PUBG doczeka się dużych poprawek wydajności
Zeszłoroczny megahit battle royale – Playerunknown’s Battlegrounds – otrzyma w niedalekiej przyszłości szereg usprawnień, które mają na celu poprawienie wydajności i kodu sieciowego gry. PUBG Corporation pragnie też kontynuować walkę z oszustami.
Bartosz Świątek

Zespół odpowiedzialny za stworzenie i rozwijanie zeszłorocznego megahitu Playerunknown’s Battlegrounds poinformował, że gra doczeka się licznych usprawnień w zakresie wydajności lokalnego klienta oraz działania serwerów. Deweloperzy planują też dalszą walkę z oszustami. To właśnie te trzy kwestie są obecnie priorytetami dla programistów.
Wydajność – co się zmieni?
W pierwszej kolejności twórcy z PUBG Corporation planują przyjrzeć się systemowi oświetlenia gry oraz zbyt skomplikowanym efektom, które są wywoływane wówczas, gdy pojazdy poruszają się po różnych nawierzchniach. Te dwie rzeczy najmocniej uderzają obecnie w wydajność PUBG, powodując spadki ilości wyświetlanych klatek animacji nawet na przyzwoitych pecetach.
To jednak nie wszystko – dalsze poprawki będą dotyczyły m.in. sposobu, w jaki klient gry śledzi niewidocznych przeciwników (w tym takich, którzy poruszają się w pojazdach), renderowania modeli, wyświetlania animacji (m.in. przy przeskakiwaniu przez przeszkody oraz skokach ze spadochronem). Deweloperzy chcą też zmniejszyć ilość mocy obliczeniowej wymaganej przez zatrzymane pojazdy i odległe obiekty, a także wyeliminować przycięcia wywoływane przez lunety niektórych snajperek. Niektóre z tych zmian powinny pomóc także wtedy, gdy gramy na komputerze o słabszej konfiguracji.

Poprawiona ma zostać również szybkość wczytywania map i tekstur. Przy okazji programiści planują wyeliminować jeden z błędów skutkujących wywalaniem do pulpitu. Co ważne, twórcy chcą zmienić sposób wprowadzania podobnych poprawek do gry – będą one wrzucane na serwery, od razu gdy będą gotowe, a nie jako część większej aktualizacji.
Usprawnienia w działaniu serwerów
Poprawie ma ulec kod sieciowy gry, przy czym głównym celem jest zmniejszenie skutkującego tzw. lagami opóźnienia w kontakcie z serwerami (ang. latency). Powinno to spowodować znaczne przyspieszenie i upłynnienie interakcji pomiędzy graczami. Dodatkowo PUBG będzie szybciej przesyłało dane na temat obiektów, by wyeliminować problem z wolnym wczytywaniem się świata gry w czasie lotu na spadochronie.
Zespół chce też oczyścić kod sieciowy z niepotrzebnych lub mało wydajnych elementów. Dla przykładu, obecnie niektóre obiekty bez powodu wysyłają aktualizacje do serwerów, a pojazdy i modele postaci są odświeżane zbyt często, co źle wpływa na funkcjonowanie gry. Ta druga kwestia prawdopodobnie stoi też za dziwnym wpływaniem fizyki na pojazdy.

Wojna z oszustami trwa
PUBG Corporation jakiś czas temu rzuciło wyzwanie cheaterom psującym zabawę fanom ich gry. Wprowadzono wiele usprawnień i poprawek, które miały na celu utrudnienie oszustom życia. Firma zbanowała setki tysięcy nieuczciwych graczy, a nawet poszła o krok dalej – podjęła działania prawne przeciwko osobom odpowiedzialnym za stworzenie narzędzi wykorzystywanych przy oszukiwaniu w PUBG. Dotychczasowe inicjatywy będą kontynuowane, jednak deweloperzy planują też kolejne, które zostaną przedstawione bliżej w przyszłych wiadomościach do społeczności.
Warto odnotować, że równocześnie ze wspomnianymi optymalizacjami PUBG Corp. pracuje także nad nową zawartością. Jeszcze w czerwcu na serwery powinna trafić nowa mapa – Sanhok – która po premierze zostanie wzbogacona o kolejne elementy: broń i pojazdy. Pośród tych drugich znajdzie się stworzony na prośbę fanów, trójkołowy samochód, nazywany na razie Tukshai. Lokacja ma być najpiękniejszą mapą PUBG i jest przez twórców wykorzystywana do testowania nowych rozwiązań, w tym m.in. dynamicznego systemu pogody.


GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Mageage Pretorianin

Przestałem grać bo zamiast takich aktualizacji woleli dodawać nowe skrzynki. Jak w końcu gra będzie chodzić płynnie i skupią się na kwestiach technologicznych to sporo ludzi może wrócić :)
Rabbitss Generał
No zobaczymy co z tego wyjdzie, może będzie lepiej.
AUTO6 Generał

U mnie na gtx970 + i5 2500k gra na dosyć wysokich ustawieniach nie zwalnia poniżej 60 FPS (a jeśli już to jedynie czasem chwilowo zaraz po wyskoczeniu z samolotu). Natomiast zdecydowanie należy poprawić fizykę pojazdów (wiele już razy zaliczałem potężną kraksę na małej nierówności terenu lub jadąc autem przegrywałem czołowe starcie z gościem na motorze) oraz zwiększyć tickrate. O 128 raczej można pomarzyć, ale te 64 to już powinien być cel dla twórców (obecnie czasem mam wrażenie, że nie jest to nawet 32). Fajnie, że są nowe tryby i eventy okresowe, ja bym dodał tryb 50 vs 50 (zerżnięte z fortnite, ale w sumie fortnite pierwszy kopiował PUBG w wielu aspektach) oraz tryb z większą ilością nowych broni (np. granatniki, miotacze ognia, ładunki c4, miny itp.). Jednocześnie podstawowy tryb pozostałby bez tak szokujących zmian by nie zniechęcić graczy lubiących obecną konwencję bez przesytu broni i siły ognia. No i może dałoby się jakoś zablokować uzyskiwaniu przewagi przez graczy grających celowo na niskich detalach (ja wyżej cenię oprawę gry niż łatwość w dostrzeganiu wrogów więc się tak nie bawię, ale wielu graczy z tego korzysta i często ginę np. schowany w krzaku gdyż u przeciwnika grającego na low tego krzaka nie ma i jestem dla niego dobrze widoczny).
To wszystko powinno mieć priorytet przed nowymi skinami czy emotkami.
Maksymilianowicz Pretorianin
Bardzo dobrze ,ze biorą się w końcu do roboty ale to wszystko tylko dlatego ,że w ostatnim czasie pojawiło się mnóstwo recenzji negatywnych na steam bo innej opcji nie widzę.