PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności
Pojawiają się kolejne informacje na temat menu PS5. Gracze odkryli opcję, o której mało kto mówił. Konsola pozwoli na zmianę ustawień gier bezpośrednio w systemie.

- PlayStation 5 zaoferuje wiele przydatnych opcji w menu systemowym.
- Jedną z nich są globalne ustawienia gier.
System PS5 został przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć korzystanie z konsoli. Jedną z rzeczy, o których Sony nie wspomniało przy okazji prezentacji działania oprogramowania są predefiniowane ustawienia gier.
Brzmi „pecetowo”? Nie da się ukryć, że konsole skręciły w kierunku komputerów stacjonarnych. Wraz z debiutem PS4 Pro i Xboksa One X spopularyzowały się profile ustawień, które pozwalały wybrać lepszą grafikę lub płynniejszą rozgrywkę.

Do tej pory decydować musieliśmy w każdej grze z osobna. PS5 posiada jednak w menu systemowym opcję globalną. Jeśli zależy nam na płynności, wybieramy odpowiednią opcję. Jeżeli bardziej cenimy doznania wizualne, włączymy ustawienie „rozdzielczość” i cieszymy się maksymalnymi ustawieniami, niezależnie od gry.
Jak widzicie na powyższym zrzucie, będziemy mogli także ustawić stały poziom trudności w każdej grze, bez grzebania w ich menu. Najwidoczniej to jedno z tych rozwiązań, o których potrzebie istnienia nie zdawaliśmy sobie sprawy, dopóki jej nie zaimplementowano.
- konsole stacjonarne
- ustawienia, tryby graficzne (gry)
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- konsole
- PS5
Komentarze czytelników
zanonimizowany1044195 Generał
Nie ma bo liczy się tylko 4k a nawet 8k. O takiej rozdzielczości zapomnieli a przecież gry też w tedy potrafią ładnie wyglądać.
A_wildwolf_A Senator
zatrważające jest, że na ps5 w nowych grach mamy do wyboru dwie opcje 4k wydajność gdzie RT jest wyłączony i mamy 60 kl/s albo jakość gdzie jest 4k RT jest włączone i inne bajery graficzne ale mamy 30 kl/s
a czemu nie ma trybu "gracz" gdzie mamy 1080p i 60k/s z wszystkimi graficznymi bajerami ? czy też on gdzieś jest ale niedoinformowany jestem
marcing805 Legend

„ Jeśli zależy nam na płynności, wybieramy odpowiednią opcję. Jeżeli bardziej cenimy doznania wizualne, włączymy ustawienie „rozdzielczość” i cieszymy się maksymalnymi ustawieniami, niezależnie od gry”
To raczej tak prosto nie będzie działać. Gra musi mieć przygotowany odpowiedni tryb przez twórców, bo inaczej odpali nam się to, co zostało przez nich przygotowane. Fajnie by było, jakby coś takiego działało ale Sony na pewno chwaliłoby się tym przed premierą, bo sama opcja jest rewelacyjna i dużo mogłaby zmienić.
marcing805 Legend

Są gry działające w 60 klatkach na PS4. Konsola to nie PC. Tutaj deweloper musi o to zadbać. To, że twórcy robią gry w 30 klatkach, wynika z tego, ze ludzie po prostu sobie to jakoś „nagrali” w swojej głowie, jako coś co jest i nie wymaga zmiany. Jest to też spowodowane tym, że duża cześć grających, to osoby co odpalą sobie grę raz/dwa na tydzień i dla nich to bez znaczenia. Na szczęście już ulepszone konsole pokazały, ze można inaczej to rozwiązać i znaleźć złoty środek i zwyczajnie zaoferować kilka trybów graficznych i wydajnościowych.