Powstaje nowa gra dla fanów starych odsłon Ghost Recon bądź Army. Direct Contact to taktyczny FPS stawiający na maksymalny realizm.
 
Fani hardkorowych FPS-ów nie dostają w dzisiejszych czasach zbyt wielu tytułów trafiających w ich gust. Kultowe taktyczne strzelanki pokroju Ghost Recon stały się bardziej casualowe i mniej wymagające.
Na szczęście nadal powstają mniejsze, niezależne tytuły, które tworzone są z myślą o fanach taktycznego strzelania. Jedną z tego typu produkcji jest nadchodzący Direct Contact.
Twórca Direct Contact nie kryje, że jego gra adresowana jest do wąskiego grona fanów gatunku. Nie zamierza więc iść na żadne kompromisy.
Gra ma zaoferować możliwie jak najbardziej realistyczne doświadczenie. Zanim ruszycie do walki, będziecie więc musieli opracować szczegółowy plan działania.
Nie wystarczy przy tym wybrać odpowiednich dodatków do broni. Będziemy dogłębnie analizować chociażby mapę, bez której znajomości daleko się nie zajdzie.
W trakcie wykonywania misji wiele rzeczy będzie mogło pójść nie tak ze względu na niespodziewane sytuacje. W Direct Contact śmiertelnym zagrożeniem mogą być nawet rykoszety, które zaskoczą niejednego gracza.
Pod względem gameplaya Direct Contact zaoferuje graczom wiele różnorodnych scenariuszy. W grze weźmiecie udział m.in. w złożonych operacjach wojskowych na dużych mapach rodem z serii Arma.
Fani skromniejszych potyczek będą zaś mogli zaangażować się w małe, ale wyjątkowo intensywne operacje, przywodzące na myśl starsze odsłony Rainbow Six. Wyzwaniem będzie w nich opanowanie budynków pełnych pułapek i ukrywających się przeciwników.
Scenariusze będziecie mogli rozgrywać zarówno samemu, jak i współpracując ze znajomymi. Fani rywalizacji z żywymi przeciwnikami będą zaś mogli zaangażować się w sieciowe mecze PvP.
Gra posiadać będzie także kampanię dla jednego gracza, która może okazać się dobrym wstępem do o wiele bardziej wymagających rozgrywek multiplayer.
Grosz do grosza
Za produkcję gry odpowiada Erling David, który spędził przy niej już rok. Jest niezależnym twórcą, więc jednym z największych wyzwań, jakie przed nim stoją, jest finansowanie prac nad tytułem. Jeśli jesteście zainteresowani projektem, to możecie wesprzeć autora na Patreonie. Znajdziecie tam wiele opcji wpłat, oferujących rozmaite bonusy.

Deweloper podzielił się także wymaganiami sprzętowymi Direct Contact.
Na razie gra znajduje się na wczesnym etapie produkcji. Na jej premierę prawdopodobnie więc jeszcze poczekamy. Postępy prac możecie śledzić na oficjalnym kanale tytułu na YouTubie.
 
Steam
48

Autor: Przemysław Dygas
Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.