Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 5 września 2013, 22:00

Raport NPD – w drugim kwartale 2013 roku dystrybucja cyfrowa zdominowała rynek gier w USA

Firma NPD Group opublikowała raport zawierający dane statystyczne z amerykańskiego rynku gier, dotyczące drugiego kwartału bieżącego roku. Z tekstu wynika, że branża zarobiła o 3 procent mniej pieniędzy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a gros dochodów pochodził z dystrybucji cyfrowej.

Firma NPD Group po raz kolejny przygotowała raport sumujący wyniki finansowe amerykańskiego rynku gier wideo, osiągnięte w drugim kwartale bieżącego roku. Gracze z USA wydali w tym okresie 2,88 miliarda dolarów (zarówno w dystrybucji pudełkowej, jak i cyfrowej). Jest to rezultat o 3 procent słabszy w stosunku do sumy uzyskanej w drugim kwartale 2012 roku (2,97 miliarda).

NPD Group po raz kolejny dostarcza informacji o sytuacji na amerykańskim rynku gier. - Raport NPD – w drugim kwartale 2013 roku dystrybucja cyfrowa zdominowała rynek gier w USA - wiadomość - 2013-09-05
NPD Group po raz kolejny dostarcza informacji o sytuacji na amerykańskim rynku gier.
Drugi kwartał 2013 roku na amerykańskim rynku gier w liczbach:
  • Suma dochodów: 2,88 mld dolarów
  • Sprzedaż cyfrowa: 1,77 mld dolarów
  • Sprzedaż detaliczna: 0,77 mld dolarów
  • Rynek gier używanych: 0,34 mld dolarów

Podane liczby dotyczą wyłącznie sprzedaży gier i zawartości z nimi związanej. Po doliczeniu kwoty przypadającej na konsole, podzespoły komputerowe i inny sprzęt, spadek w stosunku do ubiegłego roku wyniósłby 9 procent (całkowitej sumy pieniędzy nie podano). Ma to związek z oczekiwaniem graczy na premierę konsol ósmej generacji, która nastąpi w listopadzie.

Gros uzyskanych funduszy (aż 61 procent) pochodzi z dystrybucji cyfrowej – przypada na nią 1,77 miliarda dolarów dochodu. Na kwotę tę składa się sprzedaż gier i różnych elementów z nimi związanych, jak DLC, subskrypcje czy dodatkowa zawartość uzyskiwana przez mikrotransakcje (dotyczy to zarówno produkcji komputerowych i konsolowych, jak i społecznościowych oraz przeznaczonych na urządzenia mobilne). Dochód w tym sektorze był o 27 procent większy do tego, który udało się uzyskać w drugim kwartale ubiegłego roku.

Tradycyjna, detaliczna dystrybucja gier przyniosła znacznie skromniejsze rezultaty, zarabiając w sumie 769 milionów dolarów. Jedną z przyczyn osłabienia wyników na tym polu jest chociażby znaczny spadek liczby pudełkowych wydań, które trafiają do sklepów – w omawianym okresie było ich o 37 procent mniej w stosunku do poprzedniego roku. Zdaniem analityka z firmy NPD Group, kwoty pochodzące z obu form dystrybucji wzajemnie się równoważą, a obserwowane zjawiska mają związek z przygotowywaniem się deweloperów, wydawców, a nawet samych konsumentów na przyjęcie następnej generacji konsol.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej