Riot chciał ułatwić podejmowanie decyzji w LoL-u, ale gracze mają wątpliwości

Najnowsza aktualizacja do League of Legends mocno zamieszała m.in. w interfejsie gry. Zmianie uległo koło podejmowania decyzji, jednak gracze mają wątpliwości, czy wyszła ona na dobre.

cooldown.pl

Michał Ciężadlik

Riot chciał ułatwić podejmowanie decyzji w LoL-u, ale gracze mają wątpliwości, źródło grafiki: Riot Games.
Riot chciał ułatwić podejmowanie decyzji w LoL-u, ale gracze mają wątpliwości Źródło: Riot Games.

Riot Games postanowiło zamieszać nieco w przedsezonie 2023, przez co aktualizacja 12.12 do League of Legends zawiera kilka istotnych zmian.

Pośród wielu przetasowań (m.in. w dżungli) na liście znalazło się także przemodelowanie koła do tzw. pingowania (zaznaczania na mapie celów oraz podejmowania działań) a także zmiany w systemie głosowań.

Niestety, po wprowadzeniu nowych opcji gracze narzekają, że ów system stał się nazbyt skomplikowany i mało czytelny.

Od przybytku głowa boli

Na początek mniej kontrowersyjne zmiany: koło pingowania, które otrzymało cztery nowe funkcjonalności. Oprócz standardowych komend: „niebezpieczeństwo”, „potrzebna pomoc”, „nie wiadomo, gdzie są wrogowie” oraz „jestem w drodze”, w LoL-u pojawiły się:

  • „obrona”
  • „natarcie”
  • „przynęta/zastawiamy pułapkę”
  • „na całość”

Ponadto uzupełniono koło wizji o takie komendy, jak: „potrzebna wizja” oraz „brak wizji wroga”. Od teraz będzie można totemy stawiać bardziej „z głową”. Przynajmniej w teorii.

Riot chciał ułatwić podejmowanie decyzji w LoL-u, ale gracze mają wątpliwości - ilustracja #1

Tak prezentują się nowe koła wyboruŹródło: Riot Games

Większe pretensje gracze mają do nowego systemu głosowań nad celem, który na papierze ma zapobiegać konfliktom w drużynie. Przegłosowane mogą zostać takie sprawy jak atak na smoka lub barona – dzięki temu gracze mają zaoszczędzić czas na pisaniu na czacie tekstowym. Graczom nowe rozwiązanie się nie podoba.

Riot chciał ułatwić podejmowanie decyzji w LoL-u, ale gracze mają wątpliwości - ilustracja #2

Przycisk głosowania (na zdjęciu po lewej stronie) nie zdobył sympatii graczyRiot Games

Chodzi przede wszystkim o przejrzystość nowego panelu, który jest po prostu mało czytelny. Na Reddicie wielu graczy narzeka na nowe rozwiązania:

Po pierwsze, sam [szablon – dop. red.] głosowania wygląda po prostu źle. Mieliście taki ładny, przejrzysty i łatwy do zobaczenia szablon do głosowania z przyciskiem do poddawania się, a zamiast tego używacie nowego designu, który trudniej dostrzec na pierwszy rzut oka i ma malutkie ikonki, na które muszę spojrzeć, żeby je zauważyć. Nie mogę ich policzyć kątem oka, jak w przypadku poddania się. Tylko dlaczego? Są po prostu brzydkie i nie pasują do reszty.

Musi to być też głosowanie, które ktoś musi wywołać wpisując [komendy – dop. red] /dragon lub /baron […].

Ludzie po prostu uczą się ignorować głosowanie całkowicie, ponieważ gracze używają pingu do przypominania, że cel się zbliża i głosowanie nie jest jeszcze istotne.

Wygląda na to, że funkcja została stworzona przez ludzi, którzy nigdy wcześniej nie grali w tę grę. Proszę, testujcie użyteczność nowych funkcji w PBE i naprawiajcie je przed wprowadzeniem ich do gry.

To po prostu denerwujące, że te wszystkie głosowania, których nie można wyłączyć (???) wyskakują co chwila.

–FrogMonkee

Pośród komentujących pojawiły się głosy, że wszystkie problemy z brakiem komunikacji rozwiązałby wewnętrzny voicechat.

Niektórzy gracze postulują też wprowadzenie innego sposobu na aktywowaniue głosowania nad celem:

Myślę, że konieczność wpisywania komend „/baron” i „/dragon” jest zbędna i zajmuje zbyt dużo czasu. Lepiej byłoby, gdyby w momencie poproszenia o wsparcie za pomocą pinga zaczynało się głosowanie.

–Shirazmataz

Jeszcze innym pomysłem jest wprowadzenie przycisków „Smok” oraz „Baron” obok przycisku do głosowania nad poddaniem się po wciśnięciu Esc.

Ewidentnie widać, że ta funkcjonalność nie została przez Riot Games należycie przemyślana. Dobrze, że jest jeszcze czas, by naprawić błędy przed startem nowego sezonu.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl