Quixel Megascans - zobacz technologię generującą fotorealistyczną grafikę
Firma Quixel opracowuje technologię Megascans z wykorzystaniem silnika CryEngine 3 i udostępniła film prezentujący jej możliwości. Jej zamierzeniem jest możliwość umieszczenia w grach niemalże fotorealistycznej oprawy graficznej.
Marcin Skierski
Firma Quixel udostępniła materiał wideo prezentujący technologię Megascans, polegającą na umieszczeniu trójwymiarowych skanów prawdziwych miejsc w wirtualnym świecie. Ma to pozwolić na osiągnięcie niemalże fotorealistycznej grafiki, a przynajmniej takiej przypominającej otaczającą nas rzeczywistość. Firma Quixel zaimplementowała technologię Megascans w silniku CryEngine 3. Oznacza to, że jest on bardzo elastyczny i drzemie w nim jeszcze spory potencjał. Warto dodać, że bliźniaczo podobną technologię wykorzystują polscy twórcy w grach The Vanishing of Ethan Carter oraz Get Even. W tych produkcjach deweloperzy również najpierw tworzą skany prawdziwych lokacji, a następnie przenoszą je do wirtualnego środowiska. Efektem są znacznie bardziej dopracowane tekstury, które w akcji wyglądają bardzo dobrze.
Można się domyślać, że w przyszłości technologia zaprezentowana przez firmę Quixel będzie coraz częściej wykorzystywana w grach. Daje ona bowiem spore możliwości w zakresie generowania oprawy graficznej, z którą mogą sobie poradzić współczesne pecety i konsole nowej generacji. Na pierwsze zapowiedzi konkretnych tytułów będziemy musieli jednak poczekać.
Więcej:40 światów w 90 dni; zobacz niesamowity pokaz możliwości Unreal Engine 5
- materiały wideo (inne)
- CryEngine
- Quixel
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany930719 Senator
Nasycenie kolorów (HDR?), raczej nie pozwala na określenie tego materiału jako fotorealistyczny. Za bardzo to cukierkowo-bajkowe. Co nie oznacza, że wygląda to brzydko, wręcz przeciwnie.W sumie już parę lat temu nie mając świadomości że oglądam nagrany stream z gry przez moment byłem przekonany że to np. prawdziwa retransmisja meczu (mowa o NBA, albo Fifie).
Są gry które potrzebują fotorealizmu (potrzebowałby go np. S.T.A.L.K.E.R. 2, albo wszystkie gry CODo-BFo podobne), ale są też takie którym fotorealizm może tylko zaszkodzić. Dobrze by było gdyby oba podejścia rozwijały się równolegle.
Malaga Senator
uncharted 2 momentami lepiej wyglądał od tego czegoś
Selman Generał

uncharted 2 momentami lepiej wyglądał od tego czegoś
zanonimizowany976174 Chorąży
@UP
A może tu chodzi o to, że nie dysponujemy odpowiednim sprzętem by coś takiego płynnie działało?
THeMooN85 Generał

"fotorealistyczną grafikę"
Do miana fotorealistycznej to tu (jak zwykle) wciąż dużo brakuje ale plus za pomysł i czekam (nadal) na naprawdę fotorealistyczne odzwierciedlenie świata rzeczywistego w grafice komputerowej. Zabawne, ludzie już od jakiegoś czasu korzystają z grafiki komputerowej na potrzeby filmów, seriali, itd., dla przykładu The Walking Dead, Great Gatsby, Wilk z Wall Street, bla bla bla i tam faktycznie grafika komputerowa JEST FOTOREALISTYCZNA i to do tego stopnia, że ludzie o niej nie wiedzący nie mają pojęcia ile danego filmu jest prawdziwego a ile komputerowego a tutaj wciąż taki zastój technologiczny. Może pora poprosić filmowców o jakieś kursy grafiki komputerowej?