Reklamy ogromnym sukcesem Netflixa. Na ich oglądanie decyduje się niemal połowa nowych subskrybentów
Pomysł Netflixa na wprowadzenie tańszego abonamentu z reklamami, okazał się strzałem w dziesiątkę. Decyduje się na niego niemal połowa wszystkich nowych subskrybentów platformy.

Netflix opublikował raport finansowy za drugi kwartał bieżącego roku, który potwierdza wielki sukces, jakim okazał się tańszy abonament z reklamami. Z dokumentów wynika, że nie tylko zapewnił platformie więcej subskrybentów, ale też niemal połowa wszystkich nowych użytkowników, decyduje się właśnie na niego.
Ryzykowny pomysł bardzo się opłacił
Dostęp do platform streamingowych staje się coraz droższy, więc firmy szukają sposobów na zatrzymanie dotychczasowych użytkowników, a równocześnie przyciągnięcie nowych. Jednym z najnowszych pomysłów jest abonament z reklamami, wdrażany przez coraz więcej firm.
W 2022 roku taką subskrypcję wprowadził również Netflix i choć początkowo spotkało się to z krytyką użytkowników, szybko okazało się, że pomysł był strzałem w dziesiątkę. Po zaledwie 12 miesiącach od startu nowej oferty, miała ona już 15 mln aktywnych użytkowników.
Firma postanowiła ten fakt wykorzystać i zaczęła powoli wycofywać z oferty podstawowy pakiet pozbawiony reklam. Jak już niedawno informowaliśmy, przestał być dostępny m.in. w Kanadzie oraz Wielkiej Brytanii. Następne w kolejce będą Stany Zjednoczone oraz Francja. Użytkownicy z tych krajów mają już do wyboru jedynie kosztujący 6,99 dolarów pakiet z reklamami lub subskrypcję bez reklam, kosztującą 15,49 dolarów. Niedostępny stał się natomiast dotychczasowy pakiet bez reklam, za który płacono 11,99 dolarów miesięcznie.
Subskrybenci chętnie wybierają pakiet z reklamami
Strategia platformy, zakładająca coraz większy nacisk na oferowanie klientom reklam, zaczyna przynosić efekty. Z najnowszego raportu kwartalnego wynika, że w ciągu ostatnich miesięcy liczba subskrybentów platformy wzrosła o 8 mln. Znacznie bardziej interesującą informacją jest jednak to, iż obecnie aż 45 nowych użytkowników decyduje się właśnie na tańszy pakiet z reklamami. W raporcie możemy również przeczytać, że przychody z reklam rosną i stanowią coraz bardziej znaczący wkład w działalność platformy.
Ideą stojącą za powstaniem platform streamingowych był łatwy dostęp do dużej ilości treści, w których odbiorze, w przeciwieństwie do tradycyjnej telewizji, nie przeszkadzają żadne reklamy. Najwyraźniej przynoszą jednak firmom zbyt duży zysk, by mogły całkowicie z nich zrezygnować. A skoro wyniki finansowe pokazują, że subskrybentom reklamy wcale nie przeszkadzają, to możemy śmiało założyć, że wkrótce pojawi się ich zdecydowanie więcej. W Polsce, nowy abonament z reklamami, prawdopodobnie dostępny będzie w drugiej połowie bieżącego roku.
A co wy sądzicie o reklamach na platformach streamnigowych? Zachęcam do wypowiadania się na ten temat w komentarzach.