Almir Listo ze studia Overkill w rozmowie z serwisem Eurogamer zdradził garść informacji na temat planów firmy. Oprócz dwóch nowych tytułów doczekamy się PayDay 2: Crimewave Edition, czyli nowej wersji sieciowego shootera, przeznaczonej na XONE i PS4.

Serwis Eurogamer ujawnił garść informacji dotyczących planów studia Overkill, znanego przede wszystkim z udanego sieciowego shootera PayDay 2, który do listopada 2014 roku sprzedał się w nakładzie ponad 9 milionów egzemplarzy. Jak informuje pracujący w studiu Almir Listo, w czerwcu ma ukazać się PayDay 2: Crimewave Edition, przeznaczona na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Już teraz można złożyć preorder z rabatem 25% oraz zestawem mniej lub bardziej unikalnych przedmiotów o nazwie Hard Loot Item Bag. Oprócz podstawowej wersji gry Crimewave Edition ma uwzględniać wszystkie dodatki, jak ukazały się dla wersji pecetowej, zarówno darmowe, jak i płatne. Nie obejdzie się również bez poprawionej grafiki (z 720p na 1080p), choć Listo szczerze stwierdził, że wciąż są w fazie testów i nie mogą zagwarantować stałych 60 klatek na sekundę.
Posiadacze PayDay 2 na konsole poprzedniej generacji mogą poczuć się nieco zawiedzeni brakiem możliwości przeniesienia plików zapisu z Xboksa 360 i PlayStation 3 na ich nowsze odpowiedniki. Twórcy rozważają zniżki lub bonusową zawartość w grze dla osób przesiadających się na nextgenową wersję, ale jak dotąd nic jeszcze nie zostało postanowione w tej sprawie. Samo Crimewave Edition ma być aktualizowane na równi z wydaniem pecetowym: „Obiecaliśmy zawartość dla PC do 2016 roku i później. To samo dotyczy Crimewave Edition. Wraz z nowymi konsolami jest nam znacznie łatwiej dodać nową zawartość do gry”. Listo zapewnił też, że nie ma co liczyć w najbliższym czasie na PayDay 3, jako że, jego zdaniem, nie przysłużyłoby się to społeczności gry:
”Moglibyśmy [zrobić PayDay 3 – przypisek autora]. Ale w końcu to by się na nas zemściło. Chcemy stworzyć długoterminową relację ze społecznością. Pięć lat temu zaledwie istnieliśmy. Zawsze szanowaliśmy ją oraz jej oddanie uniwersum Payday”.

Prócz tego producent wspomniał o dwóch nadchodzących produkcjach studia: zapowiedzianym na 2016 rok FPS-ie w uniwersum Żywych trupów, tworzonym we współpracy z Robertem Kirkmanem, twórcą oryginalnych komiksów The Walking Dead, oraz tajemniczym tytule o nazwie Storm. „Storm to FPS w klimatach sci-fi – PayDay w kosmosie. Kiedy goście stworzyli Obcego, ich hasłem było: „To Szczęki w kosmosie”. Mamy zamiar dokonać tego samego”
Patrząc na sukces PayDay 2 oraz plany twórców trudno oprzeć się wrażeniu, że Overkill – od poprzedniego roku będące częścią Starbreeze Studios – zaczyna wchodzić na najwyższe obroty. „Jest nas teraz 50-60 deweloperów”, mówił Almir Listo, „nie jesteśmy największym zespołem, musimy więc pracować za dwóch by, zrobić to wszystko. Dlatego jesteśmy nazywani Overkill, ponieważ zawsze staramy się dostarczyć więcej”.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).