W realistycznym symulatorze życia gracze już wkrótce sami będą mogli naprawdę zmienić to, co nie podoba im się w inZOI
Studio Krafton ujawniło datę premiery narzędzi moderskich do gry inZOI, jak również podzieliło się planami ich rozwoju.

Pod koniec marca we wczesnym dostępie zadebiutowała gra inZOI, czyli symulator życia będący bardziej realistyczną alternatywą dla serii The Sims.
Gra do tej pory nie oferowała narzędzi moderskich, co jednak nie przeszkodziło fanom w opracowaniu wielu modyfikacji (tylko w serwisie NexusMods udostępniono ich 572). Te projekty z oczywistych powodów są jednak dosyć proste. Na szczęście już wkrótce kreatywni fani będą mogli przerabiać tę produkcję w znacznie większym stopniu.
- Studio Krafton poinformowało, że pod koniec maja ukażą się oficjalne narzędzia inZOI ModKit.
- Za ich pomocą gracze będą mogli zmieniać różne stany i warunki w inZOI, np. modyfikując czas trwania emocji „flirt” czy ustalając, że łóżko zregeneruje sen w pięć minut.
- Towarzyszyć temu będzie aktualizacja (również planowana na końcówkę maja), która zawierać ma ułatwiające modyfikowanie gry reprezentatywne siatki (FBX) i pliki Json dla zestawów ubrań i standardowych mebli. Kolejne patche będą poszerzały tę bibliotekę o nowe zasoby.
- Elementem narzędzi będą także pluginy dla aplikacji Maya i Blender, które ułatwią dodawanie do gry nowych modeli 3D.
- Siatki i pliki Json stworzone w Maya, Blenderze lub innych narzędziach będzie można importować do ModKit i tworzyć projekty modów w formacie łatwych do zainstalowania pluginów Unreal.
- Wprowadzona zostanie także integracja z moderskim serwisem CurseForge.
inZOI ModKit – plan rozwoju w 2025 roku
Te majowe atrakcje będą jedynie początkiem rozwoju narzędzi moderskich do inZOI. We wrześniu wzbogacą się one o opcję modyfikowania elementów postaci, takich jak twarze i fryzury, oraz obiektów architektonicznych (np. drzwi, ogrodzeń, kolumn czy okien). Będzie też można tworzyć treści interaktywne, w tym dialogi, głosy, nagrody oraz animacje.
Kolejna duża aktualizacja narzędzi moderskich zaplanowana została na grudzień tego roku. Wprowadzi ona opcję modyfikowania większości ubrań. Dodana zostanie też opcja edycji interakcji i korzystania z narzędzi lokalizacji.
inZOI oferowane jest tylko na PC (grę kupicie na Steamie). Tytuł zadebiutował bardzo mocno – jego rekord aktywności, ustanowiony tuż po starcie wczesnego dostępu, wyniósł 87 tys. osób bawiących się równocześnie. Do teraz zainteresowanie graczy mocno osłabło: wczoraj w najgorętszym momencie dnia w tytuł grało 3270 osób jednocześnie. Można się spodziewać, że publikacja narzędzi moderskich i pierwsza duża aktualizacja gry na nowo rozbudzą zainteresowanie rywalem The Sims.
- inZOI – recenzja gry we wczesnym dostępie. Choć przed nami długa droga, to rewolucja w świecie symulatorów życia właśnie się rozpoczęła
- inZOI na Steamie