Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2019, 09:00

autor: Serek

Pierwszy gameplay z Command and Conquer Remastered

W sieci pojawił się pierwszy gameplay z Command & Conquer Remastered. Produkcja wykorzysta grafikę 2D i otrzyma funkcję przełączania się w czasie rzeczywistym między grafiką oryginalną a odświeżoną.

Chętni na odświeżoną wersję hitu sprzed lat? - Pierwszy gameplay z Command and Conquer Remastered - wiadomość - 2019-10-24
Chętni na odświeżoną wersję hitu sprzed lat?

Electronic Arts pochwaliło się pierwszym zapisem rozgrywki z Command & Conquer Remastered - odświeżonej wersji kultowej strategii z 1995 roku. Przy okazji ogłoszono kilka nowości związanych z produkcją. Prezentacja skupiła się na tym, czy remaster będzie grą 2D czy 3D. Twórcy zdradzili, że tytuł jest tworzony w klasycznym, dwuwymiarowym stylu. Wszystko po to, aby zachować ducha oryginału. Jim Vessella, producent C&C Remastered, jasno zaznacza:

Naszym planem było zremasterowanie klasycznych gier, nie przygotowanie ich remake'ów. Z kreatywnego punktu widzenia oznacza to, że zawsze przyświecała nam myśl o dochowaniu wierności oryginałowi. Stale szukamy sposobów, żeby realizować ten cel. Kiedy pozyskaliśmy kod źródłowy gier C&C Tiberian Dawn i Red Alert, uzyskaliśmy sensowną możliwość wiarygodnego odtworzenia tego, jak te tytuły wyglądały, jakie wywoływały odczucia i jak się w nie grało. Uznaliśmy, że dwuwymiarowe grafiki będą najlepszym połączeniem tych elementów i zapewnią nam autentyzm, do którego dążyliśmy.

Co równie ciekawe, produkcja otrzyma funkcję przełączania się między grafiką wersji oryginalnej i zremasterowanej w czasie rzeczywistym, na przykład w trakcie misji fabularnej. Jak ma to działać? Okazuje się, że bardzo prosto:

Oznacza to, że podczas każdej misji kampanijnej naciśnięcie jednego przycisku pozwoli płynnie przełączać się między oryginalnymi zasobami w rozdzielczości 320x200 a zremasterowanymi w rozdzielczości nawet 3840x2160. Możliwość eksperymentowania z tą funkcją zapewniła nam w ostatnich miesiącach mnóstwo frajdy. Wierzymy, że będzie też należała do waszych ulubionych elementów naszych remasterów. Poza przełączaniem się w czasie rzeczywistym będziecie też mieli możliwość przybliżenia obrazu, żeby nacieszyć oczy wszystkimi szczegółami zasobów w wysokiej rozdzielczości. Skuteczne przybliżenie będzie się plasować gdzieś pomiędzy wysokością zawieszenia kamery w wersjach DOS i C&C Gold.

Jak sami widzicie, twórcy poważnie podeszli do tematu, chociaż nie ukrywają, że przed nimi wciąż wiele pracy. Jim Vassella podkreśla, że ekipa jest na etapie usuwania błędów i poprawiania obiektów na podstawie opinii współpracowników oraz rad społeczności. W najbliższych miesiącach poznamy więcej szczegółów dotyczących Command & Conquer Remastered. Miejmy nadzieję, że będzie wśród nich data premiery.

  1. Oficjalna strona internetowa studia Petroglyph Games
  2. Oficjalna strona internetowa Electronic Arts
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Command & Conquer Remastered

Command & Conquer Remastered