Zakładając że eksperymenty pójdą sprawnie, być może co niektórzy będą mogli pozwolić sobie na walkę z fikcyjnymi terrorystami za pomocą samego mózgu.
Neuralink Corporation jest firmą, która już od jakiegoś czasu pracuje nad stworzeniem implantu przywracającego sprawność przy wykorzystaniu siły umysłu. W marcu tego roku przeprowadzono pierwsze oficjalne testy, podczas których ochotnik imieniem Nolan mógł powrócić do grania w uwielbiane przez siebie Civilization.
Od tamtej pory minęło kilka miesięcy, a naukowcy mogą podzielić się kolejnymi spostrzeżeniami. Tym razem dotyczą one pacjenta, który wykorzystał implant między innymi do gry w Counter-Strike’a.
Przed uszkodzeniem rdzenia kręgowego, Alex pracował jako technik samochodowy znajdujący uciechę w budowaniu rozmaitości oraz graniu właśnie w CS-a. Po wypadku zainteresował się tworzeniem obiektów 3D przy pomocy komputera, dzięki czemu mógłby powrócić do samodzielnej pracy – to jednak wymagałoby odpowiedniej technologii. Takową może zapewnić Neuralink.
Firma podzieliła się efektami badań przy udziale Alexa za pośrednictwem bloga. Dzięki implantowi, technik po raz pierwszy skorzystał z programu Fusion 360, by własnoręcznie zaprojektować uchwyt na ładowarkę do Neuralinka.
Wybranie pomysłu, umieszczenie go w projekcie i doczekanie się fizycznego przedmiotu jako efekt końcowy sprawia, że czuję się jakbym znowu budował.
- Alex
W ramach tego samego eksperymentu Alex zdecydował się na rundkę w Counter Strike’a, czego efekty możemy podziwiać w przygotowanym materiale. Choć na chwilę obecną gracz walczy jedynie z botami, to wciąż ogromny sukces – zarówno dla niego, jak i dla nauki.
Materiał współpracy Alexa z Neuralink wzbudził wątpliwości wśród osób obeznanych z CS-em, którzy zauważyli, że zaprezentowana gra to tak naprawdę starszy już CS:GO. Poprzednia wersja shootera już od jakiegoś czasu jest zarchiwizowana i dostępna jedynie w trybie offline, o ile ktoś wie jak kombinować. Zakładając że Alex otrzymał swój implant miesiąc temu, jak twierdzi Neuralink, powrót do CS:GO w takim stanie jest praktycznie niemożliwy.
Neuralink nie wypowiedział się na ten temat, niemniej sądząc po odpowiedziach w sekcji komentarzy, naukowcy mogli skorzystać z oprogramowania połączonego do konkretnej gry. Być może wykorzystano takie rozwiązanie, by nie musieć męczyć się z anti-cheatem, który funkcjonuje w CS2 i mógłby uznać narzędzie Neuralinka za złośliwe oprogramowanie. Nie możemy tu jednak mówić o potwierdzonych informacjach.
Więcej:Gracze CS2 są zirytowani, że konkurencyjna produkcja zgapiła mapę z ich gry
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.