Drużyna TEB Esport Pro składająca się z uczniów technikum wchodzi na profesjonalny poziom. To alternatywa dla młodych fanów technologii.
Miałam wczoraj okazję uczestniczyć w prezentacji zespołu TEB Esport Pro - pierwszej w Polsce profesjonalnej szkolnej drużyny Counter-Strike 2. Ma to być nowy rozdział dla szkolnictwa i rozwoju młodych talentów w naszym kraju.
Drużyna składająca się z 5 uczniów, wyłonionych spośród 200 kandydatów, jeszcze przed ukończeniem szkoły średniej będzie miała okazję spróbować swoich sił w profesjonalnych mistrzostwach na skalę krajową i światową.
Szkoła może poszczycić się zaangażowaniem w inicjatywę znanych osobistości z branży e-sportowej - Arka “ajyo” Hajskiego w roli selekcjonera zespołu, wraz ze wsparciem Wiktora “nolito” Biela, oraz Kubę „Kubika” Kubiaka jako ambasadora. Ma za sobą także finały rozgrywek wewnątrzszkolnych, które rozegrały się na targach Poznań Game Arena w 2024 roku.

Zwerbowani do drużyny zawodnicy należą do klas 3-5 na profilu technik informatyk i e-sport, pod patronatem MSI. Ten często wybierany przez pasjonatów technologii kierunek nabiera w ten sposób nowego znaczenia, uwzględniając także tę nowoczesną ścieżkę kariery.
Profesjonalny kontrakt, zorganizowane bootcampy i pełne zaplecze treningowo-rozwojowe to tylko niektóre z korzyści, jakie otrzymają zawodnicy wybrani do drużyny. Celem drużyny będzie udział w profesjonalnych rozgrywkach CS 2 i awans na topowe pozycje krajowego rankingu. Aby stało się to możliwe, zawodnikom zostaną zapewnione wszelkie warunki potrzebne do rozwoju. Ważnym aspektem edukacyjnym będą warsztaty z branżowymi ekspertami psychologii sportu, specjalistami od przygotowania fizycznego, czy social mediów. - mówi Łukasz Trybuś z Esports Association
Potencjalny sukces tej debiutanckiej drużyny z pewnością może pozytywnie wpłynąć na przyszłość ogółu technologicznej edukacji dla młodych ludzi w naszym kraju. Myślę, że z takim wsparciem i przygotowaniem da nam o sobie jeszcze usłyszeć.
1

Autor: Sonia Selerska
Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.