PUBG doczeka się dużych poprawek wydajności

Zeszłoroczny megahit battle royale – Playerunknown’s Battlegrounds – otrzyma w niedalekiej przyszłości szereg usprawnień, które mają na celu poprawienie wydajności i kodu sieciowego gry. PUBG Corporation pragnie też kontynuować walkę z oszustami.

Bartosz Świątek

PUBG będzie działało lepiej. Prawdopodobnie. - PUBG doczeka się dużych poprawek wydajności - wiadomość - 2018-05-29
PUBG będzie działało lepiej. Prawdopodobnie.

Zespół odpowiedzialny za stworzenie i rozwijanie zeszłorocznego megahitu Playerunknown’s Battlegrounds poinformował, że gra doczeka się licznych usprawnień w zakresie wydajności lokalnego klienta oraz działania serwerów. Deweloperzy planują też dalszą walkę z oszustami. To właśnie te trzy kwestie są obecnie priorytetami dla programistów.

Wydajność – co się zmieni?

W pierwszej kolejności twórcy z PUBG Corporation planują przyjrzeć się systemowi oświetlenia gry oraz zbyt skomplikowanym efektom, które są wywoływane wówczas, gdy pojazdy poruszają się po różnych nawierzchniach. Te dwie rzeczy najmocniej uderzają obecnie w wydajność PUBG, powodując spadki ilości wyświetlanych klatek animacji nawet na przyzwoitych pecetach.

To jednak nie wszystko – dalsze poprawki będą dotyczyły m.in. sposobu, w jaki klient gry śledzi niewidocznych przeciwników (w tym takich, którzy poruszają się w pojazdach), renderowania modeli, wyświetlania animacji (m.in. przy przeskakiwaniu przez przeszkody oraz skokach ze spadochronem). Deweloperzy chcą też zmniejszyć ilość mocy obliczeniowej wymaganej przez zatrzymane pojazdy i odległe obiekty, a także wyeliminować przycięcia wywoływane przez lunety niektórych snajperek. Niektóre z tych zmian powinny pomóc także wtedy, gdy gramy na komputerze o słabszej konfiguracji.

Pojazdy są jedną z przyczyn problemów wydajnościowych PUBG.
Pojazdy są jedną z przyczyn problemów wydajnościowych PUBG.

Poprawiona ma zostać również szybkość wczytywania map i tekstur. Przy okazji programiści planują wyeliminować jeden z błędów skutkujących wywalaniem do pulpitu. Co ważne, twórcy chcą zmienić sposób wprowadzania podobnych poprawek do gry – będą one wrzucane na serwery, od razu gdy będą gotowe, a nie jako część większej aktualizacji.

Usprawnienia w działaniu serwerów

Poprawie ma ulec kod sieciowy gry, przy czym głównym celem jest zmniejszenie skutkującego tzw. lagami opóźnienia w kontakcie z serwerami (ang. latency). Powinno to spowodować znaczne przyspieszenie i upłynnienie interakcji pomiędzy graczami. Dodatkowo PUBG będzie szybciej przesyłało dane na temat obiektów, by wyeliminować problem z wolnym wczytywaniem się świata gry w czasie lotu na spadochronie.

Zespół chce też oczyścić kod sieciowy z niepotrzebnych lub mało wydajnych elementów. Dla przykładu, obecnie niektóre obiekty bez powodu wysyłają aktualizacje do serwerów, a pojazdy i modele postaci są odświeżane zbyt często, co źle wpływa na funkcjonowanie gry. Ta druga kwestia prawdopodobnie stoi też za dziwnym wpływaniem fizyki na pojazdy.

Kod sieciowy PUBG jest obecnie daleki od doskonałości.
Kod sieciowy PUBG jest obecnie daleki od doskonałości.

