„Przestaliśmy skupiać się na tych, którzy nas nienawidzą”. Ubisoft o sekretnej strategii walki z hejtem Assassin's Creed Shadows

Prezes Ubisoftu opowiedział, jak firmie udało się poprawić atmosferę wokół Assassin's Creed: Shadows. Kluczem było skoncentrowanie komunikacji na aspektach dotyczących rozgrywki i kierowanie przekazu głównie do fanów cyklu.

Adrian Werner

„Przestaliśmy skupiać się na tych, którzy nas nienawidzą”. Ubisoft o sekretnej strategii walki z hejtem Assassin's Creed Shadows, źródło grafiki: Ubisoft.
„Przestaliśmy skupiać się na tych, którzy nas nienawidzą”. Ubisoft o sekretnej strategii walki z hejtem Assassin's Creed Shadows Źródło: Ubisoft.

Podczas tegorocznej edycji targów Paris Games Week firma Ubisoft zorganizowała prezentację wideo, na której omówiono, jak poradzono sobie z hejtem skierowanym na Assassin's Creed: Shadows.

  1. W wyświetlonym na targach materiale wideo prezes Ubisoftu, Yves Guillemot, opowiedział o tym, jak po oficjalnym ujawnieniu gry w sieci rozpętało się prawdziwe piekło. Twórcy czuli się przyparci do muru, bo byli zainteresowani głównie opowiadaniem o rozgrywce, a zamiast tego wciągnięci zostali w niekończące się awantury ideologiczne.
  2. Przełom w podejściu firmy nastąpił we wrześniu 2024 roku. Wtedy ludzie z Ubisoft zrozumieli, że jakakolwiek próba komunikacji z osobami najbardziej krytykującymi Assassin's Creed: Shadows za aspekty kultowe nie ma sensu, bo każda wypowiedź jedynie mocniej rozsierdzała takich ludzi.
  3. W efekcie postanowiono zignorować te osoby i skoncentrować się na fanach cyklu. Z myślą o nich podjęto decyzję o opóźnieniu gry w celu zwiększenia poziomu jej dopracowania technicznego i regularnie udostępniano obszerne materiały wideo omawiające różne aspekty rozgrywki, bo to najbardziej interesowały oddanych miłośników tej marki.
  4. Takie podejście okazało się skuteczne. Fani serii żywo dyskutowali o udostępnianych informacjach dotyczących Assassin's Creed: Shadows i nastrój wokół produkcji wyraźnie się poprawił.

Jak to ujął Yves Guillemot:

We wrześniu 2024 roku byliśmy przyparci do muru i wtedy wszystko stało się jasne. Aby wyjść z opresji, musieliśmy przestać skupiać się na tych, którzy nas nienawidzą. Zamiast tego musieliśmy zacząć mobilizować naszych sojuszników. Przestaliśmy więc próbować wygrać spór i oparliśmy się na tym, co towarzyszyło nam przez 18 lat: marce Assassin’s Creed.

Początkowo byliśmy zaskoczeni skalą ataków. Szybko jednak zdaliśmy sobie sprawę, że była to walka, walka ramię w ramię naszymi fanami, mająca na celu pokazanie, że w rzeczywistości projekt był bardziej grą wideo niż ideologicznym przekazem.

Assassin's Creed: Shadows ukazało się 20 marca tego roku na PC i Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5. Produkcja w tydzień od premiery przyciągnęła ponad 3 mln graczy (licząc także subskrybentów Ubisoft+), stając się drugim najlepszym debiutem w historii marki.

Ubisoft nie ma ochoty toczyć podobnych bitew

Jednak to, że ostatecznie firmie udało się wyjść z tych opałów obronną ręką, nie znaczy, że ma ona odwagę, aby ponownie stoczyć taką bitwę.

W ubiegłym miesiącu pojawiły się doniesienia, że Ubisoft skasował grę z serii Assassin’s Creed umiejscowioną w czasie wojny secesyjnej i okresie rekonstrukcji. W produkcji mieliśmy wcielić się w byłego niewolnika, który powróciłby na Południe i walczył m.in. z powstającym dopiero Ku Klux Klanem. Kierownictwo firmy uznało, że gra porusza zbyt kontrowersyjne tematy. Powodem takiej decyzji miały być zarówno awantury wokół postaci Yasuke w AC: Shadows, jak i obecny klimat polityczny w USA.

  1. Assassin’s Creed: Shadows na Steamie
  2. Warto było porzucić PS4 i Xboksa One. Recenzja techniczna Assassin’s Creed: Shadows
  3. Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
  4. Poradnik do gry Assassin’s Creed: Shadows
Assassin's Creed: Shadows

Assassin's Creed: Shadows

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 20 marca 2025

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

4.5

Gracze

7.8

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

One Piece Netflixa wreszcie znalazło swojego Ace'a i fani są zachwyceni tym wyborem

Następny
One Piece Netflixa wreszcie znalazło swojego Ace'a i fani są zachwyceni tym wyborem

W pięć miesięcy odtworzył całą wyprawę Frodo w Lord of the Rings Online. Fan pokazał film długi jak trylogia Petera Jacksona

Poprzedni
W pięć miesięcy odtworzył całą wyprawę Frodo w Lord of the Rings Online. Fan pokazał film długi jak trylogia Petera Jacksona

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl