Pecetowe Shadow of the Tomb Raider opracuje studio Nixxes
Firma Square-Enix poinformowała, że za pecetową wersję gry Shadow of the Tomb Raider odpowiadać będzie studio Nixxes Software, czyli zespół, który przeniósł na PC również dwie poprzednie odsłony serii. Ponadto twórcy mają ściśle współpracować z firmą Nvidia.

- Deweloper gry: Eidos Montreal i Crystal Dynamics
- Deweloper wersji PC: Nixxes Software
- Wydawca: Square-Enix
- Gatunek: gra akcji
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 14 września 2018.
Wczoraj zalała nas fala informacji i materiałów dotyczących Shadow of the Tomb Raider, czyli kolejnej odsłony przygód Lary Croft. Dowiedzieliśmy się dużo nowych rzeczy na temat tego projektu, ale wśród nich zabrakło konkretów odnośnie wersji pecetowej gry. Teraz uległo to zmianie.
Przede wszystkim poinformowano, że za przeniesienie Shadow of the Tomb Raider na PC odpowiadać będzie holenderskie studio Nixxes Software. To dobra nowina, gdyż zespół ten wielokrotnie udowadniał, że wie, jak właściwie konwertować gry na pecety. To jemu zawdzięczmy udane komputerowe wydania takich tytułów jak Deus Ex: Mankind Divided, Rise of the Tomb Raider, Deus Ex: Human Revolution czy Tomb Raider.
Ponadto ogłoszono, że podczas produkcji twórcy będą blisko współpracowali z firmą Nvidia, dzięki czemu wersja pecetowa ma zrobić lepszy użytek z możliwości oferowanych przez najnowsze układy graficzne tej korporacji. Warto tutaj dodać, że jest to kontynuacja wcześniejsze kooperacji, której efekty mogliśmy zobaczyć w Rise of the Tomb Raider.
Przypomnijmy, że Shadow of the Tomb Raider zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Gra ma trafić do sprzedaży 14 września tego roku, równocześnie na wszystkie trzy platformy sprzętowe. Produkcja dostępna będzie w czterech edycjach, poczynając od standardowej aż po Ultimate Edition, zawierającą m.in. figurkę Lary Croft, otwieracz do butelek oraz latarkę.
Zainteresowanym dowiedzeniem się więcej na temat Shadow of the Tomb Raider polecamy zapoznanie się z opublikowaną wczoraj zapowiedzią, którą nasz redaktor sporządził po sesji z grywalną wersją projektu.
- Graliśmy w Shadow of the Tomb Raider – Lara w królestwie Majów
- Eidos Montreal – strona oficjalna
- Crystal Dynamics – strona oficjalna
- Wszystko o Shadow of the Tomb Raider (data premiery, fabuła, rozgrywka)

GRYOnline
Gracze
Steam
- Square Enix
- konwersje PC
- Nixxes Software
- action adventure
- PC
Komentarze czytelników
Persecuted Legend

@Michał84K
Dla PC prawdopodobnie nie będzie. Spodziewam się, że w Polsce co najwyżej pojawi się zwykła edycja pudełkowa. Na wersję ze steelbookiem (o figurce nie wspominając) bym nie liczył. Teraz taka "moda", że na PC się edycji specjalnych nie wydaje, nie pytaj mnie dlaczego, widocznie zdaniem wydawców wśród posiadających gamingowe PCty klientów, nie ma kolekcjonerów.
@MałyOgr
A widziałeś gdzieś pre-ordery na edycje PCtową? Bo ja nie...
Dead Men Senator

będzie duńskie studio Nixxes Software
Studio jest holenderskie nie duńskie, dutch nie oznacza duńskie :-)
Nixxes Software BV
Godebaldkwartier 363
Ingang Jansoenborch, 3de verdieping
3511 DT Utrecht
The Netherlands
mubio1888 Generał

Oby tym razem się przyłożyli do optymalizacji bo na premierę rise of the tomb raider chodził dobrze tylko do sowieckiej instalacji, potem to była niezła padaka i nie dało się grać, pamiętam że miałem tam dropy chyba do 15 klatek, a wcześniej gra pięknie śmigała na wysokich w 60 klatkach, grę przeszedłem dopiero chyba po pół roku od premiery a i tak po patchach zdarzały się jeszcze przycinki i dropy właśnie w sowieckiej instalacji i później chyba w geotermalnej dolinie, za to tomb raider z 2013 roku śmigał pięknie przez cały czas
zanonimizowany878497 Junior
Niestety po raz kolejny ekipa z newsrooma udowadnia, że nie nadaje się nawet do tłumaczenia newsów. Błąd wisi 2 dni i tylko pokazuje poziom tego miejsca.