolei tzw. head bobbing, czyli imitacja prawdziwego ruchu ciała postaci w grach z widokiem z perspektywy pierwszej osoby.

Niestety w najnowszej części kultowej serii brakuje ustawień, dzięki którym możliwa byłaby zmiana kąta pola widzenia. Powoduje to problemy wielu graczy, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami między innymi na Reddicie.

Capcom użył FOV węższego niż w Resident Evil 7, w której było one zablokowane na 90 stopniach. Wszystko przez założenie, że powoduje to bardziej klaustrofobiczne doświadczenie, ale moim zdaniem nie dodaje do gry niczego oprócz mdłości i bólów głowy.

- Ryuku_Cat

Ta gra sprawiła, że czułem się, jakbym miał zwymiotować na swój monitor po godzinie ogrywania dema.

- KingKrouch

Gra wydaje się fajna, ale wartość FOV jest tak niska, że trudno cokolwiek dostrzec i się poruszać. Przez to, że cały czas czułem się, jakbym patrzył przez lornetkę, było mi o wiele trudniej zorientować się w przestrzeni dookoła. […] Przez to nie tylko czułem się niedobrze, ale też zajmowało to wieki, przez co było mi niedobrze jeszcze bardziej, bo musiałem ciągle ruszać kamerą […].

- GuitarPicks-12

Na szczęście problemem graczy zajęli się już moderzy. W serwisie NexusMods pojawiła się modyfikacja Lazy FoV And Vignette Fix. Wprowadza ona do gry możliwość zmiany FOV oraz rozmycia ekranu na brzegach pola widzenia. Od 4 maja, kiedy została udostępniona, gracze pobrali ją już prawie 18 tysięcy razy. Problem wyraźnie dotyczy więc dużej grupy osób.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej