Filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 3 lipca 2020, 13:30

autor: Karol Laska

Piosenkarka atakuje Netflixa. Powodem 365 dni

Piosenkarka Duffy wyraziła w liście otwartym do Netflixa swoje niezadowolenie związane z popularyzowaniem, jej zdaniem, szkodliwego filmu pod tytułem 365 dni.

Piosenkarka atakuje Netflixa. Powodem 365 dni - ilustracja #1
W stronę kinowego hitu Barbary Białowąs posypały się poważne oskarżenia.

Według piosenkarki Duffy 365 dni ma być nośnikiem negatywnych wartości w związku z jawną gloryfikacją gwałtu i handlu seksualnego, które widoczne są na ekranie. Jest to o tyle bolesne dla artystki, że sama przyznała się do tego, iż została odurzona narkotykami, porwana i wykorzystana przez mężczyznę.

Gwiazda ma pretensje nie tylko do samych twórców filmu, ale i Netflixa za to, że utrzymuje produkcję w swojej ofercie (co równa się z jednoczesną zgodą na promowanie szkodliwych motywów). W związku z tym wystosowała ona list otwarty do CEO Reeda Hastingsa, w którym głośno wyraża swoje oburzenie całą sytuacją.

Nie jestem w stanie zrozumieć, jak Netflix mógł przeoczyć bardzo nieostrożne, niewrażliwe i niebezpieczne oblicze tego dzieła. Skłoniło ono nawet niektóre młode kobiety, by zapytać Michele’a Morronego, głównego aktora w filmie, czy nie mógłby ich porwać. […] Wszyscy wiemy, że Netflix nie pozostawiłby na platformie materiału, który gloryfikuje pedofilię, rasizm, homofobię, ludobójstwo czy inne zbrodnie wobec ludzkości.

Piosenkarka atakuje Netflixa. Powodem 365 dni - ilustracja #2
Netflixa zaatakowała piosenkarka Duffy.

Duffy jasno zaznacza, że film boli przede wszystkim osoby, które musiały przeżyć gwałt na własnej skórze. Uważa, że taki rodzaj rozrywki jest niemoralny, a żadne pieniądze nie są jej warte. Krótko mówiąc, usunięcie tytułu z Netflixa byłoby pierwszym krokiem w celu zminimalizowania szkód przez niego wyrządzonych.

Przypomnijmy, że 365 dni zadebiutowało 7 lutego 2020 roku w polskich kinach i stało się kasowym hitem. Następnie wylądowało na polskim Netfliksie, aby stać się popularnościowym numerem jeden. Gdy platforma postanowiła opublikować dzieło także za granicą, odbiło się ono szerokim echem na całym świecie, szybko stając się internetowym fenomenem.