„Przestańcie doić anime, które skończyło się 15 lat temu”. Fani Code Geass mają dość nowych spin-offów, gdy w drodze jest kilka nowych projektów

Ogłoszono nowe projekty z uniwersum Code Geass, jednakże nie spotkało się to z tak entuzjastyczną reakcją, jak mogliby oczekiwać tego twórcy. Fani proszą o to, aby „przestano doić anime, które skończyło się 15 lat temu”.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

„Przestańcie doić anime, które skończyło się 15 lat temu”. Fani Code Geass mają dość nowych spin-offów, gdy w drodze jest kilka nowych projektów, źródło grafiki: Code Geass: Lelouch of the Rebellion, Sunrise, 2006.
„Przestańcie doić anime, które skończyło się 15 lat temu”. Fani Code Geass mają dość nowych spin-offów, gdy w drodze jest kilka nowych projektów Źródło: Code Geass: Lelouch of the Rebellion, Sunrise, 2006.

Code Geass było prawdziwym fenomenem, który wspiął się na szczyty list anime, stając się jednym z najlepszych. Seria do dziś, ponad 15 lat po premierze, pozostaje jednym z najczęściej polecanych przez fanów anime tytułów i jest tak nie bez powodu – historia Leloucha, choć niepozbawiona wad, jest wciągająca, emocjonująca, a zakończenie satysfakcjonujące.

Jest jednak jeden problem z CG – twórcy od lat próbują powtórzyć sukces oryginału, tworząc kolejne spin-offy, które niestety nie są w stanie osiągnąć tego samego. Fani w związku z tym zaczynają być zmęczeni rozdrabnianiem lubianej serii, dlatego ogłoszenie nowych projektów z uniwersum Code Geass nie spotkało się z takim entuzjazmem, jak można by było się spodziewać.

W 2026 roku Code Geass będzie obchodziło swoją 20. rocznicę. Ostatnio zaś twórcy CG razem z odtwórcami Leloucha, Jun Fukuyama, i Roze’a, Kohei Amakasaki, ogłosili, że trwają prace nad nowymi projektami z tego uniwersum.

Amakasaki powiedział (via Comicbook):

Dziś po raz kolejny poczułem, że mogłem stać się częścią tej kontynuowanej serii. Podczas scenicznego powitania w ostatnim akcie Roze of the Recapture użyłem Geass na producencie Taniguchim, prosząc go o stworzenie sequela, więc myślę, że pewnego dnia będę mógł ponownie przedstawić wszystkim historię Roze i Sakuyi. Dziękuję za nieustające wsparcie! Ucieszyłem się również słysząc, że przygotowywane są nowe projekty, więc mam nadzieję, że nadal będzie to praca, która stymuluje mózgi wszystkich.

Na razie nie wiadomo, czym wspomniane projekty będą – czy będzie to kolejne anime, manga, gra, visual novel, a może coś jeszcze innego.

Fani są jednak sceptycznie nastawieni do pomysłu kolejnych spin-offów i proszą, aby twórcy zostawili Code Geass. Oryginalna seria zawiesiła poprzeczkę bardzo wysoko, w związku z czym kolejnym odsłonom CG trudno jest jej dorównać. To zaś rodzi rozczarowania, których wynikiem jest niechęć do dalszego rozwijania serii, która miała jedną, fenomenalną odsłonę i kilka gorszych, które prędko odeszły w zapomnienie.

Chcę czegoś zupełnie niezwiązanego z Lelouch of the Rebellion. Przestańcie doić anime, które skończyło się 15 lat temu, zróbcie coś innego – kinger74__.

W tym momencie mogą albo przerobić oryginalną serię, albo stworzyć coś zupełnie nowego, historia Code Geass jest już trochę skończona, a robienie czegoś więcej tylko jej zaszkodzi, a nie pomoże – SillyGillyChantilly.

Przestańcie go doić. S2 był idealny. Wszystko inne było niepotrzebne i złe – MoldovanIosua.

Zakończenie Resurrection było wszystkim, czego mogłem chcieć. Nic więcej nie jest potrzebne – CautiouslyGood.

Ilość ponad jakość, [jestem] tak zmęczony tymi rozczarowującymi projektami, które wypluli – RuinerWard.

Część fanów Code Gess wyraziła jednak zainteresowanie nowymi projektami, choć z ich komentarzy wynika, że chcieliby zobaczyć coś zupełnie innego, może o mniejszej skali i koncentrującego się bardziej na genezie Geassa. Nie chcą za to po raz kolejny tej samej historii z tymi samymi postaciami lub ich klonami, z czym w pewnym stopniu mieliśmy do czynienia w najnowszej odsłonie serii, Code Geass: Roze of the Recapture. Fabuła oraz postacie mocno przypominały to, co pokazano w Lelouch of the Rebellion, co było szeroko krytykowane.

  • Manga i anime
Podobało się?

2

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Koniec rozwoju nieszczęsnego Suicide Squad. Na pocieszenie Rocksteady umożliwi zabawę w trybie offline

Następny
Koniec rozwoju nieszczęsnego Suicide Squad. Na pocieszenie Rocksteady umożliwi zabawę w trybie offline

GTA 6 paraliżuje konkurencyjnych wydawców. Swoje decyzje uzależniają od ruchów Rockstar Games

Poprzedni
GTA 6 paraliżuje konkurencyjnych wydawców. Swoje decyzje uzależniają od ruchów Rockstar Games

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl