Premiera edytora poziomów do gry Portal 2. Cztery miliony sprzedanych egzemplarzy
Firma Valve wydała darmowe rozszerzenie DLC do gry Portal 2, które zawiera uproszczony edytor poziomów Perpetual Testing Initiative. Dowiedzieliśmy się również, że produkcja trafiła do czterech milionów graczy.
Marek Oramus
David Sawyer z firmy Valve Software udzielił wywiadu serwisowi NeoGamr. Rozmowa dotyczyła wydanego wczoraj darmowego rozszerzenia do gry Portal 2, zawierającego prosty w obsłudze edytor poziomów Perpetual Testing Initiative. Przy okazji dowiedzieliśmy się, ile egzemplarzy gry trafiło do graczy, a w serwisie Steam rozpoczęła się znaczna przecena tej głośnej produkcji.

Wywiad dotyczy przede wszystkim przejścia od etapu pomysłu przygotowania przystępnego edytora, z którego mogliby korzystać wszyscy użytkownicy, do wcielenia go w życie. David Sawyer twierdzi, że pracownicy studia zaczęli rozważać stworzenie tego narzędzia mniej więcej w połowie procesu produkcji. Doszli do wniosku, że to rozwiązanie w pełni pasuje do obranej przez nich stylistyki zarówno samej gry Portal 2, jak i przygotowanych filmów promocyjnych.
Do tej pory gracze mieli możliwość tworzenia poziomów za pośrednictwem stosowanego przez twórców narzędzia Hammer. Dla wielu osób okazało się ono jednak zbyt trudne w obsłudze:
”W rezultacie mieliśmy wielu chętnych do tworzenia łamigłówek, ale tylko niewielu udało się przebić przez techniczne trudności i przygotować prawdziwe komory testowe. Mimo wszystko społeczność graczy stworzyła ok. czterysta poziomów. Niestety, z powodu braku standaryzacji procesu ich publikowania i dystrybucji, niewiele osób wiedziało o ich istnieniu, a jeszcze mniej podjęło trud ich uruchomienia.”
Dlatego właśnie wydano darmowy dodatek DLC z narzędziem Perpetual Testing Initiative. Choć w porównaniu do programu stosowanego przez deweloperów ma on bardzo ograniczone funkcje, to na pewno pozwoli na stworzenie w łatwy sposób ciekawych łamigłówek. Dodatkowo, jeśli użytkownik będzie chciał wprowadzić bardziej zaawansowane rozwiązania w swoim poziomie, to bez problemów przeniesie go do aplikacji Hammer i tam dopracuje. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wszystkie mapy będzie można publikować za pośrednictwem usługi Steam Workshop. Twórcy wciąż unikają odpowiedzi na pytanie, czy uproszczony edytor pojawi się również na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
W trakcie wywiadu David ujawnił również liczbę sprzedanych egzemplarzy gry Portal 2. Okazało się, że w ciągu roku od premiery produkcję studia Valve nabyły cztery miliony graczy. Co prawda nie wiemy jak rozłożyła się sprzedaż w zależności od platformy docelowej, ale dominujący udział w osiągniętym rezultacie mają z pewnością pecetowcy. Nie powinno to nikogo dziwić, biorąc pod uwagę częste przeceny na platformie Steam.
Do końca czwartku możecie kupić grę Portal 2 po promocyjnej cenie 5,09 euro (ok. 21 złotych). To wydanie posiada polską wersję językową.
Więcej:4 grudnia to najważniejszy dzień dla fanów Total War. Twórcy przedstawili plan na ratowanie serii

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
tybet2 Generał
Edytor wydali już dawno. Kto się chciał nauczyć ten się nauczył. A odpalanie customowych map trudne nigdy nie było.
Kazioo Senator
@fenfir
Źle ci się wydaje. Twoje subiektywne odczucie nie ma żadnego pokrycia w statystykach, sprawdź sobie w jakim tempie pojawiają się mapki z edytora...
Rozwala mnie to jak internauci potrafią osądzać pewne sprawy uwzględniając wyłącznie swoja własne podejście i uznając je jako powszechne. Zabawne jest to, jak często jest błędne. Gdybym ja tak myślał, to Call of Duty musiałoby być kasową klapą, bo nikt tego gniota nie kupuje już, co nie?
Garret Rendellson Legend

A to Portal 2 jest na innym silniku niż source?
fenfir Generał
TheBeziko -> zdanie dalej tyczyło się wieśka 2.
Zresztą wiem, że nie muszę grać tylko dziwi mnie, że tak dużo im zeszło czasu nad wydaniem edytora.
Kazioo -> ja tam nie mówię, że sporo modów nie powstanie, ale wiadomo, że największe zainteresowanie grą jest
po premierze.
Pilav Generał

@fenfir
To naturalne, że największe zainteresowanie grą jest tuż po premierze, ale to nie znaczy, że rok po premierze nie warto wydawać DLC. Otóż warto, bo dodatki typu DLC z natury rzeczy powinny pojawiać się jakiś czas po premierze, aby podtrzymać zainteresowanie grą. A tak się składa, że łatwy i intuicyjny edytor poziomów jest właśnie tym, co sprawia, że ludzie będą wracać do Portala 2 od czasu do czasu.