W serwisie Gamereactor pojawiła się wiadomość zawierająca między innymi informacje na temat funkcji Activities w PS5. Strona z newsem została usunięta, ale nie umknęło to uwadze internautów.
Tech
Arkadiusz Strzała
28 lipca 2020
Czytaj Więcej
Jeśli to wszystko ma się ładować tak szybko, jak się ponoć ma ładować, to czy wejdziesz w konkretną aktywność po uruchomieniu gry, czy bezpośrednio z menu konsoli, to chyba nikomu większej różnicy nie zrobi.
Jak nowa kamera do PS5 będzie działać z aktualnym VR i kontrolerami move to fajnie by było gdyby dokładniej je śledziła. W blood and truth gubienie śledzienia nie przeszkadza to w Superhot VR to czasami jest masakra. Bo wirtualna ręka ucieka gdzieś do tyłu i broń albo jakiś przedmiot nie można chwycić od razu
Kamera sama z siebie śledzi dobrze i precyzyjnie, niestety nie jest odporna na zjawisko zasłaniania sobie rękami głowy itp. Dlatego np. gry takie jak Astrobot działają idealnie (dualshock trzymamy na poziomie kolan, nie zasłania PSVR na głowie), a gry gdzie wykonujemy zamaszyste ruchy move'ami i ruszamy całym ciałem reagują już gorzej.
Ale po co mam odszukac gre, pozniej ja odpalic, wejsc w opcje w grze, kliknac, pozniej wybrac kolejna i kolejna jak wystarczy, ze pojawi mi sie link w menu glownym konsoli, klikam i juz?
premierę na konsolach PS 4 i komputerach PC
Niby jest ok, ale coś mi tu jednak nie pasuje w tym zdaniu...
No i fajnie, jeżeli nie będzie trzeba odpalać gry żeby np. wczytać ostatniego save tylko od razu z menu wbijamy do rozgrywki to nawet z tymi szybkimi dyskami SSD jest to duży plus, że pominiemy np. intra i dłubanie w menu.
JA zapytam czy było gdzieś jakieś info odnośnie współpracy padów z 4 z nową konsolą ?
Jak gra jest zayebiscie miodna lub ma bardzo wciągająca emocjalnie fabułę,to loadingi da się przeżyć i nie psują odbioru gry (inaczej nie dałbym rady dwa razy ukończyć Wiedźmina 3 GOTY na PS4, tam pojedyncze loadingi liczy się w minutach).
Ale najpierw muszą być takie gry, a nextgen póki co ani jednej takowej nie ma zapowiedzianej, ani PS5 ani XSX (Fable? Jak będzie gameplay, a nie jakiś CGI, to uznam, że gra istnieje, a nie jest dopiero pomysłem/conceptem na grę).
Co mi po ekspresowym wczytywaniu jak gry będą miałkie, odtwórcze, płytkie fabularnie i nudne gameplayowo?
Cyberpunk, Dying Light2 czy Wampir Maskarada wyjdą jeszcze na obecne konsole, więc to nie będą nextgenowe gry.
Z tych stricte nextgenowych to nic ciekawego nie pokazali.
Stalker 2? To bedzie jeszcze z 5 lat w developingu i nie sądzę, żeby gameplayerm i fabuła dobili chociaz do poziomu Metro Exodusa.
Ta gra była fajna w 2005 na pecetach.
Obecnie jeżeli nie masz zamiaru przysiąść solidnej godziny, czy nawet dwóch, trzech, a masz się przebijać przez systemowe menu, loga firm, intro, menu gry itd., to lepiej sobie darować i myknąć coś szybko na smartfonie, czy przy kompie z opcjami pominięcia lub na emulatorze, co tylko wczytujesz zapis i masz ostatni widok z gry.
Każdorazowa sesja Soul Calibur VI na Ps4 była faktycznie poprzedzona 5, 6 minutowym ładowaniem wszystkiego i dopiero został odpalony pierwszy pojedynek na mapie. Kilkukrotnie w ten czas postanawiałem przygotować sobie coś do picia, czy jakąś kanapkę i zakładałem, że jak już siadam, to konkretnie na minimum te półtorej godziny. W innych wypadkach jak pomyślałem o tych ładowaniach, to darowałem sobie, bo sprowadziłoby się to do 15%-20% mojego czasu przy konsoli na same ładowanie o.O
Miewałem ochotę na pół godziny sesyjkę, ale w obliczu tych ładowań i czekania, nie dzięki.
Kiedy indziej, ale wtedy na dłużej i oczywiście z planem montowania sobie kanapki lub czegoś innego.
No niestety teraz prawie wszystkie bijatyki są na UE i tak to wygląda. Na szczęście te czasy ładowania odejdą w niepamięć. BTW taka ciekawostka - na Xbox 360 DOA4 odpalało walki dużo dużo szybciej niż współczesne bijatyki i to mimo faktu, że ta gra się przecież nie instalowała tylko chodziła z płyty! Tak więc mając własny silnik i poświęcając się temu zagadnieniu można tutaj trochę ugrać. No ale 5eraz zwykła brutalna szybkość całego systemu IO powinna rozwiązać problem.
Z jednej strony przy tak szybkim dysku i systemie IO trochę nadmiarowa rzecz, z drugiej to może już całkiem pozamiatać - klikasz na "resume from last save" z menu konsoli i 4s później już jesteś w grze. Ludzie chyba nie doceniają jak to zmieni przyjemność z korzystania z konsoli. To jak z responwynością telefonu. Niby bez znaczenia czy aplikacja się odpali po 200ms czy 2s, ale przyjemność z korzystania jest całkiem inna. Tak smak może być tutaj.
somsiat zbudowal wehikuł !!. własnie wróciłem z 2037 Messi ma brode do kolan a spider man na ps7 dostał na metacritic 46%.. w zlą strone to idzie.. aha . i wrocily napoje w woreczkach ze słomką