PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności

Pojawiają się kolejne informacje na temat menu PS5. Gracze odkryli opcję, o której mało kto mówił. Konsola pozwoli na zmianę ustawień gier bezpośrednio w systemie.

futurebeat.pl

Paweł Musiolik

PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności.
PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności.
W SKRÓCIE:
  1. PlayStation 5 zaoferuje wiele przydatnych opcji w menu systemowym.
  2. Jedną z nich są globalne ustawienia gier.

System PS5 został przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć korzystanie z konsoli. Jedną z rzeczy, o których Sony nie wspomniało przy okazji prezentacji działania oprogramowania są predefiniowane ustawienia gier.

Brzmi „pecetowo”? Nie da się ukryć, że konsole skręciły w kierunku komputerów stacjonarnych. Wraz z debiutem PS4 Pro i Xboksa One X spopularyzowały się profile ustawień, które pozwalały wybrać lepszą grafikę lub płynniejszą rozgrywkę.

PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności - ilustracja #1
Jedna opcja w menu oszczędzi nam każdorazowego grzebania w ustawieniach gry.

Do tej pory decydować musieliśmy w każdej grze z osobna. PS5 posiada jednak w menu systemowym opcję globalną. Jeśli zależy nam na płynności, wybieramy odpowiednią opcję. Jeżeli bardziej cenimy doznania wizualne, włączymy ustawienie „rozdzielczość” i cieszymy się maksymalnymi ustawieniami, niezależnie od gry.

Jak widzicie na powyższym zrzucie, będziemy mogli także ustawić stały poziom trudności w każdej grze, bez grzebania w ich menu. Najwidoczniej to jedno z tych rozwiązań, o których potrzebie istnienia nie zdawaliśmy sobie sprawy, dopóki jej nie zaimplementowano.

  1. PS5 w redakcji GRYOnline.pl, nowa generacja w komplecie
  2. PlayStation 5 – strona oficjalna
Podobało się?

30

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2020-11-07
08:26

Bieniu05 Generał

Bieniu05

nie dla leniwych a dla ceniacych czas

Komentarz: Bieniu05
2020-11-06
18:29

zanonimizowany1044195 Generał

Nie ma bo liczy się tylko 4k a nawet 8k. O takiej rozdzielczości zapomnieli a przecież gry też w tedy potrafią ładnie wyglądać.

Komentarz: zanonimizowany1044195
2020-11-06
18:22

A_wildwolf_A Senator

zatrważające jest, że na ps5 w nowych grach mamy do wyboru dwie opcje 4k wydajność gdzie RT jest wyłączony i mamy 60 kl/s albo jakość gdzie jest 4k RT jest włączone i inne bajery graficzne ale mamy 30 kl/s
a czemu nie ma trybu "gracz" gdzie mamy 1080p i 60k/s z wszystkimi graficznymi bajerami ? czy też on gdzieś jest ale niedoinformowany jestem

Komentarz: A_wildwolf_A
2020-11-06
18:05

marcing805 Legend

marcing805

„ Jeśli zależy nam na płynności, wybieramy odpowiednią opcję. Jeżeli bardziej cenimy doznania wizualne, włączymy ustawienie „rozdzielczość” i cieszymy się maksymalnymi ustawieniami, niezależnie od gry”

To raczej tak prosto nie będzie działać. Gra musi mieć przygotowany odpowiedni tryb przez twórców, bo inaczej odpali nam się to, co zostało przez nich przygotowane. Fajnie by było, jakby coś takiego działało ale Sony na pewno chwaliłoby się tym przed premierą, bo sama opcja jest rewelacyjna i dużo mogłaby zmienić.

Komentarz: marcing805
2020-11-06
18:00

marcing805 Legend

marcing805

Są gry działające w 60 klatkach na PS4. Konsola to nie PC. Tutaj deweloper musi o to zadbać. To, że twórcy robią gry w 30 klatkach, wynika z tego, ze ludzie po prostu sobie to jakoś „nagrali” w swojej głowie, jako coś co jest i nie wymaga zmiany. Jest to też spowodowane tym, że duża cześć grających, to osoby co odpalą sobie grę raz/dwa na tydzień i dla nich to bez znaczenia. Na szczęście już ulepszone konsole pokazały, ze można inaczej to rozwiązać i znaleźć złoty środek i zwyczajnie zaoferować kilka trybów graficznych i wydajnościowych.

Komentarz: marcing805

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl