Okhlos – 16-bitowy roguelike, w którym tłumy demolują antyczną Grecję
Niezależne studio Coffee Powered Machine tworzy Okhlos – utrzymaną w stylu retro grę akcji z pierwiastkiem roguelike, w której prowadzimy wściekły tłum przez mitologiczną Grecję do walki z bogami Olimpu. Tytuł powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera ma nastąpić jeszcze w 2015 roku.

Wprawdzie na tłum w Okhlos składa się maksymalnie 50 postaci, ale destrukcji, jaką sieje taka zbieranina, nie powstydziłaby się dywizja pancerna.
- Producent: Coffee Powered Machine
- Gatunek: gra akcji z elementami roguelike
- Realia: mitologiczna Grecja
- Cechy szczególne: możliwość poprowadzenia do walki z mitologicznymi istotami szerokiego spektrum antycznych postaci (również autentycznych); proceduralnie generowane lokacje; 16-bitowa stylistyka
- Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux)
- Termin premiery: 2015
Kolejny dzień, kolejny ciekawy „indyk”, który rzucił nam się w oczy podczas surfowania po Internecie. Tym razem padło na Okhlos – grę akcji z elementami roguelike w 16-bitowym stylu retro, w której naszym zadaniem jest poprowadzenie tłumu rozgniewanych mieszkańców antycznej Grecji do walki z olimpijskimi bogami i mitologicznymi bestiami. Niezależne studio Coffee Powered Machine pracuje nad tą produkcją od grudnia 2012 roku, ale pojawiła się ona w świetle jupiterów dopiero teraz, gdy pokonała około 700 konkurentów na brazylijskim Independent Games Festival, zdobywając nagrodę dla tytułu z najlepszą rozgrywką (Best Gameplay Award). Okhlos powstaje wyłącznie z myślą o pecetach (Windows, Mac, Linux), a jego premiera ma nastąpić jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Przy okazji ciekawostka. Okhlos może i wygrałoby cały BIG Festival (a nie „tylko” Best Gameplay Award), gdyby nie… This War of Mine. Polacy zgarnęli licznej konkurencji sprzed nosa dwa najważniejsze wyróżnienia – tytuł najlepszej gry festiwalu od jury i samych graczy. Gratulacje, 11 bit studios!
Jako się rzekło, akcja omawianej gry toczy się w starożytnej Grecji. Na przejście czekają poziomy w ośmiu polis (państwach-miastach) – w każdym z nich realizowany jest scenariusz wyjęty z greckich mitów. Lokacje są proceduralnie generowane, szczególnie w odniesieniu do postaci, które w nich spotykamy. Celem zabawy jest pokonanie 12 olimpijskich bogów, wspieranych przez mitologiczne bestie takie jak cyklopi, gorgony czy giganci.
Choć założeniem rozgrywki jest kontrolowanie tłumu, bezpośrednio sterujemy tylko jedną postacią – filozofem, który potrafi gromadzić wokół siebie ludzi i prowadzić ich do walki. Twórcy przygotowali bogatą paletę myślicieli (co ciekawe, zaliczają się do nich nie tylko typowo greckie postacie, ale również inne, jak choćby Noe), a każdy z nich dysponuje unikatowymi zdolnościami. Jeśli nasz protagonista padnie w boju, obejmujemy kontrolę nad innym filozofem z prowadzonego tłumu – chyba że takowego nie ma, wtedy czas nas porażka. Przyjemnym dodatkiem do zabawy jest wbudowana encyklopedia, w której pojawiają się wpisy na temat wszystkich postaci i stworzeń napotykanych podczas gry.

Każdy olimpijski bóg ma unikatowe zdolności, choć podstawowa taktyka każdego z nich jest taka sama - rozgniatanie obcasem niewiernych Hellenów.
Okhlos jest dostępny do nabycia w pre-orderze (na oficjalnej stronie), który gwarantuje nie tylko cyfrową kopię tytułu, ale także zaproszenie do zamkniętych beta-testów. Obecnie cena produkcji wynosi 9,99 dolara (ok. 38 zł), ale wydając więcej, można uzyskać dodatkowe bonusy, jak soundtrack (13,33 dolara) czy szansę na znalezienie się w grze jako „zwykły” mieszkaniec Hellady (99,99 dolara) albo nawet filozof (149,99 dolara).

Studio Coffee Powered Machine zostało powołane do życia w Argentynie w czerwcu 2011 roku i składa się z zaledwie dwóch osób. Przed Okhlos deweloperzy stworzyli kosmiczną grę logiczną Gravity Fleet na urządzenia mobilne z systemem iOS (obecnie już niedostępną w AppStore).

Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany145641 Legend
Grecja sama sie ZDEMOLOWALA poprzez ogromnie rozbudowany socjal i niechec do jego obnizenia pomimo grozky utraty plynnosci finansowej i bankructwa kraju. A raczej ludzie, ktorzy wyszli na ulice PRZECIWKO zmianom.
Mastyl Legend

A tak w ogóle pomysł na grę jest bardzo oryginalny i ciekawy... no i także mój. Miałem (w sumie nadal mam) w planach zaprojektowanie i stworzenie gry, w której nie sterujemy pojedynczym bohaterem tylko wpływamy na emocje i ukierunkowujemy gniew tłumu małych, fajnie animowanych ludzików (trochę jak Lemmingi, trochę jak żołnierzyki z Cannon Foddera), demonstrantów lub huliganów.
Miałem nadzieje, że nikomu się jeszcze taki pomysł nie urodził... a jednak.
jaalboja Generał
Piotrek.K
Łykasz propagande jak głupiec.
Polecam artykuł: http://independenttrader.pl/52,o_co_naprawde_chodzi_w_grecji.html
i ten: http://nienaszdlug.pl/materialy/dlug-europa/nowa-grecka-mitologia/
a to cytat z niego:
"Na koniec krótkie podsumowanie danych statystycznych pokazujących Grecję w 2008 roku a Grecję dziś po reformach narzuconych przez UE i MFW.
- PKB spadło o 13,5%
- Giełda (ASE) spadła o 83%
- Liczba osób zatrudnionych spadła z 4,6 mil do 3,75 mil (spadek o 18%)
- Stopa bezrobocia wzrosła z 8 % do 26%. Bezrobocie wśród osób poniżej 25 roku życia wynosi 58%.
- Dług publiczny wzrósł z 106% do 185%"
Konkluzja? Żaden kraj nie wyjdzie z takiego zadłużenia jakie mieli Grecy poprzez cięcia budżetowe. takie cięcia zabijają gospodarkę.
Dowód? Po 1 i 2 wojnie światowej niemcom darowano długi by mogły się rozwijać. Grekom jakoś nie chcą darować. Tylko pompują w nich kase by pozniej oddali, w ziemi, firmach, wyspach itp.