Firma Sega zapowiedziała Project Sonic 2017. W przeciwieństwie do ujawnionego wcześniej Sonic Mania, będzie to trójwymiarowa platformówka o sporym budżecie. Pracują nad nią ludzie odpowiedzialni za Sonic Colors i Sonic Generations.
Rano pisaliśmy o ujawnieniu gry Sonic Mania, mającej uświetnić przyszłoroczne dwudzieste piąte urodziny marki. Okazuje się jednak, że poza tą utrzymaną w klimatach retro produkcją firma Sega planuje również inną, bardziej nowoczesną pozycję nazwaną Project Sonic 2017, co prawdopodobnie jest jedynie tytułem tymczasowym. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo NX. Premiera planowana jest na końcówkę przyszłego roku.
Twórcy wypuścili zwiastun, ale nie zawiera on żadnych fragmentów rozgrywki. Daje jednak kilka wskazówek na temat gry. Wynika z nich, że tym razem będziemy członkami ruchu oporu walczącymi przeciwko siłom próbującym zniszczyć Ziemię. Ponadto mechanika zapewne wzbogaci się o możliwość przywoływania innych wcieleń bohatera i następnie wykorzystywania kilku jego wersji jednocześnie do pokonania wyzwań, które przerastają możliwości pojedynczego jeżą.
Nad grą pracuje studio Sonic Team, a konkretnie ten sam zespół, który opracował udane Sonic Colors oraz Sonic Generations. Spodziewamy się, że ponownie otrzymamy platformówkę 3D, w której kamera umieszczona będzie za plecami postaci, a zabawa sprowadzi się do biegu przez pełne pułapek i przeciwników tory oraz gromadzenia złotych pierścieni.

Następny rok zapowiada się więc ciekawie dla fanów błękitnego jeża. Project Sonic 2017 dostarczy wysokobudżetową produkcję próbującą posunąć naprzód rozwiązania marki, a miłośnicy klasyki otrzymają bazujące na 16-bitowych odsłonach Sonic Mania.

Jako ciekawostkę warto zwrócić uwagę na samą końcówkę zwiastuna - na fragment, w którym wymieniane są platformy docelowe. To pierwszy raz, gdy możemy zobaczyć logo konsoli Nintendo NX, choć całkiem możliwe, że jest ono jedynie tymczasowe i potem się zmieni na coś bardziej skomplikowanego.
Gracze
Steam
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.