Platforma dystrybucji cyfrowej Steam może poszczycić się ponad 50 milionami zarejestrowanych kont. Wynikiem pochwaliła się firma Valve, odpowiadająca za tę usługę. Tak okazała liczba dowodzi jednocześnie o wciąż rosnącej popularności Steama.
pozostałe
Marcin Skierski
11 września 2012
Czytaj Więcej
Według moich obserwacji, ze steam korzysta średnio 3mln osób/48h. Liczba ta wzrasta przy wyprzedażach nawet dwukrotnie i chociaż wtedy Valve mogłoby dostawić kilka serwerów, bo ewidentnie mają problemy z przeciążeniem serwisu. Niemniej uważam, że jest to najlepsza platforma dystrybucji cyfrowej lecz jak dalej bedą dawać dziwne zapisy do regulaminu, to będe ograniczać korzystanie i grał tylko w to co do tej pory posiadam.
Usługa pozwala legalnie zakupić cyfrowe wersje gier za odpowiednią opłatą.
Powinno być wypożyczyć :) Mimo wszystko wynik jest imponujący. Choć z drugiej strony znam osoby, które mają zarejestrowane konta dla każdej gry z osobna, by ewentualnie później wbrew regulaminowi Steam je odsprzedawać.
Najgorsze w Steamie i Originie jest to, że nie będziesz mieć dostępu do swoich zakupionych gier dopóki nie zaakceptujesz nowego regulaminu. Nie dawno Steam wypuścił kontrowersyjny regulamin zabraniający pozwów zbiorowych a z ostatniej aktualizacji regulaminu na Origin wynika (nie dosłownie), że gry są wypożyczane a nie nabyte przez nas. Najgorsze jest jeszcze to, że wersje pudełkowe też trzeba z tym ścierwem łączyć.
@dj_sasek
Na steam także już są "subskrypcje" wynika to z próby ominięcia orzeczenia trybunału sprawiedliwości, który to pozwalał na odsprzedaż cyfrowych produktów...
Co do pozwów zbiorowych - to prawdopodobnie i tak dotyczy tylko USA, zresztą jakiś tam sobie regulamin jest tylko regulaminem, prawo krajowe, czy konstytucja, ma decydującą rolę tutaj.
Ja tam na Steam nie narzekam. Gier i tak nie odsprzedaje wiec mi to akurat rybka, a jezeli ktos rzeczywiscie chce po przejsciu gre dalej puscic w obieg, to nie widze problemu w zalozeniu osobnego konta.
Choc z drugiej strony opcja odsprzedania komus innemu licencji na dana produkcje powinna byc dostepna. W pracy korzystam z roznych programow i u wiekszosci firm mozliwosc przepisania licencji istnieje od dawna.
[3] Ja pier... znowu zaczynają pieprzyć o regulaminie.
Podam prosty przykład na GOLu. Tworząc konto, jeżeli nie zaakceptujesz regulaminu, to co się stanie? No właśnie, a myślisz że Steam będzie prowadzić to wszystko inaczej. Tak działa każda strona i usługa, albo akceptujesz zasady, albo nie masz czego szukać.
Jedyny minus steama to ,że gre przypisują do konta no ,ale nie narzekam.
@icearas
Mówisz o wykresie z ostatnich 48 godzin na Steam, ale każda liczba na tym wykresie to ilość zalogowanych graczy online tylko w danym momencie (w danej minucie). W godzinach szczytu ta liczba dochodzi do 5 mln.
Biorąc pod uwagę różne strefy czasowe (tylko nieliczni mają komputer 24h/dobę włączony z zalogowanym Steamem) to w ciągu doby loguje się co najmniej 8-10 mln różnych ludzi.
Sam klient Steama to jedno wielkie badziewie. Tragiczne porozumiewanie się ze znajomymi, brak podstawowych opcji jak wyłączenie powiadomień o wydarzeniach grup, w których jestem (wątek z prośbami o dodanie tej opcji na forum Steama ma już 3 lata!!!) [powiadomienia powodują bugowanie się klienta Doty 2], ogólnie żałosne działanie i usability aplikacji.
Sam mam 2 konta ;P
Pewnie ich korci żeby założyć drugiego facebooka.
Ilość kont imponująca. :) Odnośnie odsprzedaży: ciekawi mnie, jak wyglądałyby popyt i podaż w sytuacji, gdy gra odsprzedawana jest za, powiedzmy, 75% obecnej wartości (nie uwzględniając wyprzedaży), z czego spory procent idzie do Valve, a reszta do sprzedającego (powiedzmy, że ostatecznie dostałby 30-40% wydanych pieniędzy). Ot, takie gdybanko, pewnie nigdy nie doczekamy tej opcji, a szkoda. :(