Okhlos – 16-bitowy roguelike, w którym tłumy demolują antyczną Grecję

Niezależne studio Coffee Powered Machine tworzy Okhlos – utrzymaną w stylu retro grę akcji z pierwiastkiem roguelike, w której prowadzimy wściekły tłum przez mitologiczną Grecję do walki z bogami Olimpu. Tytuł powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera ma nastąpić jeszcze w 2015 roku.

Krzysztof Mysiak

Wprawdzie na tłum w Okhlos składa się maksymalnie 50 postaci, ale destrukcji, jaką sieje taka zbieranina, nie powstydziłaby się dywizja pancerna.

Okhlos w skrócie:
  • Producent: Coffee Powered Machine
  • Gatunek: gra akcji z elementami roguelike
  • Realia: mitologiczna Grecja
  • Cechy szczególne: możliwość poprowadzenia do walki z mitologicznymi istotami szerokiego spektrum antycznych postaci (również autentycznych); proceduralnie generowane lokacje; 16-bitowa stylistyka
  • Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux)
  • Termin premiery: 2015

Kolejny dzień, kolejny ciekawy „indyk”, który rzucił nam się w oczy podczas surfowania po Internecie. Tym razem padło na Okhlos – grę akcji z elementami roguelike w 16-bitowym stylu retro, w której naszym zadaniem jest poprowadzenie tłumu rozgniewanych mieszkańców antycznej Grecji do walki z olimpijskimi bogami i mitologicznymi bestiami. Niezależne studio Coffee Powered Machine pracuje nad tą produkcją od grudnia 2012 roku, ale pojawiła się ona w świetle jupiterów dopiero teraz, gdy pokonała około 700 konkurentów na brazylijskim Independent Games Festival, zdobywając nagrodę dla tytułu z najlepszą rozgrywką (Best Gameplay Award). Okhlos powstaje wyłącznie z myślą o pecetach (Windows, Mac, Linux), a jego premiera ma nastąpić jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Okhlos – 16-bitowy roguelike, w którym tłumy demolują antyczną Grecję - ilustracja #2

Przy okazji ciekawostka. Okhlos może i wygrałoby cały BIG Festival (a nie „tylko” Best Gameplay Award), gdyby nie… This War of Mine. Polacy zgarnęli licznej konkurencji sprzed nosa dwa najważniejsze wyróżnienia – tytuł najlepszej gry festiwalu od jury i samych graczy. Gratulacje, 11 bit studios!

Jako się rzekło, akcja omawianej gry toczy się w starożytnej Grecji. Na przejście czekają poziomy w ośmiu polis (państwach-miastach) – w każdym z nich realizowany jest scenariusz wyjęty z greckich mitów. Lokacje są proceduralnie generowane, szczególnie w odniesieniu do postaci, które w nich spotykamy. Celem zabawy jest pokonanie 12 olimpijskich bogów, wspieranych przez mitologiczne bestie takie jak cyklopi, gorgony czy giganci.

Choć założeniem rozgrywki jest kontrolowanie tłumu, bezpośrednio sterujemy tylko jedną postacią – filozofem, który potrafi gromadzić wokół siebie ludzi i prowadzić ich do walki. Twórcy przygotowali bogatą paletę myślicieli (co ciekawe, zaliczają się do nich nie tylko typowo greckie postacie, ale również inne, jak choćby Noe), a każdy z nich dysponuje unikatowymi zdolnościami. Jeśli nasz protagonista padnie w boju, obejmujemy kontrolę nad innym filozofem z prowadzonego tłumu – chyba że takowego nie ma, wtedy czas nas porażka. Przyjemnym dodatkiem do zabawy jest wbudowana encyklopedia, w której pojawiają się wpisy na temat wszystkich postaci i stworzeń napotykanych podczas gry.

Każdy olimpijski bóg ma unikatowe zdolności, choć podstawowa taktyka każdego z nich jest taka sama - rozgniatanie obcasem niewiernych Hellenów.

Okhlos jest dostępny do nabycia w pre-orderze (na oficjalnej stronie), który gwarantuje nie tylko cyfrową kopię tytułu, ale także zaproszenie do zamkniętych beta-testów. Obecnie cena produkcji wynosi 9,99 dolara (ok. 38 zł), ale wydając więcej, można uzyskać dodatkowe bonusy, jak soundtrack (13,33 dolara) czy szansę na znalezienie się w grze jako „zwykły” mieszkaniec Hellady (99,99 dolara) albo nawet filozof (149,99 dolara).

Okhlos – 16-bitowy roguelike, w którym tłumy demolują antyczną Grecję - ilustracja #4

Studio Coffee Powered Machine zostało powołane do życia w Argentynie w czerwcu 2011 roku i składa się z zaledwie dwóch osób. Przed Okhlos deweloperzy stworzyli kosmiczną grę logiczną Gravity Fleet na urządzenia mobilne z systemem iOS (obecnie już niedostępną w AppStore).

Okhlos

Okhlos

PC
po premierze

Data wydania: 18 sierpnia 2016

Informacje o Grze
7.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-07-06
19:36

Mastyl Legend

Mastyl
😃

Grecję już zdemolował kapitan Euro.

Komentarz: Mastyl
2015-07-06
20:35

zanonimizowany145641 Legend

Grecja sama sie ZDEMOLOWALA poprzez ogromnie rozbudowany socjal i niechec do jego obnizenia pomimo grozky utraty plynnosci finansowej i bankructwa kraju. A raczej ludzie, ktorzy wyszli na ulice PRZECIWKO zmianom.

Komentarz: zanonimizowany145641
2015-07-06
20:37

hopkins Legend

hopkins

Piotrek.K carpe diem! :)

Komentarz: hopkins
2015-07-06
23:44

Mastyl Legend

Mastyl

A tak w ogóle pomysł na grę jest bardzo oryginalny i ciekawy... no i także mój. Miałem (w sumie nadal mam) w planach zaprojektowanie i stworzenie gry, w której nie sterujemy pojedynczym bohaterem tylko wpływamy na emocje i ukierunkowujemy gniew tłumu małych, fajnie animowanych ludzików (trochę jak Lemmingi, trochę jak żołnierzyki z Cannon Foddera), demonstrantów lub huliganów.

Miałem nadzieje, że nikomu się jeszcze taki pomysł nie urodził... a jednak.

Komentarz: Mastyl
2015-07-07
23:52

jaalboja Generał

Piotrek.K

Łykasz propagande jak głupiec.

Polecam artykuł: http://independenttrader.pl/52,o_co_naprawde_chodzi_w_grecji.html

i ten: http://nienaszdlug.pl/materialy/dlug-europa/nowa-grecka-mitologia/

a to cytat z niego:

"Na koniec krótkie podsumowanie danych statystycznych pokazujących Grecję w 2008 roku a Grecję dziś po reformach narzuconych przez UE i MFW.

- PKB spadło o 13,5%

- Giełda (ASE) spadła o 83%

- Liczba osób zatrudnionych spadła z 4,6 mil do 3,75 mil (spadek o 18%)

- Stopa bezrobocia wzrosła z 8 % do 26%. Bezrobocie wśród osób poniżej 25 roku życia wynosi 58%.

- Dług publiczny wzrósł z 106% do 185%"

Konkluzja? Żaden kraj nie wyjdzie z takiego zadłużenia jakie mieli Grecy poprzez cięcia budżetowe. takie cięcia zabijają gospodarkę.

Dowód? Po 1 i 2 wojnie światowej niemcom darowano długi by mogły się rozwijać. Grekom jakoś nie chcą darować. Tylko pompują w nich kase by pozniej oddali, w ziemi, firmach, wyspach itp.

Komentarz: jaalboja

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl