Polacy ślą skargi na Netflixa do UOKiK. Urząd czeka na reakcję giganta streamingu
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napłynęły skargi na Netfliksa. Chodzi m.in. o dodatkową opłatę za współdzielenie konta poza domem.

Netflix nie może narzekać na brak popularności w naszym kraju i to nawet pomimo zeszłorocznej walki ze współdzieleniem kont. Nie wszyscy użytkownicy platformy są jednak zadowoleni z usługi. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, od połowy ubiegłego roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ok. 20 skarg dotyczących giganta streamingu.
Przypomnijmy, że ponad pół roku temu Netflix wprowadził blokadę współdzielenia kont. Oznacza to, że za każdą dodatkową osobę korzystającą z naszego konta płacimy 9,99 zł. Użytkownicy serwisu, którzy wykupili plan Standard, mają możliwość udostępnienia konta jednemu dodatkowemu gospodarstwu, zaś ci, którzy subskrybują pakiet Premium, mogą „podzielić się” nim z dwoma gospodarstwami.
Skargi do UOKiK dotyczą właśnie dodatkowych kosztów współdzielenia konta. Urząd skontaktował się z Netfliksem w tej sprawie, ale nadal czeka na wyjaśnienia. Niezadowoleni konsumenci wskazują także na wznowienie członkostwa lub pobranie opłaty pomimo anulowania subskrypcji. Polacy skarżą się również na brak możliwości usunięcia metody płatności czy brak dubbingu w filmach dla polskich odbiorców.
Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie – przekazał departament komunikacji UOKiK portalowi Wirtualnemedia.pl.
Pomimo niezadowolenia części subskrybentów, Netflix pozostaje w Polsce największym graczem streamingu – gigant może się poszczycić tym, że ma ponad trzy razy więcej użytkowników od innych czołowych platform dostępnych w naszym kraju.
Komentarze czytelników
Wronski Senator

Przeciez Netflix to prywatna firma i moze robic co jej sie podoba, pozywanie ich za zle praktyki raczej nic nie zmieni.
robertj25 Chorąży
Płacić za te drogie przereklamowane gówno jakim jest Netflix nie ma większego sensu. Ani bogatej oferty w postaci dobrych seriali lub dużych megahitów (tylko te tasiemcowe, mdłe i ohydne ich produkcje) ani nawet nie jest ta platforma przystępna cenowo. Jeszcze dodatkowo płacić za użytkowanie poza domem lub inne dziewoje które sobie wymyślili. Współczuję użytkownikom którzy płacą za ten chłam i radzę zainwestować ten pieniądz w jakieś kursy - będziecie w końcu mądrzejsi.
zanonimizowany1396829 Pretorianin
Płacić za te drogie przereklamowane gówno jakim jest Netflix nie ma większego sensu. - nic dodać nic ująć, filmy jeszcze gorsze jak na Disney
Sinic Legend
Od tego jest rynek ktory reguluje te sprawy. Jesli sa lludzie ktorzy placa i firma zarabia to wszystko dziala. Oczywiscie "lepiej" by bylo gdyby wszystko bylo darmowe ale jednak to raczej malo realne. Nawet w komunistycznym raju trzeba bylo placic.
Netflix to swiatowt gigant i poki co raczej wciaz ma sie w miare dobrze.
A skargi, ze nie pozwalaja za darmo na to czy tamto? Ktos moze chce zaczac grac w kabarecie?