Star Wars Jedi: Survivor trafiło do sprzedaży. Cieniem na premierze gry kładą się problemy techniczne, choć pierwszy patch lekko poprawił już sytuację.
Na rynku zadebiutowało Star Wars Jedi: Survivor, czyli gra studia Respawn Entertainment będąca kontynuacją wielkiego przeboju z 2019 roku.
Przed premierą głośno było o kiepskim stanie technicznym gry. Będąca wydawcą firma Electronic Arts zapowiedziała już, że Star Wars Jedi: Survivor będzie łatane tygodniami. Problemy produkcji zostały przyjęte źle przez graczy.
Poniżej przytaczamy kilka przykładowych recenzji ze Steam.
Mam GeForce RTX 4080, i9-13900KF i 32 GB 6000 DDR5 oraz najnowsze sterowniki dla Windowsa 11. Uzyskuje ok. 30 klatek na sekundę.
Gra jest niezwykle miodna, ale ma fatalną wydajność. Używam 3090 FE i 5700x – w 1440p uzyskuję 30 fps-ów w niektórych obszarach. W innych mam przeważnie stałe 45 klatek. Obniżenie ustawień i użycie FSR nie robi żadnej różnicy (…). To świetna gra, ale zdecydowanie poczekaj, chyba że masz 24 GB VRAM i nie masz nic przeciwko graniu w gry przy 30 klatkach na sekundę.
Najwyraźniej 3080 nie jest wystarczająco dobry do uruchomienia tej gry.
Choć zła, optymalizacja gry mogła być jeszcze gorsza. W momencie premiery ukazał się bowiem pierwszy patch i benchmarki pokazują, że mocno poprawił on wydajność.
Ulepszenia oferowane przez aktualizację dobrze obrazuje materiał wideo kanału Geralt Benchmarks. Wcześniej na PC z procesorem AMD Ryzen 7 5800X i kartą graficzną GeForce RTX 3080 10 GB XLR8 gra na ustawieniach Ultra i w 1440p często wyświetlała raptem 40 klatek na sekundę, a po patchu uzyskuje średnio 66 fps-ów.
Przed autorami jeszcze masa pracy, zanim Star Wars Jedi: Survivor osiągnie odpowiedni poziom zoptymalizowania, ale pierwsze kroki na tej drodze zostały już wykonane.
Na koniec warto przytoczyć oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry, choć biorąc pod uwagę doniesienia o problemach z optymalizacją, do poniższych konfiguracji należy podchodzić z dużym dystansem.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Niespodzianka w Xbox Game Pass. To kosmiczny symulator życia z akcją osadzoną w przestrzeni Jowisza
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
32

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.