Prawie 95% Polaków ma w swoim domu telewizor
Z Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że zdecydowana większość Polaków posiada telewizory oraz telefony komórkowe.

Klika dni temu ukazało się Badanie Założycielskie Krajowego Instytutu Mediów za 2022 rok. Zawarto w nim informacje na temat dostępu Polaków do różnego rodzaju mediów. Wynika z nich, że przeważająca większość osób w naszym kraju posiada telewizory oraz telefony komórkowe.
Musicie mieć na uwadze, że przedstawione poniżej statystyki oparto na danych zebranych z 30 tysięcy losowo wybranych gospodarstw domowych.
Telewizor i telefon komórkowy to podstawa dla Polaków
Wyniki mówią, że w 94,7% domów znajdziemy przynajmniej jeden telewizor. Z badania można wyciągnąć również kilka innych ciekawych informacji, które pokazują nam, kto i gdzie najczęściej korzysta z tego typu urządzenia.
- Telewizory spotkamy najczęściej wśród mieszkańców wsi i najrzadziej w miastach z populacją przekraczającą 500 000 osób.
- Łącznie 50,6% posiada dostęp do SmartTV. W przeważającej liczbie przypadków system ten jest zainstalowany na telewizorze. Specjalną przystawkę posiada jedynie 2% badanych.
- Zdecydowanie najrzadziej po sprzęt ze SmartTV sięgają osoby mające więcej niż 65 lat.
- Z puli osób, które mają dostęp do Internetu, 37,6% zadeklarowało, że posiada telewizor podłączony sieci.

Warto tutaj również zwrócić uwagę na fakt, że dużą popularnością cieszą się również płatne serwisy streamingowe. Z badania wynika, że aż 41 proc. gospodarstw domowych korzysta z tego typu usług.
Równie popularnym urządzeniem wśród Polaków jest telefon komórkowy. Sprzęt ten posiada aż 96,9% osób. W tym przypadku przeważają użytkownicy smartfonów, którzy stanową 84,5% całej grupy.
Komputery rzadsze niż radio
Z badania wyniknęła również inna sprawa – więcej Polaków ma w swoim domu radia niż komputery. Pierwsze z urządzeń znajdziemy w 81,2% gospodarstw domowych. Drugiego natomiast w 70,1%. Różnica jest więc wyraźnie zauważalna.
W przypadku radia, w większości natrafimy na użytkowników bardziej niestacjonarnych. Aż 62% stanowią osoby korzystające z modeli samochodowych oraz mobilnych urządzeń. Segment komputerów natomiast zdominowały laptopy – występują one bowiem w 62,7% gospodarstw domowych.
Warto również zwrócić uwagę na dość ciekawy aspekt. Zaledwie 2% osób nie posiada w swoim domu ani radia ani telewizora. Z wykresu opublikowanego w badaniu wyraźnie widać jednak mocny trend – im młodsze są osoby, tym częściej rezygnują z tego typu sprzętów.
