Po DLSS i ray tracingu nadchodzi nowa technologia Nvidii. Gry będą jeszcze piękniejsze, nawet na starszym sprzęcie
Nvidia zaprezentowała nową technologię, która zrewolucjonizuje grafikę w grach. Nowa technika skalowania umożliwi uzyskanie kinowej jakości obrazu.

Spis treści:
Nvidia pracuje nad nową technologią, która ma sprawić, że gry będą wyglądać jeszcze lepiej. Po DLSS i ray tracingu jest to kolejny krok „Zielonych” w stronę osiągnięcia hiperrealistycznej grafiki w nadchodzących tytułach.
Pokaz Nvidii na targach technologicznych w USA
SIGGRAPH to targi technologiczne poświęcone grafice komputerowej oraz technikom interaktywnym, które odbywają się w Denver w stanie Kolorado. Na trwającym od 28 lipca do 1 sierpnia wydarzeniu nie mogło zabraknąć Nvidii, która jest pionierem w opracowywaniu nowych technologii.
Największy na świecie producent kart graficznych pierwsze dwa dni targów wykorzystał przede wszystkim do rozmów na temat sztucznej inteligencji i jej wykorzystania w branży. Tym co zainteresuje jednak zdecydowanie więcej osób, jest zapowiedź nowej technologii, która już niedługo może być wykorzystywana w najnowszych grach.
Na czym polega nowość od Nvidii
Opracowana technologia skalowania, zgodnie z zapowiedziami Nvidii, ma umożliwić osiągnięcie kinowej jakości grafiki w czasie rzeczywistym. Skupiono się także na poprawie wydajności i jakości shaderów, co w połączeniu sprawi, że gry będą wyglądać jeszcze lepiej.
Zmiany, których niedługo doświadczymy w trakcie grania, najlepiej obrazuje udostępnione przez Nvidię wideo. Przedstawia one ceramiczny czajnik z licznymi detalami oraz porównanie do obecnie wykorzystywanych technologii, gdzie możemy zobaczyć gigantyczny przeskok graficzny.
Jak działa nowa technologia
Nvidia opublikowała artykuł badawczy, w którym szczegółowo opisuje nadchodzącą technologię. Według „Zielonych”, powstały obraz obsługuje anizotropię, renderowanie poziomu szczegółowości oraz integrację wielowarstwowych grafów materiałowych.
Skalowanie ma również być dostępne na starszym sprzęcie. W modułach cieniujących wykorzystywane są operacje tensorowe, dlatego warunkiem do korzystania z nowej technologii ma być procesor graficzny z rdzeniami Tensor, taki jak wymieniony w artykule badawczym RTX 2080 Ti.
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX w sklepie RTV EURO AGD
Zgodnie z obietnicami Nvidii, opracowana przez nich technologia otwiera drzwi do wykorzystania w grach obrazów o filmowej jakości. Na razie nie opublikowano większej ilości informacji oraz daty wprowadzenia nowej techniki skalowania, jednak w przyszłości możemy się spodziewać interesujących nowości w świecie grafiki komputerowej.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6