Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2021, 13:40

autor: Maycuzai

Redditowa społeczność Halo została czasowo zamknięta z powodu toksyczności fanów

W zeszły weekend subreddit poświęcony serii Halo został czasowo zamknięty. Miało to związek m.in. z toksycznymi komentarzami odnośnie systemu progresji w sieciowym module Halo Infinite.

W SKRÓCIE:
  • W zeszły weekend czasowo wyłączono możliwość publikowania nowych postów na łamach redditowej społeczności poświęconej serii Halo.
  • Blokada została już zdjęta przez moderatorów.
  • Miała ona związek z natłokiem negatywnych komentarzy względem m.in. systemu progresji w Halo Infinite.
  • Ilość negatywnych emocji użytkowników uniemożliwiała prowadzenie cywilizowanych dyskusji.

Do premiery kampanii Halo Infinite pozostały już tylko dwa dni. Darmowy moduł sieciowy jest natomiast dostępny od przeszło trzech tygodni. Ten – pomimo spotkania się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony graczy oraz 272 tysiącami bawiących się osób w szczytowym momencie na samym Steamie – posiada defekt w postaci systemu progresji. Grający postanowili wylać swoje żale na oficjalnym subreddicie poświęconym serii Halo.

Ostatecznie ogromna ilość krytyki i jadu ze strony niezadowolonych fanów (włącznie z groźbami śmierci) zmusiła moderatorów subreddita Halodo czasowego wyłączenia możliwości publikowania nowych postów. Blokada zgodnie z założeniami trwała do dzisiaj (została już zniesiona) i miała pomóc graczom nieco ochłonąć.

Przyczynami całego zajścia, poza oczywistym brakiem wychowania co poniektórych, są dwie rzeczy: zdobywanie doświadczenia i przepustka premium oraz oszustwa w grze.

Fani tuż po starcie otwartej bety zauważyli, że ilość XP, którą dostajemy za różnorakie premiowane czynności (głównie dzienne i tygodniowe wyzwania), jest znikoma. Tym samym zdobywanie kolejnych poziomów w przepustce bitewnej wymagało ogromnych nakładów czasu (nawet 312 godzin na jej wymaksowanie). Jedynym sposobem na szybszy progres było wykupienie przepustki premium, która co pięć poziomów gwarantowała bonus do zdobywanego doświadczenia.

Ostatecznie 343 Industries (twórcy gry) szybko zaadresowało problem i już wydało pierwsze łatki, mające na celu przyspieszenie progresji, choćby poprzez nagradzanie graczy punktami XP za każdy rozegrany mecz.

Dodatkowo przysłowiową oliwą do ognia okazała się być rosnąca liczba cheaterów na PC-tach. Niektórzy konsolowi gracze wręcz wzywają 343 Industries do wyłączenia funkcji crossplay.

Co tyczy się zaś samej przerwy na subreddicie – użytkownik Skjolbir zauważył, że w trakcie niej zamiast ochłonąć, niektórzy fani zaczęli masowo oceniać negatywnie wiele spośród „kontrowersyjnych” dla nich komentarzy, w tym tych napisanych przez ludzi najzwyczajniej cieszących się grą i wzywających do tego samego.

Ilość jadu na subreddicie z obu stron [konfliktu – dop. red.] uniemożliwiła ludziom prowadzenie cywilizowanych dyskusji, do których dąży zespół moderatorów niezależnie od poglądów – czytamy w usuniętej wiadomości moderatorów wątku.

A Wy, po której stronie konfliktu stoicie? W końcu, pomimo że moduł sieciowy jest w pełni darmowy, personalizacja pancerzy od dawna stanowiła nieodłączny element serii. Czy zatem taki stopień monetyzacji jest usprawiedliwiony?

Dla przypomnienia – kampania Halo Infinite ukaże się 8 grudnia na PC-tach (również za pośrednictwem Steama), Xboxie Series X/S, Xboxie One oraz za pośrednictwem chmury Xbox Cloud Gaming. Na premierę gra trafi też do oferty usługi Xbox Game Pass.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.