Pierwsza duża aktualizacja realistycznego symulatora życia została opóźniona. Twórcy inZOI przepraszają: „stawiamy jakość ponad szybkość”
Dodatkowe tygodnie dzielą graczy od dostępu do modów, nowej zawartości i rozbudowy systemów. Społeczność jest zawiedziona, ale podchodzi do ogłoszenia z wyrozumiałością.

W ramach kontynuacji niedawno rozpoczętej serii rozszerzonych komunikatów reżysera inZOI do graczy, opublikowano nowe wydanie Listów Kjuna na oficjalnym serwerze gry na Discordzie. Wiadomości są niestety słodko-gorzkie.
Najważniejszą z nich jest ogłoszenie przesunięcia debiutu pierwszej dużej aktualizacji tytułu, która zamiast pod koniec tego miesiąca zostanie udostępniona w połowie czerwca. To wyczekiwana przez społeczność porcja zawartości, uwzględniająca m.in. narzędzia do modowania, możliwość korzystania z cheatów czy nowe elementy biblioteki tworzenia Zoi i budowania.
Serdecznie przepraszamy wszystkich, którzy czekali na majową aktualizację.
Update, który pierwotnie miał się ukazać pod koniec maja i zawierać system modyfikacji, został przełożony na połowę czerwca. Uznaliśmy, że wciąż są obszary wymagające dopracowania, a jakość zamierzamy stawiać ponad szybkość. Choć harmonogram uległ zmianie, dokładamy wszelkich starań, by dostarczyć zawartość, która naprawdę usatysfakcjonuje graczy.
To wieści wywołujące zawód wśród graczy, jednak wielu z nich w odpowiedziach na Discordzie zdążyło wyrazić swoje zrozumienie i docenić transparentność zespołu czy priorytetyzowanie dbałości o szczegóły.
Przy okazji uchylono rąbka tajemnicy odnośnie do obecnych prac zespołu. Potwierdzono, że modyfikacje do inZOI będą możliwe do pobrania i bezpośredniego umieszczenia w plikach gry oraz alternatywnie kompatybilne z platformą CurseForge.
W pierwszej fali wsparcia modyfikacji społeczność dostanie dostęp do narzędzi umożliwiających tworzenie nowych ubrań czy mebli do gry, a do tego zmiany ustawień czy logiki gry. Zasoby niezbędne do tworzenia tzw. modów gameplayowych są jeszcze w trakcie produkcji i zostaną udostępnione w dalszej przyszłości.

Dodatkowo wyróżnionym elementem obecnych zmian, z którymi mierzą się deweloperzy, jest system wyrażania emocji odczuwanych przez Zoi poprzez ich mimikę czy zachowania takie jak płacz, który ma zostać wzbogacony. Te usprawnienia również zauważymy w grze po czerwcowej aktualizacji.
Nie wiemy jeszcze oficjalnie, czy obecne opóźnienie wpłynie na przesunięcie wszystkich pozostałych punktów roadmapy inZOI. Twórcy kontynuują jednak swoją politykę bliskiego kontaktu ze społecznością, więc możemy liczyć, że wszelkie wątpliwości zostaną wyjaśnione wkrótce.