Miniony tydzień był dla polskiego rynku gier owocny. Ukazał się jeden godny uwagi rodzimy projekt, poznaliśmy daty konsolowych wersji dwóch popularnych tytułów, a niewielki zespół z Warszawy odniósł sukces w serwisie Kickstarter.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Dowiedzieliśmy się, kiedy ukaże się konwersja na PlayStation 4 gry Zaginięcie Ethana Cartera, czyli przygodówki autorstwa założonego przez Adriana Chmielarza studia The Astronauts. Produkcja trafi na konsolę firmy Sony już 15 lipca tego roku. Będzie ją można kupić w dystrybucji elektronicznej przez usługę PlayStation Store ze ok. 71 złotych.
Znane z popularnych casualowych produkcji rodzime studio Artifex Mundi poinformowało, że pracuje nad przeniesieniem na konsolę Xbox One przygodówki hidden-object zatytułowanej Nightmares from the Deep: the Cursed Heart.
Twórcy obiecują nowy system sterowania dopasowany do padów oraz grafikę w rozdzielczości 1080p i wyświetlaną w 60 klatkach na sekundę. Ponadto dodane zostaną Osiągnięcia. Premiera planowana jest na jesień tego roku.
Warto wspomnieć, że to pierwsza produkcja tego zespołu, która zawita na konsolę Xbox One.
Do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje czterech gier:
Doczekaliśmy się wreszcie premiery skradankowej platformówki Ronin autorstwa Tomasza Wacławka. Gwiazdą projektu jest nietypowe jak na ten gatunek zastosowanie turowego systemu walki.
Obecnie gra dostępna jest wyłącznie na PC, ale w drodze są także wydania na konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita oraz urządzenia mobilne z systemem iOS.
Sukcesem zakończyła się akcja crowdfunigowa zorganizowana przez polskie studio Pixelated Milk. W ciągu trwającej miesiąc zbiórki w serwisie Kickstarter autorom udało się zgromadzić 60 tysięcy dolarów na wyprodukowanie gry RPG zatytułowanej Regalia: Of Men And Monarchs, która zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita.
Gra pozwoli na wcielenie się w szlachcica, który będzie musiał odbudować zrujnowane miasto należące do jego rodziny. Produkcja skoncentruje się na turowych walkach oraz elementach strategii ekonomicznej w postaci zarządzania metropolią. Premiera zaplanowana została na przyszły rok.
Debiutanckie dzieło polskiego studia Destructive Creations, czyli kontrowersyjna strzelanka Hatred, zebrało słabe recenzje, ale mimo to sprzedaje się na tyle dobrze, że twórcy planują dalsze rozwijanie tej marki.
Wpierw ukażą się aktualizacje, a jesienią ma zadebiutować dodatek DLC. Ponadto autorzy mają już pomysł na kontynuację gry, choć na razie nie mogą zdradzić żadnych konkretów. Co ciekawe, studio Destructive Creations pracuje również nad innym nowym projektem, niezwiązanym z marką Hatred.
Nightmares from the Deep: The Cursed Heart
Data wydania: 19 kwietnia 2012
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.