Wojna z oszustami trwa

PUBG Corporation jakiś czas temu rzuciło wyzwanie cheaterom psującym zabawę fanom ich gry. Wprowadzono wiele usprawnień i poprawek, które miały na celu utrudnienie oszustom życia. Firma zbanowała setki tysięcy nieuczciwych graczy, a nawet poszła o krok dalej – podjęła działania prawne przeciwko osobom odpowiedzialnym za stworzenie narzędzi wykorzystywanych przy oszukiwaniu w PUBG. Dotychczasowe inicjatywy będą kontynuowane, jednak deweloperzy planują też kolejne, które zostaną przedstawione bliżej w przyszłych wiadomościach do społeczności.

Warto odnotować, że równocześnie ze wspomnianymi optymalizacjami PUBG Corp. pracuje także nad nową zawartością. Jeszcze w czerwcu na serwery powinna trafić nowa mapa – Sanhok – która po premierze zostanie wzbogacona o kolejne elementy: broń i pojazdy. Pośród tych drugich znajdzie się stworzony na prośbę fanów, trójkołowy samochód, nazywany na razie Tukshai. Lokacja ma być najpiękniejszą mapą PUBG i jest przez twórców wykorzystywana do testowania nowych rozwiązań, w tym m.in. dynamicznego systemu pogody.

Projekt Tukshai.
Projekt Tukshai.
  1. PUBG – strona oficjalna
  2. Playerunknown’s Battlegrounds – list deweloperski
PUBG: Battlegrounds

PUBG: Battlegrounds

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 grudnia 2017

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.3

Gracze

5.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

13

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-05-28
12:47

Mageage Pretorianin

Mageage
👍

Przestałem grać bo zamiast takich aktualizacji woleli dodawać nowe skrzynki. Jak w końcu gra będzie chodzić płynnie i skupią się na kwestiach technologicznych to sporo ludzi może wrócić :)

Komentarz: Mageage
2018-05-28
15:14

Rabbitss Generał

No zobaczymy co z tego wyjdzie, może będzie lepiej.

Komentarz: Rabbitss
2018-05-28
15:38

tuguix1312 Legionista

tuguix1312

Mam nadzieje, że dadzą nowe skrzynki.

Komentarz: tuguix1312
2018-05-28
16:02

AUTO6 Generał

AUTO6

U mnie na gtx970 + i5 2500k gra na dosyć wysokich ustawieniach nie zwalnia poniżej 60 FPS (a jeśli już to jedynie czasem chwilowo zaraz po wyskoczeniu z samolotu). Natomiast zdecydowanie należy poprawić fizykę pojazdów (wiele już razy zaliczałem potężną kraksę na małej nierówności terenu lub jadąc autem przegrywałem czołowe starcie z gościem na motorze) oraz zwiększyć tickrate. O 128 raczej można pomarzyć, ale te 64 to już powinien być cel dla twórców (obecnie czasem mam wrażenie, że nie jest to nawet 32). Fajnie, że są nowe tryby i eventy okresowe, ja bym dodał tryb 50 vs 50 (zerżnięte z fortnite, ale w sumie fortnite pierwszy kopiował PUBG w wielu aspektach) oraz tryb z większą ilością nowych broni (np. granatniki, miotacze ognia, ładunki c4, miny itp.). Jednocześnie podstawowy tryb pozostałby bez tak szokujących zmian by nie zniechęcić graczy lubiących obecną konwencję bez przesytu broni i siły ognia. No i może dałoby się jakoś zablokować uzyskiwaniu przewagi przez graczy grających celowo na niskich detalach (ja wyżej cenię oprawę gry niż łatwość w dostrzeganiu wrogów więc się tak nie bawię, ale wielu graczy z tego korzysta i często ginę np. schowany w krzaku gdyż u przeciwnika grającego na low tego krzaka nie ma i jestem dla niego dobrze widoczny).
To wszystko powinno mieć priorytet przed nowymi skinami czy emotkami.

Komentarz: AUTO6
2018-05-28
16:50

Maksymilianowicz Pretorianin

Bardzo dobrze ,ze biorą się w końcu do roboty ale to wszystko tylko dlatego ,że w ostatnim czasie pojawiło się mnóstwo recenzji negatywnych na steam bo innej opcji nie widzę.

Komentarz: Maksymilianowicz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl