Quixel Megascans - zobacz technologię generującą fotorealistyczną grafikę

Firma Quixel opracowuje technologię Megascans z wykorzystaniem silnika CryEngine 3 i udostępniła film prezentujący jej możliwości. Jej zamierzeniem jest możliwość umieszczenia w grach niemalże fotorealistycznej oprawy graficznej.

Marcin Skierski

Firma Quixel udostępniła materiał wideo prezentujący technologię Megascans, polegającą na umieszczeniu trójwymiarowych skanów prawdziwych miejsc w wirtualnym świecie. Ma to pozwolić na osiągnięcie niemalże fotorealistycznej grafiki, a przynajmniej takiej przypominającej otaczającą nas rzeczywistość. Firma Quixel zaimplementowała technologię Megascans w silniku CryEngine 3. Oznacza to, że jest on bardzo elastyczny i drzemie w nim jeszcze spory potencjał. Warto dodać, że bliźniaczo podobną technologię wykorzystują polscy twórcy w grach The Vanishing of Ethan Carter oraz Get Even. W tych produkcjach deweloperzy również najpierw tworzą skany prawdziwych lokacji, a następnie przenoszą je do wirtualnego środowiska. Efektem są znacznie bardziej dopracowane tekstury, które w akcji wyglądają bardzo dobrze.

Można się domyślać, że w przyszłości technologia zaprezentowana przez firmę Quixel będzie coraz częściej wykorzystywana w grach. Daje ona bowiem spore możliwości w zakresie generowania oprawy graficznej, z którą mogą sobie poradzić współczesne pecety i konsole nowej generacji. Na pierwsze zapowiedzi konkretnych tytułów będziemy musieli jednak poczekać.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

marzec
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-03-20
00:46

zanonimizowany930719 Senator

Nasycenie kolorów (HDR?), raczej nie pozwala na określenie tego materiału jako fotorealistyczny. Za bardzo to cukierkowo-bajkowe. Co nie oznacza, że wygląda to brzydko, wręcz przeciwnie.W sumie już parę lat temu nie mając świadomości że oglądam nagrany stream z gry przez moment byłem przekonany że to np. prawdziwa retransmisja meczu (mowa o NBA, albo Fifie).
Są gry które potrzebują fotorealizmu (potrzebowałby go np. S.T.A.L.K.E.R. 2, albo wszystkie gry CODo-BFo podobne), ale są też takie którym fotorealizm może tylko zaszkodzić. Dobrze by było gdyby oba podejścia rozwijały się równolegle.

Komentarz: zanonimizowany930719
2014-03-19
21:35

Malaga Senator

😁

uncharted 2 momentami lepiej wyglądał od tego czegoś

Komentarz: Malaga
2014-03-19
21:14

Selman Generał

Selman

uncharted 2 momentami lepiej wyglądał od tego czegoś

Komentarz: Selman
2014-03-19
20:53

zanonimizowany976174 Chorąży

@UP
A może tu chodzi o to, że nie dysponujemy odpowiednim sprzętem by coś takiego płynnie działało?

Komentarz: zanonimizowany976174
2014-03-19
20:00

THeMooN85 Generał

THeMooN85

"fotorealistyczną grafikę"

Do miana fotorealistycznej to tu (jak zwykle) wciąż dużo brakuje ale plus za pomysł i czekam (nadal) na naprawdę fotorealistyczne odzwierciedlenie świata rzeczywistego w grafice komputerowej. Zabawne, ludzie już od jakiegoś czasu korzystają z grafiki komputerowej na potrzeby filmów, seriali, itd., dla przykładu The Walking Dead, Great Gatsby, Wilk z Wall Street, bla bla bla i tam faktycznie grafika komputerowa JEST FOTOREALISTYCZNA i to do tego stopnia, że ludzie o niej nie wiedzący nie mają pojęcia ile danego filmu jest prawdziwego a ile komputerowego a tutaj wciąż taki zastój technologiczny. Może pora poprosić filmowców o jakieś kursy grafiki komputerowej?

Komentarz: THeMooN85

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl