Premiera edytora poziomów do gry Portal 2. Cztery miliony sprzedanych egzemplarzy

Firma Valve wydała darmowe rozszerzenie DLC do gry Portal 2, które zawiera uproszczony edytor poziomów Perpetual Testing Initiative. Dowiedzieliśmy się również, że produkcja trafiła do czterech milionów graczy.

Marek Oramus

David Sawyer z firmy Valve Software udzielił wywiadu serwisowi NeoGamr. Rozmowa dotyczyła wydanego wczoraj darmowego rozszerzenia do gry Portal 2, zawierającego prosty w obsłudze edytor poziomów Perpetual Testing Initiative. Przy okazji dowiedzieliśmy się, ile egzemplarzy gry trafiło do graczy, a w serwisie Steam rozpoczęła się znaczna przecena tej głośnej produkcji.

Premiera edytora poziomów do gry Portal 2. Cztery miliony sprzedanych egzemplarzy - ilustracja #1

Wywiad dotyczy przede wszystkim przejścia od etapu pomysłu przygotowania przystępnego edytora, z którego mogliby korzystać wszyscy użytkownicy, do wcielenia go w życie. David Sawyer twierdzi, że pracownicy studia zaczęli rozważać stworzenie tego narzędzia mniej więcej w połowie procesu produkcji. Doszli do wniosku, że to rozwiązanie w pełni pasuje do obranej przez nich stylistyki zarówno samej gry Portal 2, jak i przygotowanych filmów promocyjnych.

Do tej pory gracze mieli możliwość tworzenia poziomów za pośrednictwem stosowanego przez twórców narzędzia Hammer. Dla wielu osób okazało się ono jednak zbyt trudne w obsłudze:

”W rezultacie mieliśmy wielu chętnych do tworzenia łamigłówek, ale tylko niewielu udało się przebić przez techniczne trudności i przygotować prawdziwe komory testowe. Mimo wszystko społeczność graczy stworzyła ok. czterysta poziomów. Niestety, z powodu braku standaryzacji procesu ich publikowania i dystrybucji, niewiele osób wiedziało o ich istnieniu, a jeszcze mniej podjęło trud ich uruchomienia.”

Dlatego właśnie wydano darmowy dodatek DLC z narzędziem Perpetual Testing Initiative. Choć w porównaniu do programu stosowanego przez deweloperów ma on bardzo ograniczone funkcje, to na pewno pozwoli na stworzenie w łatwy sposób ciekawych łamigłówek. Dodatkowo, jeśli użytkownik będzie chciał wprowadzić bardziej zaawansowane rozwiązania w swoim poziomie, to bez problemów przeniesie go do aplikacji Hammer i tam dopracuje. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wszystkie mapy będzie można publikować za pośrednictwem usługi Steam Workshop. Twórcy wciąż unikają odpowiedzi na pytanie, czy uproszczony edytor pojawi się również na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.

W trakcie wywiadu David ujawnił również liczbę sprzedanych egzemplarzy gry Portal 2. Okazało się, że w ciągu roku od premiery produkcję studia Valve nabyły cztery miliony graczy. Co prawda nie wiemy jak rozłożyła się sprzedaż w zależności od platformy docelowej, ale dominujący udział w osiągniętym rezultacie mają z pewnością pecetowcy. Nie powinno to nikogo dziwić, biorąc pod uwagę częste przeceny na platformie Steam.

Do końca czwartku możecie kupić grę Portal 2 po promocyjnej cenie 5,09 euro (ok. 21 złotych). To wydanie posiada polską wersję językową.

Portal 2

Portal 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 19 kwietnia 2011

Informacje o Grze
8.8

GRYOnline

8.8

Gracze

9.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-05-09
14:35

tybet2 Generał

Edytor wydali już dawno. Kto się chciał nauczyć ten się nauczył. A odpalanie customowych map trudne nigdy nie było.

Komentarz: tybet2
2012-05-09
17:08

Kazioo Senator

@fenfir
Źle ci się wydaje. Twoje subiektywne odczucie nie ma żadnego pokrycia w statystykach, sprawdź sobie w jakim tempie pojawiają się mapki z edytora...

Rozwala mnie to jak internauci potrafią osądzać pewne sprawy uwzględniając wyłącznie swoja własne podejście i uznając je jako powszechne. Zabawne jest to, jak często jest błędne. Gdybym ja tak myślał, to Call of Duty musiałoby być kasową klapą, bo nikt tego gniota nie kupuje już, co nie?

Komentarz: Kazioo
2012-05-09
17:11

Garret Rendellson Legend

Garret Rendellson
😱

A to Portal 2 jest na innym silniku niż source?

Komentarz: Garret Rendellson
2012-05-09
22:56

fenfir Generał

TheBeziko -> zdanie dalej tyczyło się wieśka 2.

Zresztą wiem, że nie muszę grać tylko dziwi mnie, że tak dużo im zeszło czasu nad wydaniem edytora.

Kazioo -> ja tam nie mówię, że sporo modów nie powstanie, ale wiadomo, że największe zainteresowanie grą jest
po premierze.

Komentarz: fenfir
2012-05-10
01:27

Pilav Generał

Pilav

@fenfir
To naturalne, że największe zainteresowanie grą jest tuż po premierze, ale to nie znaczy, że rok po premierze nie warto wydawać DLC. Otóż warto, bo dodatki typu DLC z natury rzeczy powinny pojawiać się jakiś czas po premierze, aby podtrzymać zainteresowanie grą. A tak się składa, że łatwy i intuicyjny edytor poziomów jest właśnie tym, co sprawia, że ludzie będą wracać do Portala 2 od czasu do czasu.

Komentarz: Pilav

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl