Dla mnie to jakas podpierdulka. Przeciez aby mozna bylo robic uzytek z PS 3.0 musi miec wsparcie w API, a jak wiadomo, dx 9b wspiera "tylko" PS 2.0, wersja trzecia ma byc zaimplementowana dopiero w dx10.
Wniosek ? - obecne gry nie moga kozystac z PS3.
Jak cos pomieszalem , to niech ktos mnie oswieci.
A jak się ukazały Gf3 to były na rynku jakieś gry z pixelshaderami ?
Wszystko cacy, ładnie pięknie tylko.... jak narazie gier pod PS2.0 mozna zliczyć na palcach a tu juz 3.0 jest :|
****
Pozwolę sobie jeszcze wam przypomnieć że kiedy zaczeło się pojawiać więcej gier obsługujących pixelshadery, to okazało się G-force 3 (pierwsze karty które to wspierały) były dla nich za słabe.
Tak samo będzie z Gf 6 - nie trzeba być chyba prorokiem żeby to przewidzieć.
tom666 powalilo ci sie troche :D ps3.0 bedzie w dx9.0c :D:D ktory pojawi sie wraz z wejsciem gf6 do sprzedazy czyli pod koniec maja ;] ,a FarCry jzu ma zaim[lementowane nowe shaderki i czekaja na aktywacje :D
Misio-Jedi a czy radk iz ps2.0 sa za slabe ??? bardzo dobrze sobie radza z aplikacjami z shaderkami ps2.0 :] I raczej nvidia pomyslala i zrobila wydajne shaderki w wersji 3.0 :]
Haha... te porownanie "niby" ps 2.0 z ps 3.0 rzadzi :) Na pierwszym screenie to chyba ps 2.0 generowany na GF FX (czyli tak naprawde 1.x :)), a ten drugi - rzadna rewelacja, na moim matroxie g400 bump mapping wygladal praktycznie tak samo :)))
ps. co tu pisac o ps 3.0 na GF6 skoro ma problemy z 2.0, przynajmniej na razie (?)
tom666 -->
DX9.0 wspiera PS3.0 od samego poczatku.
Ma byc rozszerzenie jeszcze ponad ta specyfikacje w wersji DX9.0c a nie zadne 10. DX10 ujrzysz najwczesniej za 2, 3 lata razem z Longhornem
MJ -->
no tak, tyle ze NV40 jest naprawde cholernie wydjany... w samym 3dmark03 (czyli PS1.4 i PS2.0) jest lepszy o blisko 350% w wysokich rozdzielczosciach (1600)
Wydajnosc tej karty Beyond3D zwalila z nog (polecam artykul !!!
Luke -->
ale pierniczysz. W GF FX shadery wykraczaja baardzo daleko poza PS2.0 --> glownie w dlugosci petli, liczbie rozkazow i dokladnosci bitowej. Poczytaj a potem komentuj.
Prawdopodobnie ATi ze swoja 420 jeszcze nie dogoni we wszystkim GF FX...
Luke -->
gdzies ty znalazl takie beznadziejne porownanie???? litosci. Na "lewych" screenach W OGOLE nie ma shaderow - przeciez to widac !!!
Na prawych to nie wiadomo, PS2 moze PS3 --? raczej jak nie wiesz czego szukac to nie zauwazysz roznicy...
Nie trzeba dlugo szukac, kazdy wortal sprzetowy publikuje te newsy... Co do wersji ps - to wlasnie sa screeny z ps 2.0 (lewy) i ps 3.0 (prawy) oczywiscie wg nvidii (rox :)). W linku masz na dole te same 2 screeny z podpisem, zebys juz nie mial watpliwosci :)
ps. nie stresuj sie tak
Te screeny sa jakies felerne. Dziwne ze gra na moim Radeonie 9700 PRO wyglada w ten sposob
---->
Kompresja jpg 50% zzera nasycenie barw, ale bump mapping mocno przewyzsza ten uzyty do "porownania".
Ale przeciez Ps/Vs 3.0 juz dawno jest wspierane przez dx9.0, Ms czynnie wspolpracowal z nvidią..
A gier obsługujących nowe Shadery w wersji 3.0 jest multum..
min.
doom3
painkiller
farcry
http://www.pclab.pl/art9625-4.html
(czesc z nich jest wypisana na jednym ze zdjęć.. a to dopiero poczatek)
-------------------------------------------------
(dodam tylko,ze nowe karty ati nie bedą posiadaly nowej wersji ps/vs 3,0)
roznica miedzy ps/vs 2.0 a 3.0
http://www.pcper.com/comments.php?nid=145
Filmik z prezentacją mozliwosci Unreal engine 3.0 i nv40
http://www.jamesbambury.pwp.blueyonder.co.uk/unreal3_0002.wmv
Zordan --->
roznica miedzy ps/vs 2.0 a 3.0
http://www.pcper.com/comments.php?nid=145
przytocze fragment z tamtej strony:
The first screenshots are NOT using PS2.0, but PS1.x instead.
to nie jest różnica jak napisałeś między ps2.0 (która jest w radeonach) a 3.0 bo FXy nie obsługiwały ps2.0, ale ps1.1 o ile dobrze pamiętam.
ps
o vertex shaderach tam nie ma mowy :)
Nvidia jest mistrzem niedomowien.
Screeny to porownanie ps 1.x i 3.0 nie wiem czemu na bardzo wielu forach ludzie sami sobie wmawiaja ze to porownanie miedzy ps 2.0 i 3.0 roznica miedzy ps 2 i 3 praktycznie polega tylko na strukturze rozkazow (cytuje za Pet'em z forum frazpc) gdzie ps 3.0 moze zrobic w jednym shaderze wiecej z dolaczeniem instrukcji warunkowych itp. ale generalnie to co wyjdzie wyglada mniej wiecej podobnie na ps 2 i 3. Tak wiec widac ze znowu mamy do czynienia z malym, socjotechniczno marketingowym oszustwem, a baranina daje sie znow manipulowac i ekscytacja osiaga juz punkt wrzenia. Swoja droga przypomina mi to "promocje" w hipermarketach, gdzie podnosi sie ceny towaru by potem "obnizyc je do cen promocyjnych" a ludzie kupia bo przeciez okazja jest.
Testy widzieli ?? widzieli ?? Wiec zamknac jadaczki fani Ati :P . A jak beda jz ufinalne sterowniki i wsparcie w aplikacjach to weydajnosc jeszcze bardzie jwzrosnie hehe :D . I jeszcze jedno vs i ps3.0 oprocz rozszerzenai rejestrow ,instrukcji oraz innych dodaje wiele innych roznych nowych funkcji wiec nie bedzie tak samo jak na ps2.0 ;] a screen ymiedzy ps2.0 a 3.0 sa najbardziej prawidlowe :P te schody pamietam i ogolnie ps2.0 najlepiej jest widoczny na poreczach ale na schodkach minimalnie :] . Niezapomnijcie ze ps3.0 jak 2.0 u nvidii to pelna precyzja 32 bitowa nz ita 24 bitowa ati wiec dla sprawnego oka beda roznice :P ,a w ps3.0 jeszcze wieksze :] Jk narazie nvidia oprocz tego wprowadza nowy sposob renderingu ,oswietlania ,video procesor do filmow video ,hdtv itp :] NVidia technologicznie jzu miazdzy r420 bo ten drugi o to tylko pdorasowana architektura r3xx ;]
Moze ja w przeciwienstwie do ciebie potrafie czytac ze zrozumieniem albo rozumiem po angielsku, tech demo mnie nie ruszylo, natomiast streaming asf z konferencji, dostepny na stronie nvidia obejrzalem w calosci, moze po prostu troszke bardziej znam sie na tym o czym probujesz sie wypowiadac. smieszny kolesiu. btw, mam GF
Mr_Hyde -----> i kto ju jest fanatykiem, co? Widze że się prawie posrałeś czytając test, gratuluje... Ja wole poczekać jak pojawi się pierwszy test R420 i dopiero się podniecać która karta jest lepsza, ze ta ma 32 bitową precyzje kolorów a ta tylko 24, ze ta ma tylko 16 potoków a tamta tylko 12 i ze wogóle ta druga jest do dupy BO WIDAĆ TO PO TESTACH OBU
Nie jestem żadnym fanem ATI, bo sam mam karte Nvidii... ale szlak mnie trafia jak widze że ludzie potrafią być tak jednostronni i tak zapatrzeni...
lutz ma racje.. przecierz na tych screenach (porownanie w Far cry) jest pokazane.. i pod tym jest napisane "update"
Update2: While we still try to get ahold of this mod, below is the official statement from NVIDIA on these screenshots. The first screenshots are NOT using PS2.0, but PS1.x instead.
co jest wyraznie napisane ze pierwszy screen nie zostal z uzyciem PS 2.0 ! tylko PS 1.x i widac roznice (jakie cienkie jest PS1.0) a PS2.0 jest o wiele lepsze... w wygladzie podobne do PS3.0
a i poprawke qby bo napisal ze GF FX mialy ps 1.1
qbaa
to nie jest różnica jak napisałeś między ps2.0 (która jest w radeonach) a 3.0 bo FXy nie obsługiwały ps2.0, ale ps1.1 o ile dobrze pamiętam.
nie pierdol glupot jak nVidia miala by wydawac ps 3 jezeli nie miala by 2 w poprzednich ? i dla uscislenia GF (FX 5900, 5950, 5700) obsluguja PS i VS 2.0 (sam jestem posiadaczem FX 5700..)
off topic : ale troche wkurzajaca jest nVidia.. patrzylem 3 tygodnie temu na jej strone i sponsorowane gierki przez nvidie i bylo napisane :
Gpu recommendet : stalker - FX
doom 3 - Fx
Far cry - FX (itd)
a teraz jest (ni z gruchy ni z pietruchy) dali zapowiedz GF 6800
i teraz jest :
Gpu recommendet : stalker - 6 series
doom 3 - 6 series
Far cry - 6 series (itd)
to moze troche wkurzac.... zwlaszcza ze niedawno kupilem se nowiutkiego GF FX 5700 ... i taki ucieszony.. ze jak narazie super karta (technicznie (pixel shadery itp) taka sama jak 5900) a teraz... 6800 : /
sorry immotep ale sie mylisz... wiesz dlaczego 3dfx wtopilo i zostalo wykupione ? bo wlansie produkowalo karty o 24 bitowej palecie kolorów :P wiec nie gadaj ze nowe karty nvidii maja 24 bitowa palete :P
He, he... Niezle brednie.
a) ps 2 i 3 nie roznia sie w efektach generalnie niczym, natomiast jest roznica od strony programistow - duzo latwiej sie pisze w ps3 anizeli ps2 ale na ekranie wyglada to tak samo
b) nVidia porownywala 1.1 z 3.0 na tych swoich marketingowych demonstracjach
Proponuje poczytac ponizszy news + komentarze do niego na branzowych wortalach niz czytac wypociny redaktorow GOL'a belkoczacych o rzeczach o ktorych nie maja pojecia, a ktore zapewne wyczytali na stronie nVidii.
Szczegolnie proponuje zwrocic uwage na wypowiedzi Pet'a.