Phil Spencer apeluje o zaprzestanie „dzielenia graczy i twórców”

Szef marki Xbox, Phil Spencer, wykorzystał 12. doroczną galę New York Game Awards, aby skierować kilka słów do producentów gier.

Kamil Kleszyk

Phil Spencer apeluje o zaprzestanie „dzielenia graczy i twórców”, źródło grafiki: Flickr, eVRydayVR, Unsplash, Samsung Memory.
Phil Spencer apeluje o zaprzestanie „dzielenia graczy i twórców” Źródło: Flickr, eVRydayVR, Unsplash, Samsung Memory.

Niedawno odbyła się doroczna gala New York Game Awards, na której przyznano szereg branżowych nagród. Jednym z laureatów został szef marki Xbox – Phil Spencer. Odbierając statuetkę dla „Legendy Branży”, Amerykanin wygłosił przemówienie, w którym wezwał firmy produkujące gry do jedności. Jego zdaniem najważniejszą kwestią w branży jest to, by dostarczała ona radość graczom, a nie dzieliła ich.

Dzisiaj – jako twórcy, jako liderzy, jako budowniczowie świata – naszym najważniejszym zadaniem jest inspirowanie i rozsiewanie radości. Każda z setek gier, które gracze mają na wyciągnięcie ręki dziś i jutro, jest wizytówką radości.

Halo, God of War, Vampire Survivors, Świnka Peppa – duże gry, małe gry, gry mobilne, indie – każda z nich została zaprojektowana, by dostarczyć radości w naszym życiu, aby zachęcić ludzi do mówienia o radości i dzielenia się nią.

My, wszyscy tu dziś obecni, wszystkie nasze zespoły na całym świecie, jesteśmy za to odpowiedzialni, za rozgłaszanie tej radości – powiedział (via VGC).

Zdaniem Spencera gry zapewniają wiele pozytywnych doświadczeń, którymi należy się dzielić – niezależnie czy chodzi o graczy, czy twórców. Szef Xboksa stwierdził, że tylko odpowiednie działania pozwolą wnieść do naszej, jakże trudnej rzeczywistości, wiele radości.

Nasi twórcy, którzy odważnie dzielą się swoim spojrzeniem na świat, szczególnie w czasach wszechobecnej krytyki i cancel culture. Nasi gracze, którzy spędzają czas przy naszych grach, aby zrelaksować się i poprawić swoje życie. Również liderzy biznesu – jesteśmy wezwani do odwagi, aby chronić i pielęgnować tę zbiorową radość. Jesteśmy wezwani do pielęgnowania tych doświadczeń, tworzenia ich i rozwijania.

Odwróćmy się od dzielenia graczy i twórców, zwróćmy się ku sobie, ponieważ wspólnie rozwijamy i wzmacniamy radość. Na to pozwalają gry – dodał Spencer.

Nie ma wątpliwości, że wypowiedź Spencera jasno odnosi się do sporu pomiędzy Microsoftem a Sony oraz obaw organów regulacyjnych i niektórych producentów co do przejęcia Activision Blizzard przez giganta z Redmond. Czy, nie ukrywajmy, piękne słowa Spencera wywrą zamierzony wpływ na twórców i urzędników? Odpowiedź na to pytanie poznamy w kolejnych miesiącach.

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Podobało się?

10

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-01-19
13:11

Wrzesień Senator

Wrzesień

Normalna korpo gadka. Dobrze, że chociaż nie podziękował bogu i nie zaapelował o pokój na świecie.

Komentarz: Wrzesień
2023-01-19
14:21

zanonimizowany1373230 Konsul

Chłop powoli chyba odlatuje. Co jakaś jego wypowiedź, to coraz bardziej odjechana.
Jeżeli wierzy w to co mówi i uważa, że tak jest, to można zapomnieć o ambitnych ciekawych grach od MS, tylko popierdółkach, które służą tylko i wyłącznie do dawania radości. A co z resztą emocji? Chcemy wyjść z lat 90 czy nadal tam tkwić? On przespał ostatnie 20 lat czy jak?. Gry od dawna dają całą gamę emocji i doznań. Radość to tylko jej ułamek. Gry stawiające na fabułę małymi kroczkami zbliżają się jakością do dobrych książek, bo dzięki medium, jakim są gry, można przekazać tak samo dużo, jak za pomocą książek czy filmów. Każdy bardziej ambitny twórca gier skupia dość mocną uwagę na narracje. Nawet jeżeli to zwykła relaksujący indor do odpalenia raz na jakiś czas, gdy nam się nudzi. Jak np. Hades. Fabularnie jak na takie coś daje sporo więcej niż samą radość. To jest największa zmiana w produkcji gier, która nastąpiła przez ostatnie kilkadziesiąt lat.

Komentarz: zanonimizowany1373230
2023-01-19
16:50

Cziczaki Legend

Cziczaki

Która gra podzieliła graczy?

Komentarz: Cziczaki
2023-01-19
16:57

-=Esiu=- Legend

-=Esiu=-
😐

Hipokryta level expert.

Skończcie dzielić graczy!!!
Sru, kupuje Zenimax.
Skończcie dzielić graczy!!!!!!!!!!!!!
Sru, kupuje Acti/blizz.
Skończcie dzielić graczy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TBC...

Co za łeb :|

Komentarz: -=Esiu=-
2023-01-19
17:25

WolfDale Legend

WolfDale
😊

Popieram, kiedy wszystkie części Halo oraz Gears of War na GOG?

Komentarz: WolfDale

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl