PS5 Activities - nowe informacje o interakcji konsoli z grami
W serwisie Gamereactor pojawiła się wiadomość zawierająca między innymi informacje na temat funkcji Activities w PS5. Strona z newsem została usunięta, ale nie umknęło to uwadze internautów.

Pojawiły się nowe informacje o funkcji Activities w konsoli PlayStation 5. Opublikował je serwis Gamereactor. Wiadomość niestety została usunięta, ale użytkownik Twittera ją zauważył i wkleił zrzut ekranu istotnego fragmentu tekstu. Cała zawartość jest dostępna w archiwum pod tym linkiem.
Wiadomość dotyczy nowej odsłony gry WRC 9, która niedługo ma mieć premierę na konsolach PS 4 i komputerach PC. Wirtualne rajdy pojawić się mają także w ulepszonej wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X. Fragment newsa na Gamereactor mówi o funkcji Activities, którą ma zawierać nowa konsola (tłumaczenie z archiwum).
Również jako darmowa aktualizacja dla tych, którzy otrzymają WRC 9 na PS4 lub Xbox One. Gra zostanie zaktualizowana do next-genowej wersji na PS5 lub Xbox Series X, a my z niecierpliwością czekamy na to, jak wydajność, grafika lub funkcje, takie jak Activities na PS5 (błyskawiczny deeplink do konkretnych wyścigów bezpośrednio z menu konsoli) wpłyną na przyszłość wirtualnych rajdów.
Mowa jest tutaj o funkcji, która ma być dostępna w menu głównym konsoli i może uruchomić bezpośrednio określone aktywności w grze (w tym przypadku rajd). Nieco więcej o tym można przeczytać w informacji w serwisie TheSixtAxis. Został tam zacytowany fragment wywiadu (niestety już niedostępnego), którego udzielili dla Gamereactor Spain dyrektor gry Alan Jarniou i menedżer produktu Sébastien Waxin.
WRC 9 wdroży w pełni asynchroniczne i zoptymalizowane ładowanie, wykorzystując nowe superszybkie pamięci SSD, tak aby gracze w mgnieniu oka zasiedli za kierownicą, podczas gdy funkcja systemu PlayStation 5 Activities zaproponuje natychmiastowe łącza "deeplink" z menu startowego, aby uzyskać bezpośredni dostęp do wyścigów lub części gry.
Warto zaznaczyć, że jest to polskie tłumaczenie angielskiego przekładu (wykonanego przez TheSixthAxis) z języka hiszpańskiego, w którym był nagrany usunięty z sieci materiał. Także należy podejść do tej informacji z zachowaniem ostrożności. Choć o bezpośrednim dostępie do elementów gry pisano już parę miesięcy temu.
- plotki i przecieki (gry)
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS5
Komentarze czytelników
zanonimizowany1225324 Generał
somsiat zbudowal wehikuł !!. własnie wróciłem z 2037 Messi ma brode do kolan a spider man na ps7 dostał na metacritic 46%.. w zlą strone to idzie.. aha . i wrocily napoje w woreczkach ze słomką
PePe PL Generał

Kamera sama z siebie śledzi dobrze i precyzyjnie, niestety nie jest odporna na zjawisko zasłaniania sobie rękami głowy itp. Dlatego np. gry takie jak Astrobot działają idealnie (dualshock trzymamy na poziomie kolan, nie zasłania PSVR na głowie), a gry gdzie wykonujemy zamaszyste ruchy move'ami i ruszamy całym ciałem reagują już gorzej.
PePe PL Generał

No niestety teraz prawie wszystkie bijatyki są na UE i tak to wygląda. Na szczęście te czasy ładowania odejdą w niepamięć. BTW taka ciekawostka - na Xbox 360 DOA4 odpalało walki dużo dużo szybciej niż współczesne bijatyki i to mimo faktu, że ta gra się przecież nie instalowała tylko chodziła z płyty! Tak więc mając własny silnik i poświęcając się temu zagadnieniu można tutaj trochę ugrać. No ale 5eraz zwykła brutalna szybkość całego systemu IO powinna rozwiązać problem.
PePe PL Generał

Z jednej strony przy tak szybkim dysku i systemie IO trochę nadmiarowa rzecz, z drugiej to może już całkiem pozamiatać - klikasz na "resume from last save" z menu konsoli i 4s później już jesteś w grze. Ludzie chyba nie doceniają jak to zmieni przyjemność z korzystania z konsoli. To jak z responwynością telefonu. Niby bez znaczenia czy aplikacja się odpali po 200ms czy 2s, ale przyjemność z korzystania jest całkiem inna. Tak smak może być tutaj.
YojimboFTW Generał

Obecnie jeżeli nie masz zamiaru przysiąść solidnej godziny, czy nawet dwóch, trzech, a masz się przebijać przez systemowe menu, loga firm, intro, menu gry itd., to lepiej sobie darować i myknąć coś szybko na smartfonie, czy przy kompie z opcjami pominięcia lub na emulatorze, co tylko wczytujesz zapis i masz ostatni widok z gry.
Każdorazowa sesja Soul Calibur VI na Ps4 była faktycznie poprzedzona 5, 6 minutowym ładowaniem wszystkiego i dopiero został odpalony pierwszy pojedynek na mapie. Kilkukrotnie w ten czas postanawiałem przygotować sobie coś do picia, czy jakąś kanapkę i zakładałem, że jak już siadam, to konkretnie na minimum te półtorej godziny. W innych wypadkach jak pomyślałem o tych ładowaniach, to darowałem sobie, bo sprowadziłoby się to do 15%-20% mojego czasu przy konsoli na same ładowanie o.O
Miewałem ochotę na pół godziny sesyjkę, ale w obliczu tych ładowań i czekania, nie dzięki.
Kiedy indziej, ale wtedy na dłużej i oczywiście z planem montowania sobie kanapki lub czegoś innego.