Pęknięta konstrukcja nadwozia niepokoi właściciela auta Tesli; serwis nie widzi zagrożenia
Tesla ma coraz większe problemy z jakością oferowanych aut. Jeden z klientów firmy zauważył w swoim Modelu Y poważne pęknięcia w aluminiowym odlewie nadwozia, a to nie jedyne problemy, które odkrył.
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, Elon Musk nie był zadowolony z jakości wykonania modelu Cybertruck. Nie jest to bynajmniej jedyny model, w którym pojawiają się problemy, gdyż pozostałe auta amerykańskiego koncernu również nie są wolne od wad. Niektóre bywają wyjątkowo poważne, tak jak pęknięcie konstrukcji nadwozia, które Nizar Kamel odkrył w swoim Modelu Y.
Problemy z jakością wykonania
W poście opublikowanym na platformie X opisuje swoje przygody ze świeżo zakupionym Modelem Y, które mogą wzbudzać poważny niepokój w kwestii bezpieczeństwa pasażerów. Właściciel twierdzi, że był świadomy kłopotów z jakością ich wykonania, dlatego po zakupie elektryka dokonał dokładnych oględzin sugerowanych przez innych użytkowników i nie wykrył żadnych poważniejszych problemów. Nie sprawdził jednak strukturalnej integralności pojazdu, gdyż nie sądził, iż jest to konieczne. Jak się jednak okazało, powinien to zrobić.
Na Reddicie dowiedział się, że powszechnym problemem amerykańskich aut jest brak korka zbiorniczka płynu hamulcowego, co stanowi ogromne zagrożenie. Płyn może bowiem wyciekać lub wchłonąć wilgoć, co w efekcie doprowadzi do problemów z hamulcami. Problem może więc stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów, postanowił więc sprawdzić, czy w jego egzemplarzu wszystko jest w porządku. Korek wprawdzie był na miejscu, lecz podczas inspekcji odkrył kolejny problem, który go przeraził. Zauważył pęknięcia odlewu przedniej części nadwozia.
Niezwłocznie poinformował więc serwis, który zlekceważył problem zapewniając właściciela, że auto jest całkowicie bezpiecznie. Pracownicy nie chcieli jednak dostarczyć bardziej szczegółowych informacji ani żadnej oficjalnej dokumentacji Tesli, która by to potwierdzała. Krótko mówiąc, auto nabyte przez klienta, ma naruszoną strukturalną integralność karoserii, co może prowadzić do jej rozpadnięcia się pod wpływem naprężeń, tymczasem serwis uważa, że wszystko jest w porządku.
Uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu
Co ciekawe, media już wcześniej informowały o problemach z jakością odlewów elementów nadwozia Tesli. Niemiecka fabryka Gigafactory Berlin-Brandenburg, miała w ubiegłym roku aż 60% odsetek odrzuconych odlewów ramy nadwozia, które nie nadawały się do użycia. Niewykluczone, że auto Nizara Kamela, otrzymało jeden z takich odlewów odrzuconych przez kontrolę jakości, a to może oznaczać, że trafiły również do innych pojazdów.
Tesla bez wątpienia powinna popracować na kontrolą jakości swoich pojazdów. O ile źle spasowane elementy nadwozia mają wpływ głównie na estetykę pojazdu, o tyle brak korka zbiornika płynu hamulcowego czy też pęknięte elementy nadwozia, stanowią zagrożenie życia i zdrowia pasażerów. Auto z takimi uszkodzeniami nie powinno opuścić fabryki.
- afery i kontrowersje
- tech
- Tesla
- samochody elektryczne
- motoryzacja

